ارسال به دیگران پرینت

فروش گوشی‌های هواوی کاهش یافت

فروش گوشی‌های هواوی در سه ماهه سوم امسال با ادامه تحریمهای آمریکا علیه این غول فناوری چینی کاهش پیدا کرد و شیائومی موفق شد از این موقعیت به نفع خود استفاده کند.

فروش گوشی‌های هواوی کاهش یافت

گزارش شرکت کانالیز نشان داد هواوی در مدت سه ماه تا پایان سپتامبر ۵۱.۷ میلیون دستگاه گوشی تلفن هوشمند به بازار عرضه کرده که ۲۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

شرکت کانترپوینت ریسرچ پیش از این گزارش کرده بود که هواوی ۵۰.۹ میلیون گوشی هوشمند در بازار فروخته که ۲۴ درصد کاهش سالانه داشته است. سهم این شرکت چینی از بازار تلفن هوشمند از ۱۸ درصد در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ به ۱۴ درصد در سه ماهه سوم امسال کاهش پیدا کرد.

طبق گزارش کانالیز، فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه سوم به ۳۴۸ میلیون دستگاه رسید که یک درصد کاهش سالانه داشت اما ۲۲ درصد بالاتر از سه ماهه دوم بود.

هواوی که در سه ماهه دوم امسال بزرگترین سازنده تلفن هوشمند در جهان شده بود، در سه ماهه سوم این جایگاه را به سامسونگ واگذار کرد که مجموعا ۸۰.۲ میلیون گوشی فروخت و فروشش دو درصد رشد سالانه داشت.

آمریکا جنگی را علیه هواوی به راه انداخته که کسب و کار این شرکت را متاثر کرده است. هواوی سال گذشته در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت که همکاریهای تجاری شرکتهای آمریکایی با این غول چینی را محدود کرد. اکنون هواوی اجازه استفاده از نرم افزار اندروید تحت مجوز گوگل در تلفن‌های هوشمند خود را ندارد.

این مسئله در چین که سرویسهای گوگل مسدود شده اند، اهمیت چندانی ندارد اما در بازارهای بین المللی که برای برنامه های رشد هواوی حیاتی هستند، مصرف کنندگان به استفاده از اپلیکیشنهای گوگل عادت کرده اند. جدیدترین تلفن‌های هوشمند پرچمدار هواوی مجوز استفاده از اندروید گوگل را ندارند و این مسئله به فروش محصولات این شرکت لطمه زده است.

طبق گزارش شرکت IDC، کاهش فروش در بازارهای بین المللی برای هواوی ادامه دارد اما این شرکت همچنین با افت ۱۵ درصدی فروش در چین در سه ماهه سوم روبرو شد.

ابهامات بیشتر پیرامون آینده کسب و کار تلفن هوشمند هواوی به قوت خود باقی مانده است. واشنگتن در ماه مه به بازبینی مقرراتی پرداخت که هدف آن قطع دسترسی هواوی به تراشه های کلیدی بود. شرکت تایوانی TSMC که تراشه های تلفن هوشمند هواوی را تولید می کند، دیگر اجازه ندارد این تراشه ها را به این شرکت عرضه کند.

در این بین، شیائومی برای تصرف بازار هواوی خیز برداشته است. در حالی که فروش شیائومی ۱۴.۵ میلیون دستگاه افزایش یافت، فروش هواوی ۱۵.۱ میلیون دستگاه کاهش یافت. در اروپا که بازار مهمی به شمار می رود، فروش هواوی ۲۵ درصد کاهش یافت و در مقابل، شیائومی ۸۸ درصد افزایش فروش داشت.

بنا بر گزارش کانالیز، فروش تلفن هوشمند شیائومی در سه ماهه سوم به ۴۷.۱ میلیون دستگاه بالغ شد که ۴۵ درصد رشد سالانه داشت و این شرکت برای نخستین بار به سومین بازیگر بزرگ بازار تبدیل شد در حالی که اپل با فروش ۴۳.۲ میلیون گوشی در همین مدت، به رتبه چهارم سقوط کرد.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، آمار IDC اندکی متفاوت بود و نشان داد اپل در سه ماهه سوم امسال ۴۱.۶ میلیون گوشی آیفون فروخته که ۱۰.۶ درصد کاهش سالانه داشته است و این کاهش به دلیل به تاخیر افتادن عرضه سری ۱۲ آیفون بوده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه