ارسال به دیگران پرینت

وزیر مسکن | خانه های خالی را معرفی کنید تا از آنها مالیات بگیریم

​مردم نشانه های خانه خالی را گزارش دهند​

وزیر مسکن | خانه های خالی را معرفی کنید تا از آنها مالیات بگیریم

شهروندان می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۱۵۲۶ اطلاعات خانه‌های خالی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.

 

سامانه ملی املاک و اسکان از سوی وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است و سازمان امور مالیاتی مکلف شده که اطلاعات هویتی مودیان خود را در اختیار این سامانه قرار دهد تا آغازی باشد برای شناسایی صدها آپارتمان خالی که بازار عرضه و تقاضا را بهم ریخته است.

با این حال  در بسیاری ازمواقع مودیان اطلاعات کامل و درستی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار نمی‌دهند به همین دلیل بخشی از اجرای این مصوبه به گزارش‌های مردمی از خانه‌های خالی نیازمند است.

به گفته اپراتور سامانه ارتباط مردمی امور مالیاتی شهر و استان تهران مردم باید هنگام گزارش خود آدرس خانه و نام صاحب ملک را داشته باشند و این مرکز در تلاش است تا گزارش خانه‌های خالی را به عنوان بخش مهمی از اطلاعاتی که قرار است در سامانه ثبت شود از خود مردم بگیرند.

 

بر اساس تجربه کارشناس این مرکز دریافت گزارش مردمی از فرارهای مالیاتی بهترین نحوه کشف است چرا که در بسیاری از مواقع مودیان گزارش دقیقی از وضعیت ملک خود ارائه نمی‌دهند اما انگیزه مردم برای ارائه گزارش‌های واقعی بیشتر است.

«محمد اسلامی»  وزیر راه و شهرسازی آخرین بار خبر داد که ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری، خالی و ۲ میلیون واحد خانه دوم در کشور وجود دارد که در برنامه وزارت راه برای عرضه و ورود به بازار مسکن قرار دارد.

وزارت راه هفته گذشته نیز اعلام‌کرد که مالکان خانه‌های خالی که در تابستان امسال و تا پایان تابستان واحدهای خالی خود را به بازار عرضه کنند از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

تلاش دولت کنترل قیمت اجاره‌بها با عرضه بیشتر خانه‌های خالی به باز است و قرار است تا پایان سال مالکان خانههای خالی به طور کامل شناسایی شوند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      چی گیر ما میاد؟

    • Eli ارسالی در

      نقشه بعدیتون چیه؟؟ دیگه تیغ کجامون میخایین بزنین ؟؟

    • ناهید ارسالی در

      اینا چرته کل خانه های خالی متعلق به سه چهارنفره که قیمت تعیین میکنن و نرخ ملک را بالا میبرن ودولت خودمیشناسه ونیازی به مردم نیست ۴تاشونو بگیره مواخذه کنه کارو یکسره کنه راست میگه

    • سیاوش ارسالی در

      از قبض برق گاز میشه فهمید

    • فاطمه ارسالی در

      طرح بسیار خوبیه البته اگر ما هم خوشبین باشیم انشا الله که دم محتکران مسکن چیده میشه چون خود دولت هم توی این مسئله ذی نفع هست ومشغول درآمد میشه قطعا این طرح اجرایی میشه

    • مسعود ارسالی در

      برو بابا
      خودتو فیلم کن
      جلوی در پارکینگ، در محله مسکونی، بنز ده تن وایستاده، به پلیس زنگ میزنم میگه خودت بهش بگو 😁

    • فرشید ارسالی در

      اداره اب و برق وگاز اگر مشترکین استفاده نکرد گزارش دهد احتیاج به مردم نیست

    • علی ارسالی در

      خاک تو سرتون با این اداره کردن مملکت

    • علی ارسالی در

      خاک تو سرتون با این اداره کردن مملکت

    • ناشناس ارسالی در

      خونه های خالی مردم بایدمعرفی کنن.شمااول خونه های خالی خودت وبقیه مسعولین ومالیات ببنداگه عرضه شودارین که ندارین.چون عاتودست همدیگه دارین.چراداسه چیزای دیگه ازمردم کمک نمیخاین سرخودواسه خودتون گرون میکنید.خونه خالی سندداره ازاداره ثبت اسنادامارشوبگیرمالیات بگیر.عوضی ا

    • ناشناس ارسالی در

      یک‌چرخ‌‌فقط‌دورتهران‌بزنیداینقدر‌زمین‌‌خالی‌
      حدود۵۰‌سال‌‌خالی‌است‌و‌مسکن‌‌خالی‌دربالا‌شهر
      زیاداست‌‌برخیابان‌پاسداران‌ زمین‌خالی‌۶۰‌ساله
      بین



    • علی ارسالی در

      این طرح برای مغازه های خالی هم هست

    • حامد ارسالی در

      یعنی اگر من با کسی مشکل داشتم و آن شخص برای مدتی خانه اش خالی بود میتوانم گزارش بدهم. مردم را به جان هم نیاندازید.

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا چیز دیگه ای هست که شما ازش سو استفاده نکنید،بجای اینکه دست توجیب مردم بکنید.کاری کنید که مردم از این فقروفلاکت نجات پیدا کنند.اونی که یخونه۲یا۳ طبقه داره باید جور ناتوانی شما را بده،یعنی ادم یعمر کار کرده حالا شما مالیات بگیریدوبخورید

    • ناشناس ارسالی در

      ببخشید تفحص در کار دیگران و گزارش ان اسلامی و شرعی است ؟

    • حمیدجعفری ارسالی در

      سلام بنده یک ساله بخاطر فقر وبدهی خونمو از دست داده ام حال اجاره هیتم امسال بنده زیاده کاری واسه ما بکنید از یه طرف تاگسیمو موتورش ایستاده الان یه هفته است پول نان شب هم ندارم به همه جا هم بدهکارم حالا مونپم که چکار کنم شاید خودمو بکشم تا دیکه زجر نکشم لعنت به این روزکار

    • امیرمحمد ارسالی در

      باسلام خدمت شما به نظر اینجانب مالیات گرفتن از منزل های خالی بسیار امر خوب و پسندیده ای است . به شرط آنکه از کسانی بایدمالیات گرفته شود که چندین واحد خالی به مدت زمان طولانی در اختیار دارند و به طوری میشود گفت این منزل ها یا واحدهای اداری احتکار شده و هیچ کسی یا نهادی بر آنها نظارت و تحقیق نمی کنند. اگر یک سامانه یا به یک نحوی از تمامی مردم مخصوصا مشاورین املاک سر تا سر کشور با شرط جوایز نقدی، بخواهند در این امر به مسولین کمک کنند و جوایز نقدی هم قابل توجه باشد . ببینید که چه طور مردم شما را در معرفی منزل هاخالی همیاری و همکاری مینمایند. چطور میشود همیشه از تمامی ماشین ها و خودروهای سطح کشور حتی از تاکسیها مالیات گرفته میشود .ولی از منزلهای احتکار شده خالی از سکنه و املاک های بزرگ مالیات گرفته نمیشود.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه