ارسال به دیگران پرینت

در بانه از هفته آینده پیک کرونا شدید می شود

سرپرست فرمانداری بانه گفت: بازار و مراکز تجاری این شهر در ایام تعطیلات آخر هفته جاری با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان کردستان تعطیل است

 در بانه از هفته آینده پیک کرونا شدید می شود

محمد امین زاده عصر یکشنبه در جلسه فوق العاده ستاد بحران کرونا در شهرستان با اشاره به شیوع موج دوم ویروس کرونا در کردستان و وضعیت قرمز و بحرانی استان اظهار داشت: در راستای کاهش شیوع ویروس روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته جاری م(سه روز) بازار و تمام مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید بانه بسته است و از مردم تقاضا می‌کنیم در این روزها به بانه سفر نکنند.

وی اضافه کرد: تمام اماکن عمومی، مهمانسراها، هتل‌ها و خانه‌های مجاز مسافر در این سه روز تعطیل است و هیچ مهمان و مسافری پذیرش نمی‌کنند.

سرپرست فرمانداری بانه یادآور شد: همچنین ورودی آرامستان سلیمان بگ و دیگر آرامستان‌های شهرستان نیز در روز پنجشنبه بسته است.

امین زاده با اشاره به اهمیت سلامت مردم در این شرایط بحرانی گفت: ماه گذشته بیماری تا حدود زیادی کنترل شده و وضعیت شهرستان سفید اعلام شد اما در روزهای اخیر هر روز آمار مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر می‌شود که برخی از مبتلایان جوان هستند.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی مسوولان استانی و کشوری در هفته آینده پیک جدیدی از شیوع ویروس کرونا آغاز می‌شود که باید برای کنترل اوضاع اقدامات لازم اتخاذ گردد.

سرپرست فرمانداری بانه تاکید کرد: تعداد زیادی از بیماران بستری شده در بیمارستان‌های بانه بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند که این وضعیت نگرانی در مورد بیماری را بیشتر می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال جهش تولید قرار داریم و شرایط اقتصادی مردم هم نامناسب است نمی‌توانیم همه کسب و کارها را تعطیل کنیم اما باید در همه واحدهای تولیدی و خدماتی فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و همچنین افراد حتما از ماسک استفاده کنند.

امین زاده اضافه کرد: استفاده از ماسک برای کارکنان ادارات و ارباب رجوع الزامی است چرا که تعدادی از متبلایان به ویروس کرونا کارمند ادارات هستند لذا باید قوانین بهداشتی در ادارات توسط کارمندان و ارباب رجوع رعایت شود.

وی یادآور شد: استفاده از ماسک برای رانندگان تاکسی نیز الزامی است و در صندلی عقب خودروهای عمومی نباید بیش از ۲ مسافر سوار شود.

هفته آینده پیک شدید بیماری کرونا در بانه شایع می‌شود

رییس شبکه بهداشت و درمان بانه نیز در این جلسه گفت: بر اساس پیش بینی انجام شده هفته آینده پیک شدیدی از کرونا وارد بانه می‌شود.

محمد شاهویسی با اشاره به ورود مسافر در ۲ هفته گذشته به شهرستان افزود: طبق پیش بینی انجام شده هر ۲۴ ساعت تعداد بسترها یک و نیم برابر و موارد مثبت نیز چند برابر می‌شود که در صورت ادامه این روند، بستری بیماران از ظرفیت بیمارستان‌های شهر بیشتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: بحران گسترش ویروس کرونا را که در بیش داریم بیش از سه برابر بحران اسفند ماه سال گذشته است و طیف سنی افراد جوان را بیشتر در بر می‌گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد تا ظهر دوشنبه ۲۶ خرداد در مجموع ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۹۵۰ نفر رسید.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه