ارسال به دیگران پرینت

وزیر گردشگری

2500 پروژه در حوزه گردشگری در سطح کشور

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تداوم اجرای طرح‌های گردشگری در کشور گفت: ۲۵۰۰ پروژه گردشگری در کشور در حال اجرا است.

 2500 پروژه در حوزه گردشگری در سطح کشور

علی اصغر مونسان در حاشیه مراسم بازگشایی هتل پنج ستاره میزبان مازندران در بابلسر اظهار داشت: تمام تلاش ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا در بخش گردشگری تا پایان سال بوده و بالغ بر 220 پروژه برنامه‌ریزی شده تا پایان سال عملیات اجرایی آن به اتمام برسد.

وی افزود: بالغ بر 2500 پروژه در حوزه گردشگری در سطح کشور در حال اجرا بوده که از این تعداد حدود 500 پروژه هتلی با ستاره‌های مختلف بوده که نشان از آینده درخشان کشور در حوزه گردشگری است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: حجم موافقت اصولی‌های که در دولت دوازدهم صادر شده بالغ بر پنج هزار فقره بوده که نشان از تشخیص درست سرمایه‌گذاران است.

مونسان با بیان اینکه گردشگری به‌عنوان یک بخش مهم اقتصادی کشور می‌تواند در کنار صنعت و کشاورزی به ارزآوری کشور کمک کند گفت: حجم قابل توجه اشتغالی که بخش گردشگری و صنایع دستی توانست در این مدت ایجاد کند نشان از این است که این بخش اقتصادی علاوه بر کارکردهای درآمدی به‌ویژه درآمدهای ارزی برای کشور می‌تواند به‌راحتی با تعداد بالایی شغل ایجاد کند که موضوع بسیار مهمی است.

وی در پاسخ به این پرسش که تا به امروز چه اقداماتی برای حمایت از آسیب‌دیدگان متاثر از کرونا در بخش گردشگری در کشور صورت گرفته است گفت: در تمام دنیا یکی از بخش‌های مهمی که از کرونا آسیب دید بخش گردشگری بوده و برای ما نیز در اوج گردشگری کشور در ایام نوروز با کرونا روبه‌رو شدیم و آسیب جدی ما به وارد کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در دولت جزو 10 بخشی که مورد حمایت قرار گرفتند سه بخش مربوط به حوزه گردشگری بوده که با تمهیداتی که اندیشیده شده و همراهی بانک مرکزی، 50 هزار میلیارد تومان برای حمایت از بخش‌هایی که در بحث کرونا آسیب دیدند منابع تجهیز شده است.

مونسان ادامه داد: هفته گذشته این پرداخت‌ها شروع شد، اگر چه رئیس جمهور در جلسه قبل هیئت دولت به همه وزرا و بانک مرکزی تذکر دادند و از سرعت کار راضی نبودند اما دستورات ویژه‌ای به بانک مرکزی داده شد تا به پرداخت‌ها سرعت داده شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم از این به بعد بتوانیم با سرعت بیشتر پرداخت‌های آن دسته پرونده‌هایی که تشکیل شده و به بانک‌ها ارسال شده را انجام دهیم.

همزمان با سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دومین هتل پنج ستاره استان مازندارن در شهر بابلسر افتتاح و به بهره‌برداری رسید. هتل میزبان بابلسر با سرمایه‌گذاری 350 میلیارد تومانی بخش خصوصی ساخته شد که به‌صورت مستقیم برای 200 نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

همچنین مجموعه تالارها، سالن وی آی پی رستوران یاس، رستوران سلف سرویس، رستوران ایتالیایی، رستوران محلی و کافی شاپ به‌عنوان دیگر بخش‌های هتل پنج ستاره میزبان هستند و این هتل در 16 طبقه و 162 اتاق مشرف به دریای خزر و قله دماوند براساس آخرین متد و تکنیک‌های مهندسی صنعت هتلداری ایران احداث شده است.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه