ارسال به دیگران پرینت

چراغپور: در پله اول نمی‌توان تیم ملی را تحلیل کرد| سطح آمادگی تیم‌ها در لیگ بیستم پایین می‌آید

یک کارشناس فوتبال می‌گوید به دلیل آمادگی جسمانی پایین، برگزار نکردن اردو و بازی دوستانه سطح آمادگی تیم‌ها برای شروع لیگ بیستم پایین می‌آید.

چراغپور: در پله اول نمی‌توان تیم ملی را تحلیل کرد| سطح آمادگی تیم‌ها در لیگ بیستم پایین می‌آید

جلال چراغپور  درباره تیم ملی و عملکرد شاگردان اسکوچیچ اظهار کرد: ما نمی‌توانیم در حال حاضر بازی تیم ملی را تحلیل کنیم چرا که بازی دوستانه است و تعداد تعویض‌ها و شکل بازی، همه چیز را از حالت تحلیل خارج می‌کند. یک حالت آموزشی و نیمه آموزشی در تیم حاکم می‌شود. به دلیل این که تیم ملی دست کاری شده است و یک عده دعوت نشده‌اند و یک عده در آزمایش هستند و در تمام پست‌ها تغییراتی شاهد هستیم. باید پست‌ها را دوتا دوتا نگاه کنیم چرا که از هر دو بازیکن زوج نیز یک نفر ممکن است تغییر کرده باشد.

او ادامه داد: مثلا هافبک راست را با دفاع راست و هافبک وسط راست را با هافبک وسط چپ نگاه کنیم. چون همه این‌ها دست کاری شده است. باید این تیم یک بازی دیگر انجام دهد تا شکل دقیق را تحلیل کرد. در پله اول نمی‌توان درباره تیم حرف زد و نباید تا مربی به یک جای تیم دست می‌زند صدای انتقاد را بالا برد. نزدیک به بیست مورد در تیم وجود داشت و قابل بررسی است اما نه برای بازی اول. می‌شود از دروازه‌بان شروع کرد و در مورد مسائل تیم صحبت کرد اما اکنون زود است. فقط می‌توانیم بگوییم ایران با یک تیم دسته دومی آسیا بازی کرد و با این که آماده نبودیم اما آن‌ها را بردیم.

این کارشناس فوتبال با بیان این که اگر ما آماده باشیم که این حریف اصلا جلوی فوتبال ما قابل بحث نیست، گفت: اگر درباره تیم ملی نظر دهیم در واقع انتقاد کرده‌ایم اما نمی‌خواهم در شرایط حال حاضر انتقاد کنم. می‌توان گفت بازیکنی مثل محبی که فوق‌العاده بود و حتی ویلموتس هم او را دعوت کرد، می‌توانست در تیم ملی حضور داشته باشد و در غیاب جهانبخش فیکس باشد. محبی مقابل عراق از آن گوشه به داخل آمد و برش کرد و دو نفر را جا گذاشت و پاس به بیرون داد و عالی بازی کرد.

چراغپور اضافه کرد: می‌توان گفت چرا اکنون محبی در تیم ملی حضور ندارد. او می‌تواند دو نفره خوبی با صادق محرمی درست کند و ترکیب خوبی می‌شود ولی دیدیم که بعد از ۸ - ۷ سال وحید امیری از چپ به راست آمد و او را جلوی صادق محرمی گذاشتند و بعد هم تعویضش کردند. استفاده از امیری هم در آن پست اصلا جالب نبود با این که در پست خودش بازیکن بهتری مثل قلی‌پور را داشتند. همیشه یک سری انتقادها وجود دارد اما اکنون نباید آن‌ها را مطرح کرد و باید بازی‌های بعد تیم ملی را هم دید.

او در ارزیابی‌اش از لیگ بیستم گفت: یک عاملی مثل گرگ بالای سر ما است و اگر اشتباه کنیم ما را از روی زمین بر می‌دارد. دیدید رونالدو کرونا گرفت و بازی تیم ملی هم به دلیل کرونایی‌های مالی انجام نشد. در نتیجه ما اصلا نمی‌دانیم سال دیگر چه اتفاقی میفتد. جام تا آخر ادامه پیدا می‌کند یا خیر. این موج کرونا به فوتبال بزند چه اتفاقی رخ می‌دهد. اکنون یک موجش به والیبال خورده است و در چند تیم بالای سیزده نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

این کارشناس فوتبال با بیان این که هیچ کدام از تیم‌های لیگ برتری بازی‌های دوستانه زیادی نتوانسته‌اند برگزار کنند و اردوی خارج از کشوری هم نداشته‌اند، عنوان کرد: سال‌های قبل همه یا کیش یا امارات یا ترکیه بودند اما امسال هیچ اتفاقی نیفتاده است. وقتی این‌گونه شده، سطح آمادگی هم پایین می‌آید. وقتی نمی‌توانید از ترس کرونا بدنسازی کنید، وضعیت آمادگی جسمانی تیم بسیار ضعیف خواهد بود. با آمادگی جسمانی پایین، برگزار نکردن اردو و بازی دوستانه لیگ شروع می‌شود و هر هفته هم تعدادی کرونایی در تیم‌ها پیدا می‌شود.

او اضافه کرد: تیمی مثل استقلال هر سال به اردوهای خارج کشور می‌رفت اما امسال می‌بینید در چه وضعیتی قرار دارد. باید ببینیم لیگ بیستم چگونه خواهد بود و باید صبر کنیم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه