ارسال به دیگران پرینت

پیروانی: تاج هم از قرارداد ویلموتس در عذاب است

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید قرارداد مارک ویلموتس کارنامه فدراسیون فوتبال را زیر سوال برد.

پیروانی: تاج هم از قرارداد ویلموتس در عذاب است

غلامحسین پیروانی  درباره آغاز نام‌نویسی از داوطلبان برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال و پیش قدم شدن علی کریمی گفت: علی کریمی یک اسطوره و چهره دوست داشتنی است. بعضی‌ها می گویند او تجربه لازم را ندارد اما قرار نیست کریمی تنها باشد. در این مسیر دبیرکل و نواب رئیس به او کمک می‌کنند. کمیته‌ها و دپارتمان ها هم هستند و او تنها نیست.

او به روی کار آمدن اسطوره‌های ورزش در فدراسیون ‌های مختلف اشاره کرد و گفت: اخیرا قهرمان کشتی ترکیه رئیس فدراسیون شد. یا حضور علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی باعث موفقیت این رشته شده و به این ورزش رونق می‌دهد. علی کریمی هم یک فوتبالیست درجه یک بوده و دارای اعتبار و می‌تواند فوتبال ما را با نام خود بالا ببرد.

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره گذر از برهه کنونی و پشت سر گذاشتن پنج سال نسبتا سخت برای فوتبال ایران گفت: امیدوارم فوتبال ایران بعد از انتخابات از این برنامه‌ها و قراردادهای عجیب رها شود. همه در جریان اتفاقات اخیر و غرامت‌ از فوتبال ایران هستند. امیدوارم وکلای خوبی را برای پرونده ویلموتس بگیرند و این ضرر و زیان را از بین ببرند.

پیروانی درباره عملکرد اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اعم از مهدی تاج، حیدر بهاروند و سایر اعضای هیات رئیسه اظهار کرد: تاج هم از این اتفاقات در عذاب است. عمده انتقادهایی که به فدراسیون فوتبال می‌شود به خاطر ماجرای ویلموتس است. کسی دوست ندارد این اتفاق بیفتد و ما علاوه بر شکست در زمین مسابقه، در دادگاه‌ هم شکست بخوریم. این قرارداد همه چیز را زیر سوال برد. به نظرم اگر قراردادهای اینچنینی رخ نداده بود، فدراسیون کارنامه بدی نداشت اما با این اتفاق، فدراسیون زیر ذره‌بین قرار گرفت.

او جام جهانی ۲۰۱۸ را نقطه عطف فوتبال ایران در این دوره از مدیریت فدراسیون دانست و گفت: اتفاقات فوتبالی خوب هم رخ داده بود ولی دوران سختی بود. تیم‌های ملی در برخی موارد بسیار بد ظاهر شدند. برخی چهره‌های فوتبال را تخریب کردند. برادر من در تیم ملی امید همینطور بود. نکونام را به عنوان مربی آوردند اما مانند انار "آب لمبو" شده چلاندند.

این پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: امیدوارم هر کسی که می‌آید، اثر مثبت بگذارد و از این دوره عبور کنیم. چهره‌های دیگری مانند علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا هم موثر هستند. آن‌ها هم باید پا پیش بگذارند. وظیفه ما است از چهره جدید در انتخابات حمایت کنیم و در کنار رئیس فدراسیون باشیم.

پیروانی درباره مخالفت برخی از چهره‌های بازنشسته با قانون منع بکارگیری بازنشستگان و تلاش برای شرکت در انتخابات اظهار کرد: اگر قانونی در همه فدراسیون‌ها اجرا شده، در فدراسیون فوتبال هم باید جاری شود. باید قوانین را اجرا کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی امید درباره لیگ برتر فوتبال ایران و دیدار پرسپولیس و سپاهان نیز اظهار کرد: پرسپولیس تمام مهره‌های موثر خود را از دست داده است. ترابی، علیپور، خلیل‌زاده، نادری، بیرانوند، بشار رسن و ... از این تیم رفته‌اند و از طرفی آل کثیر هم محروم شد. این اتفاقات لطمه جدی به پرسپولیس وارد کرد. به جای اینکه این تیم تقویت شود، تخریب شد. پرسپولیس می‌تواند قهرمان لیگ قهرمانان آسیا هم شود.

او ادامه داد: الان مشکل پرسپولیس نداشتن مهاجم است. این تیم نه گل می‌زند و نه گل می‌خورد. با جذب یک مهاجم آماده، وضعیت پرسپولیس بهتر می‌شود.  

پیروانی همچنین درباره عملکرد استقلال در فصل جاری نیز گفت: استقلال عملکرد بدی نداشته و فوتبال بدی بازی نمی‌کند. آن‌ها کسی را از دست نداده‌اند و مهره‌های خوبی را هم جذب کردند.

سرمربی سابق فجر سپاسی و برق شیراز اظهار کرد: به نظرم پرسپولیس خیلی در نقل‌وانتقالات ضربه خورد. یحیی همان آدم پارسال است که استخوان‌بندی این تیم را از دست داده و حالا در حال بازسازی مجدد است. سپاهان هم روز به روز بهتر می شود. تیم‌های امسال خوب هستند اما پرسپولیس مقداری تضعیف شده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه