ارسال به دیگران پرینت

۲۵ درصد از هواپیماهای داخل کشور با نانو رنگ‌های ایرانی پوشش‌دهی شدند

محققان یکی از شرکت‌های تولیدی و صنعتی به فرمولاسیون نانو رنگ‌هایی با استاندارد صنعت هوایی دست یافتند و در حال حاضر رنگ ۲۵ درصد از هواپیماهای داخل کشور از سوی این شرکت تامین می‌شود.

۲۵ درصد از هواپیماهای داخل کشور با نانو رنگ‌های ایرانی پوشش‌دهی شدند

نوبخت قره‌داغی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولیدی و صنعتی، رنگ ضداسکایدرول بدنه هواپیمای تولید شده در این شرکت را دارای ویژگی‌هایی چون چسبندگی زیاد به زیرلایه، انعطاف‌پذیری و خواص مکانیکی مناسب، مقاومت شیمیایی زیاد در برابر موادی مانند روغن اسکایدرول و همچنین مقاومت در برابر شره شدن (Sagging) دانست و افزود: طی سال‌های گذشته روند استفاده از رنگ‌های نانوی ایرانی در هواپیماهای داخل کشور افزایش یافته است، به طوری که سهم ما از این بازار از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد رسیده است، یعنی این که در حال حاضر ۲۵ درصد از هواپیماهای قابل رنگ شدن در کشور با استفاده از رنگ‌های نانویی تولیدی ما رنگ‌آمیزی می‌شوند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی چون ماهان و زاگرس از رنگ‌های ما استفاده می‌کنند، اظهار کرد: دلیل ارجاع مشتریان به ما بهره گیری از استانداردهای بالای صنعت هواپیماسازی است. صنعت هوایی بسیار سخت‌گیر بوده و کیفیت از اهمیت خاصی در این صنعت برخوردار است؛ از این رو فعالیت در صنعت رنگ‌ برای استفاده در بخش هوایی منجر به ارتقاء کیفیت محصولات ما شده است.

قره‌داغی با اشاره به اقدامات این شرکت برای صادرات این محصولات، خاطر نشان کرد: بر این اساس درصدد تکمیل سبد محصولات هستیم و باید این طیف محصولات را کامل کنیم تا در بخش صادرات شانس موفقیت داشته باشیم.

به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو، مجری طرح ادامه داد: در این راستا ما علاوه بر تامین رنگ صنعت هوایی، در بخش‌هایی نظیر خودروسازی، لوازم خانگی و صنعت فولاد نیز فعالیت داریم و رنگ‌های مورد نیاز این صنایع را نیز تامین می‌کنیم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه