ارسال به دیگران پرینت

سلام کرونا به فوتبالیست‌ها در مقابل هتل!

درحالی که با توجه به آمار روز افزون مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا در ایران، محدودیت های اعمال شده به بالاترین سطح خود رسیده، شاهد تجمعات خطرناک مقابل هتل تیم‌ها و به ویژه زمانی هستیم که بازیکنان و عوامل تیم‌ها سوار اتوبوس می‌شوند.

سلام کرونا به فوتبالیست‌ها در مقابل هتل!

 از اواخر سال گذشته تصمیم بر این شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران بدون حضور تماشاگران برگزار شود و با تدوین پروتکل سلامت لیگ فوتبال، شرایط خاصی برای انجام مسابقات در نظر گرفته شد تا با انجام تست کرونا برای بازیکنان، مربیان و سایر عوامل تیم ها، شاهد کمترین ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در رشته های ورزشی نظیر فوتبال باشیم.

تمامی این اقدامات و سخت‌گیری ها در راستای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس و کاهش فشار بر کادر درمان کشور انجام و حتی برخی از مسابقات نیز به دلیل ابتلا بازیکنان تیم ها بیش از استاندارد تعریف شده، لغو شد، با این حال اما اتفاقات عجیبی بیرون از زمین مسابقات ورزشی از جمله لیگ برتر در حال رخ دادن است که خطر شیوع ویروس را بسیار بالا می برد و گویا هیچ عزم و تدبیری برای مقابله با آن نیست.

از جشن صعود به لیگ برتر، خوشحالی هواداران تیم ها به دلیل پیروزی تیم محبوبشان، تجمع هواداران معترض مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی و... که بگذریم در زمان حضور تیم های پرطرفدار از جمله استقلال و پرسپولیس در شهرستان ها، شاهد تجمع پرتعداد مردمی جلوی هتل و حین اتوبوس سوار شدن بازیکنان و عوامل تیم ها هستیم.

این تجمعات خطرناک از نظر شیوع ویروس کرونا از دو بعد قابل بررسی است، ابتدا اینکه از سوی نیروی انتظامی به خوبی می توان مانع از چنین تجمعاتی شد و از سوی دیگر این خود مردم هستند که باید به چنین مسائلی که سلامت خود و جامعه را به خطر می اندازد بیش از پیش توجه کنند و مانع از شیوع و انتقال ویروسی شوند که روزانه جان بسیاری از مردم این آب و خاک را می گیرد و بسیاری را نیز به بیماری مبتلا می کند.

چندی پیش مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در قطر به اتمام رسید و قطری ها میزبانی نمایندگان شرق و غرب آسیا را در رقابت های مرحله حذفی بر عهده داشتند و این مسابقات را به بهترین شکل ممکن از نظر مقابله با شیوع ویروس کرونا برگزار کردند؛ بازیکنان و عوامل تیم ها حتی حق خارج شدن از هتل را نداشتند و همه موارد با لحاظ تدابیر ویژه پیش رفت و اجازه هیچ تجمعی نیز در مقابل هتل تیم ها داده نشد.

به طور حتم سازمان لیگ فوتبال ایران، ستاد مقابله با کرونا در فوتبال، نیروی انتظامی و امنیتی، ادارات کل ورزش و جوانان و هیات های فوتبال استان باید با همکاری هرچه بیشتر و بهتر شرایطی را رقم بزنند که برگزاری مسابقاتی در سطح لیگ برتر با کم ترین تبعات جانی و مالی انجام شود و مانع از شکل گیری تجمعات در مقابل در هتل و یا ورودی ورزشگاه ها شوند و این گونه نه تنها از شیوع ویروس کرونا ممانعت، بلکه بر فشار کاری غیرضروری بر کادر درمان نیز ممانعت به عمل آورند.

در عین حال این خود مردم و هوادران تیم ها هستند که باید با مسئولیت پذیری و پرهیز از شکل گیری تجمعات خطر انتقال کووید-۱۹ برای خود و سایر هموطنان را به جان نخرند و وضعیت نامناسب شیوع ویروس در کشور را بیش از این بحرانی نکنند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه