ارسال به دیگران پرینت

بهشتی‌پور: قوه قضاییه در محاکم بین‌المللی علیه ترامپ اقدام کند

یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به غیرقانونی بودن جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی بر اساس قوانین بین‌الملل، گفت: قوه قضاییه باید مستندات و جنبه های بین المللی این مساله را گردآوری کرده و ضمن صدور کیفرخواست در دادگاه‌های داخلی از طریق محاکم بین المللی هم پیگیری‌های لازم انجام شود.

بهشتی‌پور: قوه قضاییه در محاکم بین‌المللی علیه ترامپ اقدام کند

حسن بهشتی پور  درباره این که سخنگوی دستگاه قضا اعلام داشته درخواست صدور اعلان قرمز ترامپ و دیگر عوامل ترور شهید سلیمانی به اینترپل رسیده است گفت: اقدام انجام شده اقدام خوبی است زیرا هر اندازه قانونمند و در چارچوب حقوق خصوصی و بین الملل رفتار کنیم اقدام مناسب و خوبی است.

وی خاطر نشان کرد: باید کیفرخواستی علیه ترامپ صادر کنیم. اکنون که همه دست اندرکاران در اجرا کردن اقدام آمریکا برای ترور مشخص شده اند می توانیم به صحبت ها و توییت های ترامپ هم استناد کنیم زیرا خود او مسئولیتش را به عهده گرفته است. بدون این که دلیل روشنی ارائه کند.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین بیان کرد: گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل هم در گزارش خود اقدام انجام شده توسط آمریکا را مورد انتقاد قرار داده و این که آمریکا حق نداشته بدون محاکمه ای چنین اقدامی را انجام دهد. ما می توانیم به گزارش، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل هم استناد کنیم و اقدامات قانونی را انجام دهیم.

بهشتیپور افزود: قوه قضاییه باید مستندات و جنبههای بین المللی این مساله را جمع آوری کرده و برای آن پرونده ای ایجاد کند تا ضمن پیگیری در دادگاه های داخلی و صدور کیفر خواست از طریق نهادهای بین المللی هم مورد پیگیری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این قبیل اقدامات می تواند مانع از این شود که آمریکایی ها بخواهند چنین اقداماتی را تکرار کنند. آنها حتی به دنبال محاکمه هم نرفتند. تصمیم گرفته و اجرا کردند. ما باید در برابر این قانون جنگل بایستیم و راه آن حقوقی و قانونی است.

وی در پایان ابراز کرد: پیگیریهای حقوقی از طریق دادگاه‌های بین المللی اقدامات سنجیدهای است که مستندات این مساله به خوبی روشن شده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه