ارسال به دیگران پرینت

شجاعت مسعود|سودای مربیگری کار دست کاپیتان می‌دهد؟

مسعود شجاعی با قبول هدایت موقت تراکتور، قدم در عرصه جدیدی گذاشته و هنوز مشخص نیست او این موقعیت را حفظ خواهد کرد یا خیر.

شجاعت مسعود|سودای مربیگری کار دست کاپیتان می‌دهد؟

بعد از رفت و آمدهای مختلف و کنار گذاشتن مربیان کوچک و بزرگ، محمدرضا زنوزی با برکناری منصوریان، دست به دامن مسعود شجاعی شد تا کاپیتان سابق تیم ملی و کنونی تراکتور، به طور موقت عهده‌دار مسئولیت فنی تراکتورسازان شود.

پذیرش این خواسته از سوی مسعود شجاعی، با ابهاماتی مواجه است و هنوز مشخص نیست که عنوان موقت منوط به نتایج شجاعی در کسوت سرمربی – بازیکن است یا او با هر نتیجه‌ای، جای خود را به یک سرمربی جدید خواهد داد؟

در حال حاضر مسعود شجاعی با سابقه طولانی در تیم ملی و تیم‌های اروپایی، با قبول سمت سرمربیگری تراکتور در هفته ششم لیگ برتر، تبدیل به بازیکن – مربی شده و در زمره چهره‌های سرشناسی مانند علی دایی، رسول خطیبی، سیدمهدی رحمتی و ... قرار گرفته که در مقطعی این عنوان را به صورت مشترک در اختیار داشتند.

اگر او سودای مربیگری در تیمی بزرگ و پرمهره را داشته باشد، قطعا هدایت تراکتور برای شجاعی یک جهش بزرگ به شمار می‌رود. به خصوص که او مدت‌هاست در این تیم بازی می‌کند و چم و خم کار آشناست و اگر در بازی‌های آینده به عنوان مربی - بازیکن نتایج خوبی را کسب کند، تبدیل وضعیت او از موقت به قطعی، برای زنوزی کار دشواری نیست.

نکته نگران کننده نبود ضمانت روی نیمکت تراکتور است چرا که بهترین مربیان هم با نتایج مختلف از چشم زنوزی افتاده‌اند و در نتیجه بعد از گذشت چند هفته تا چند ماه، شغل خود را از دست دادند.

در واقع اگر شجاعی در پنج بازی آینده تیمش را به پیروزی هم برساند و روند ناکامی‌های او با تراکتور شروع شود، برکناری او برای زنوزی کار دشواری نیست و در این صورت موقعیت فعلی او یعنی هافبک و کاپیتان تراکتور هم با تهدید روبرو می‌شود.

سال گذشته وریا غفوری در غیاب آندره‌آ استراماچونی و دستیارانش در استقلال، در دو دیدار عهده‌دار مسئولیت فنی این تیم بود اما او سودای مربیگری نداشت و استقلال هم جایی نبود که هدایت آن به یک بازیکن واگذار شود. چنین شرایطی برای مسعود شجاعی هم رقم خورده است اما تفاوت او با غفوری، قرار گرفتن در سال‌های پایانی فوتبال است و شاید همین موضوع او را برای شروع دوره مربیگری از تراکتور وسوسه کند.

شاید شبیه‌ترین حالت به شجاعی، شروع دوران مربیگری علی دایی باشد که در سال ۸۶ و با جدایی مربی خارجی سایپا، او امور تیم را در اختیار گرفت و توانست به عنوان مربی – بازیکن، اولین و تنها قهرمانی فوتبال ایران را با این عنوان کسب کند و لیگ را به سلطه خود در آورد ولی دایی بعد از آن اتفاق، هرگز طعم قهرمانی در لیگ برتر را نچشید.

با توجه به خلق و خوی شجاعی در سالیان گذشته، انتظار می‌رود کاپیتان سابق تیم ملی با وضعیت نه چندان پایدار روی نیمکت تراکتور - که متاثر از تصمیمات لحظه‌ای زنوزی است - موقعیت خود را از حالت موقت به قطعی ارتقا ندهد و فعلا پا در عرصه مربیگری نگذارد اما هیچ چیزی در فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و شاید شجاعی یکی از شگفتی‌ها را رقم بزند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه