ارسال به دیگران پرینت

نقاط ضعف و قوت استقلال مقابل شهرخودرو از نگاه کارشناسان

کارشناسان و پیشکسوتان تیم فوتبال استقلال درباره نقاط ضعف و قوت آبی‌پوشان پایتخت مقابل شهرخودرو در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر توضیحاتی ارائه دادند.

نقاط ضعف و قوت استقلال مقابل شهرخودرو از نگاه کارشناسان

 در جریان هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم شهرخودرو و استقلال به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با پیروزی ۲ بر صفر شاگردان محمود فکری پایان یافت.

گل‌های این بازی را سبحان خاقانی در دقیقه ۱۲ و محمد دانشگر در دقیقه ۴۴ برای استقلال به ثمر رساندند.

با این نتیجه استقلال با ۱۱ امتیاز و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت آبادان، در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار گرفت و شهرخودرو با ۷ امتیاز در رده نهم جدول باقی ماند.

یکی از مسائل مهمی که در حال حاضر برای استقلال بسیار اهمیت دارد و محمود فکری و شاگردانش آن را مورد بررسی قرار می‌دهند، نقاط ضعف و قوت آبی‌پوشان است که پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال درباره آن صحبت‌های زیادی مطرح کردند.

منصور رشیدی، مهدی امیرآبادی و سعید مراغه‌چیان، پیشکسوتان تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نقاط ضعف و قوت تیم فوتبال استقلال در بازی مقابل شهرخودرو صحبت‌های مختلفی را به میان آوردند که به شرح زیر است:

نقاط قوت

مهدی امیرآبادی: استقلال در این بازی انگیزه برد داشت و توانست به پیروزی برسد. آن‌ها می‌خواستند در این بازی سه امتیاز بازی را به دست بیاورند و این کار را هم کردند. جوان‌گرایی آقای فکری جای تحسین دارد و این بازیکنان نشان دادند اگر به آن‌ها اعتماد شود، می‌توانند به استقلال کمک کنند. این جوانان نباید مغرور شوند و باید بیشتر به استقلال کمک کنند. تعویض‌های دقایق آخر استقلال بسیار خوب بود و نشان داد که استقلال می‌خواهد هجومی بازی کند. رشید مظاهری یکی از بازیکنان خوب این بازی بود و توانست چند مهار عالی داشته باشد.

سعید مراغه‌چیان: رشید مظاهری از نقاط قوت استقلال بود. سبحان خاقانی عملکرد خوبی در این بازی داشت موفق شد گلزنی کند وآینده خوبی دارد. محمد دانشگر هم که زننده گل دوم بود، توانست گل خوبی به ثمر برساند. من آینده درخشانی برای استقلال می‌بینم و فکر می‌کنم کادر فنی این تیم‌، می‌تواند آینده خوبی برای آبی‌پوشان رقم بزنند.

منصور رشیدی:‌ باید به آقای فکری تبریک گفت. استقلال یکی از جوان‌ترین تیم‌هایش را به زمین فرستاد و عملکرد خوبی هم به نمایش گذاشت. استقلال در نیمه اول یک تیم کامل بود و موفق شد دو گل به ثمر برساند. باید به رشید مظاهری آفرین گفت که توانست چند موقعیت ۱۰۰ درصد گل شهرخودرو را دفع کند. این تیم جوان است و احتیاج به فرصت دارد تا بتواند توانایی بیشتری از خودش نشان دهد.

نقاط ضعف

مهدی امیرآبادی: آقای فکری و کادرشان باید باید روی ضعف عملکرد دفاعی بیشتر کار کنند. از موقعیت‌هایی که شهرخودرو داشت، مشخص است که هنوز عملکرد خط دفاعی دچار مشکلاتی است. آبی‌ها هنوز آمادگی بدنی ایده‌آلی ندارند و عملکرد کادر پزشکی مورد قبول نیست که بازیکنان مصدوم می‌شوند  و دیر به بازی می‌رسند. هیچ هفته استقلال با تمام بازیکنانش به میدان نرفته است و این نشان‌دهنده ضعف کادر پزشکی یا بدنسازی است.

سعید مراغه‌چیان: استقلال در نیمه اول خوب نبود و هوای سرد هم در این عملکرد تاثیرگذار بود. خط دفاع آبی‌ها متزلزل است و بازیکن خوبی در خط دفاع نداریم. استقلال در خط هافبک نیاز به یک بازیکن بازیساز دارد. نبودن فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته در این بازی احساس شد و کسی نبود که قایدی و مطهری را حمایت کند. وقتی در یک بازی، ۴ موقعیت گل ۱۰۰ درصد به حریف بدهی، یعنی یک جای کار مشکل دارد. شاگردان محمود فکری در این بازی تاکتیک مشخصی برای گل زدن نداشتند.

منصور رشیدی: موقعی که استقلال گل دوم را به ثمر رساند و شهرخودرو ۱۰ نفره شد، استقلال کم‌انگیزه شد و اصراری برای گل زدن نداشتند. با توجه به ۱۰ نفره شدن شهرخودرو، استقلال می‌توانست کارهای زیادی انجام دهد. استقلال در نیمه دوم  کاملا متفاوت از نیمه اول بود. به نظر مشکل استقلال همچنان در خط هافبک است و این تیم هافبک دفاعی و هافبک بازیساز خوبی ندارد. مدافعان استقلال هنوز هماهنگی لازم را ندارد و باید هماهنگی بیشتری در خط دفاع صورت بگیرد. تا هفته نهم اگر هماهنگی‌های لازم صورت نگیرد، یعنی تیم دچار یک سری مشکلات است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه