ارسال به دیگران پرینت

اخراج ١٤٠٠٠ نفر در غول نفتی اکسون

شرکت اکسون موبیل در راستای بازبینی فعالیتهایش ممکن است نیروی کار جهانی خود شامل کارمندان دفتری در آمریکا را حدود ۱۵ درصد معادل ١٤ هزار نفر کاهش دهد.

اخراج ١٤٠٠٠ نفر در غول نفتی اکسون

 اکسون موبیل و سایر تولیدکنندگان نفت در پی افت تقاضا برای نفت و سرمایه گذاریهای ناموفق در پروژه های جدید، به کاهش هزینه روی آورده اند. این شرکت آمریکایی پیشتر از کاهش بیش از ۱۰ میلیارد دلاری بودجه در سال میلادی جاری خبر داده بود.

شرکت اکسون در بیانیه ای اعلام کرد تاثیر پاندمی کووید ۱۹ بر تقاضا برای محصولات اکسون موبیل، نیاز مبرمی برای بهره وری کار به وجود آورده است.

کیسی نورتون، سخنگوی اکسون موبیل گفت: حدود ۱۴ هزار کارمند در سطح جهان معادل ۱۵ درصد از نیروی اکسون موبیل ممکن است در نتیجه سازماندهی مجدد فعالیت، بازنشستگی و خروج بر مبنای عملکرد، شغلشان را از دست دهند. اکسون موبیل تا پایان سال گذشته حدود ۸۸ هزار و ۳۰۰ کارمند شامل ۱۳ هزار و ۳۰۰ پیمانکار داشته است.

این شرکت آمار مشخصی برای تعدیل کارکنانش در نظر نگرفته است اما پیش بینی می کند بازبینی فعالیتهایش به حذف حدود ۱۵ درصد از نیروی کار فعلی منتهی شود.

اکسون پس از سرمایه گذاریهای ناموفق روی گاز شیل و اکتشاف در روسیه، در سالهای اخیر تلاش کرده است عقب افتادگیهایش را جبران کند. با این حال این شرکت در شش ماه نخست امسال حدود ۱.۷ میلیارد دلار ضرر کرد و انتظار می رود برای سه ماهه سوم هم ضرر مالی گزارش کند که طبق پیش بینی رفینیتیو IBES، به ۱.۱۹ میلیارد دلار می رسد.

اکسون اعلام کرده که ۱۹۰۰ شغل آمریکایی عمدتا در مقر هیوستون که به کسب و کار نفت و گاز آمریکا متمرکز است، تعدیل خواهند شد. این شرکت اوایل ماه جاری اعلام کرده بود که ۱۶۰۰ شغل را در اروپا حذف می کند و تعدیل مشاغل را در استرالیا هم اعلام کرده بود.

پیش از پاندمی، دارن وودز، مدیرعامل اکسون با فرض بر این که طبقه متوسط رو به رشد در جهان به محصولات اکسون نیاز بیشتری خواهد داشت، طرح هزینه بلندپروزانه ای برای افزایش تولید نفت دنبال می کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای رویال داچ شل و BP هم تعدیل ۱۵ درصد از کارکنانشان را اعلام کرده اند. شرکت شورون قصد دارد ۱۰ تا ۱۵ درصد از نیروی کار خود را که معادل ۴۵۰۰ تا ۶۷۵۰ نفر هستند، تعدیل کند. این شرکت همچنین در راستای خرید شرکت نوبل انرژی، ۵۷۰ موقعیت شغلی را در این شرکت حذف خواهد کرد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه