ارسال به دیگران پرینت

احیای ۹۹۱ واحد صنعتی غیرفعال و ایجاد ۱۷ هزار فرصت شغلی در شهرکهای صنعتی

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احیاء و راه اندازی مجدد ۹۹۱ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد و گفت که با راه اندازی مجدد این واحدها، برای ۱۷ هزار و ۹۰ نفر اشتغالزایی یا تثبیت شغل شده است.

احیای ۹۹۱ واحد صنعتی غیرفعال و ایجاد ۱۷ هزار فرصت شغلی در شهرکهای صنعتی

اصغر مصاحب با اشاره به استقرار بیش از ۴۶ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی که حدود ۹۲۰۰ مورد از آن‌ها غیرفعال و راکد است، اظهار کرد: در سال جاری ابتدا احیای ۱۵۰۰ واحد صنعتی و در بازنگری برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) راه اندازی مجدد ۲۰۰۰ واحد در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت که حالا با بازگشت ۹۹۱ واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای امسال می‌توان گفت ۶۶ درصد از برنامه تدوین شده برای احیای صنایع کوچک و متوسط در سال ۱۳۹۹ عملیاتی شده است.

همچنین به گفته وی با توجه به برنامه‌ریزی احیای ۲۷ هزار شغل در واحدهای صنعتی راکد، آمار تحقق یافته اشتغال در واحدهای احیاء شده بیش از ۶۳ درصد از مجموع اشتغال مورد نظر از محل این برنامه است.

بیشترین احیا در کدام رشته‌ها است؟

این مقام مسئول در ادامه، رشته صنایع شیمیایی با ۲۴۷ واحد، فلزی با ۲۳۴ واحد و غذایی با ۲۱۲ واحد را به ترتیب رشته‌هایی عنوان کرد که بیشترین تعداد راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی را از ابتدای امسال به خود اختصاص داده‌اند.

عضو هیأت مدیره و سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران سرانه اشتغال هر واحد صنعتی که مجدداً راه اندازی شده، به‌طور متوسط ۱۸ نفر و سرمایه گذاری انجام شده برای احیای این واحدها را بیش از ۳۰۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال از طریق واگذاری به سرمایه‌ گذار جدید، تأمین مالی، اخذ شریک سرمایه گذار، تأمین مواد اولیه، اجاره به شرط تملیک، حل مشکلات اختلاف شرکاء و ... انجام شده است.

مهم‌ترین دلایل رکود در واحدهای صنعتی

وی در ادامه از جمله مهم‌ترین دلایل راکد یا غیرفعال شدن واحدهای صنعتی را مشکلات تأمین مالی بنگاه‌ها و تامین مواد اولیه عنوان کرد و با اشاره به اینکه بر اساس تجربه سال‌های گذشته در راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده غیرفعال، در شش ماهه دوم سال، عملکرد بهتری در این حوزه اتفاق می‌افتد، ابراز امیدواری کرد که این روند در سال ۱۳۹۹ نیز با تمهیدات اتخاذ شده و همکاری دستگاه‌های مرتبط بیش از پیش محقق شود.

 سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابع آن با دارا بودن ۵۰۱ شهرک و ۳۲۲ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۷ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، شش شهرک فناوری، ۳۷ مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۸۷ هزار و ۸۶۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۴۱۳ واحد صنعتی و ۳۰۵۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۵۵۷ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه