ارسال به دیگران پرینت

کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی مشاهده نشده است

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی گفت: کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی مشاهده نشده است.

کرونای انگلیسی در آذربایجان‌شرقی مشاهده نشده است

سیمین خیاط زاده گفت: تعدادی از مسافران ایرانی که از انگلیس به تبریز برگشته‌اند، از نظر احتمال ابتلاء به کرونای انگلیسی آزمایش شدند، اما مشخص شد که هیچکدام از آنها مبتلا به این نوع ویروس نیستند.

وی افزود: البته تعدادی از این افراد مبتلا به کووید ۱۹ بودند، اما ویروس کرونای آنها از نوع جهش یافته انگلیسی نبود. برای اطمینان بیشتر، حتی از کسانی هم که با مسافران برگشته از انگلیس، تماس داشتند، آزمایش کرونا گرفته شد.

وی با تاکید بر لزوم رصد و پایش مسافران خارجی خاطرنشان کرد: کسانی که از کشورهای اروپایی وارد کشور می‌شوند در فرودگاه‌های بین المللی به طور دقیق بررسی و نمونه‌های لازم گرفته می‌شود.

خیاط زاده اظهار کرد: در ویروس جدید جهش یافته انگلیسی، میزان انتقال بیماری از فرد بیمار به اطرافیان تا ۷۰ درصد نسبت به ویروس قبلی بیشتر است.

وی ادامه داد: در خصوص پیشگیری از انتقال این بیماری بر رعایت موارد بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک‌های استاندارد و رعایت فاصله اجتماعی تاکید شده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی بیشتر گروه‌های سنی جوان، نوجوان و کودکان را درگیر می‌کند، زیرا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در این گروه‌های سنی پایین است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر میزان بستری‌ها، افراد بدحال و فوتی‌های کرونایی در آذربایجان شرقی کاهش یافته است، افزود: نباید اخبار مربوط به کاهش ابتلاء به بیماری موجب عادی انگاری در جامعه شود.

خیاط زاده ادامه داد: اگر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک جدی گرفته نشود، بار دیگر روند ابتلاء به بیماری در جامعه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به دریافت ۲۰ هزار رپیت تست در آذربایجان شرقی، گفت: با توجه به اینکه روند دریافت نتیجه تست «پی سی آر» طولانی است، برای شناسایی اطرافیان بیمار و کسانی که با او در ارتباط بوده‌اند، از رپیت تست استفاده می‌شود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه