ارسال به دیگران پرینت

کاترین کلارک در گفتگو با سی ان ان؛

دونالد ترامپ | در هفته جاری جلسه استیضاح برگزار می شود.

نایب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رأی‌گیری درباره طرح استیضاح رئیس جمهور این کشور خبر داد.

 دونالد ترامپ  |  در هفته جاری جلسه استیضاح برگزار می شود.

«کاترین کلارک» نایب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در گفتگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد، پس از آنکه بار دیگر طرفداران «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا ساختمان کنگره را به محاصره خود در آوردند، نمایندگان دموکرات برای پیگیری مراحل استیضاح رئیس جمهور در هفته آینده آماده می‌شوند.

کاترین کلارک گفت: «ضروری است که دونالد ترامپ از قدرت برکنار شود و ما تصمیم داریم با هر ابزاری این روند را به پیش ببریم تا مطمئن شویم که آنچه که اتفاق می‌افتد برای محافظت از دموکراسی صورت می‌گیرد.»

نایب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: «در صورتی که «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور به استناد بند متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا برای برکناری ترامپ عمل نکند، ما برای استیضاح رئیس جمهور اقدام خواهیم کرد.»

به تازگی دموکرات‌های آمریکا طرح استیضاح ترامپ را پس از اعتراضات هوادارانش در واشنگتن و حمله به ساختمان کنگره این کشور و اعمال خشونت در این ایالت، در بین قانونگذاران آمریکایی توزیع کردند.

روز چهارشنبه هفت جاری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا، به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا واکنش داده و در سخنرانی در جمع هوادارانش با تکرار ادعای تقلب در این انتخابات گفته بود: «عقب ننشسته‌ایم، کنار نمی‌کشیم و به شکست اعتراف نخواهیم کرد. ما پیروزی بزرگی را محقق کردیم و نتایج انتخابات اصلا نزدیک نبود. من ۷۵ میلیون رأی بدست آوردم و با این وجود می‌گویند که من پیروز نشده‌ام!»

همزمان نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا در حال برگزار شدن بود که اندکی بعد به دلیل هجوم هواداران دونالد ترامپ تعلیق شد.

اندکی پس از تعلیق این نشست، هواداران ترامپ به سمت کاخ کنگره آمریکا هجوم برده، حصار‌ها را پاره کرده و سعی در ورود به این ساختمان داشتند که باعث ایجاد درگیری میان پلیس و معترضان شد.

پس از آن در واکنش به این اعتراض مقامات مختلفی از آمریکا خواستار استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی این کشور شدند تا به وسیله آن ترامپ را برکنار کنند.

به طور مثال «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار به کارگیری قانون اساسی آمریکا برای برکناری ترامپ شد و گفت: «اگر متمم بند ۲۵ قانون اساسی فعال نشود کنگره باید برای برکناری رئیس جمهور مستقیما اقدام کند.»

پیش از او «چاک شومر» رهبر اقلیت سنای آمریکا، نیز موثرترین راه برای برکناری دونالد ترامپ را استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا دانست و گفت: «موثرترین راه برای برکناری ترامپ این است که مایک پنس [معاون ترامپ]فوری استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی را در درستور کار قرار دهد.»

 

منبع : خبرگزاری صداوسیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه