ارسال به دیگران پرینت

مصطفی داننده:

اینستاگرام | اومیداند با چه حرف هایی مخاطب خود را جذب کند.آیا شما هم میدانید ؟

آیا داده‌های اطلاعاتی دارید که جوانان کشور طرفدار چه سبک موسیقی یا اصلا کتاب هستند؟ پاسخ روشن است، نه نمی‌دانید!

اینستاگرام | اومیداند با چه حرف هایی مخاطب خود را جذب کند.آیا شما هم میدانید ؟

رییس سازمان تبلیغات اسلامی از گسترش نفوذ اینستاگرام در جامعه گلایه‌مند است. حجت الاسلام قمی که در صحن مجلس سخنرانی می‌کرد خطاب به نمایندگان پارلمان گفت:«

در کمتر از یک سال گذشته پهنای باند دو و نیم برابر شده است. 60 تا 70 درصد این فضا در اختیار اینستاگرام است. جایی که شاعری با 200k فالور وقتی از حاج قاسم سلیمانی می‌گویند صفحه‌اش بسته می‌شود ما ادعای حکمرانی در فضای مجازی را داریم اما آنها هر کاری می‌خواهند می‌کنند. 30 درصد جرایم یارانه‌ای، 25 درصد محتوای خلاف عفت و درآمدهای کثیف از قمار و تبلیغات ناهنجار در همین فضا اتفاق می‌افتد. عشق مثلثی، مربعی، خیانت و خشونت و جرایم انسانی در این فضا عرضه می‌شود و جوانان از آن استفاده می‌کنند که مسئولیتش با تک تک شما و من است.»

بعد از شنیدن سخنان جناب قمی مشخص شد که مسؤولان کشور به ویژه آنهایی که در وادی فرهنگ حضور دارند هنوز تعریف درستی از فضای مجازی ندارند. فضای مجازی مثل یک بازار محلی است، مثلا چهارشنبه بازار که هرکسی جنس و کالای خود را در آن عرضه می‌کند. تقریبا در این بازارها می‌شود از جان آدمی‌زاد تا شیر مرغ پیدا کرد.

 

https://cdn.asriran.com/files/fa/news/1399/3/26/1108312_377.jpg

 

در اینستاگرام و هر شبکه اجتماعی دیگری هستند آدم‌هایی که دوست دارند جنس خود را که به قول حاج‌اقا عشق مربعی است به مخاطب خود عرضه کنند. آنها بازار خود را پیدا کرده‌اند و می‌خواهند از آن سود ببرند. سوال این است که شما که در جایگاه مدیریت فرهنگی کشور ایستاده‌اید، چه کرده‌اید؟

در تمام این سال‌ها سازمان تبلیغات اسلامی یا هر نهاد دیگری که نقشی در راهبرد فرهنگی کشور دارد، چه قدمی برای تعالی فرهنگ کشور برداشته است. در تمام این سال‌ها فقط حرف زدن و سخنرانی کردن البته برخی هم راهکار را در فیلتر کردن دیدند. فیلتری که هیچ تاثیری در استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی نداشت. حتی کار به جایی رسیده است که اهالی سیاست که اتفاقا در دولت و مجلس و نهادهای دیگر برای مردم تصمیم می‌گیرند در توییتر فیلتر شده با هم حرف می‌زنند، دعوا می‌کنند، راهکار ارائه می‌دهند و مردم هم می‌خوانند و نظر می‌دهند.

امروز فیلتر و ندادن پهنای باند دردی را دوا نمی‌کند. تنها راه این است که در این بازار، شما هم جنس مورد نظر خود را به بهترین شکل و بالاترین کیفیت ارائه کنید. کالای فرهنگی که آنقدر جذاب باشد که بتواند گوی سبقت را از دیگران برباید.

تا وقتی وارد این بازار نشوید نمی‌توانید دیگران را به خاطر حضور در این فضا ملامت کنید. جناب قمی با حالتی گلایه آمیز گفته است:« 5 آهنگ آخر یک خواننده 198 میلیون بار دیده شده است.» بله، دیده شده چون آن خواننده مخاطب خود را می‌شناسند و بهتر از تمام اهالی فرهنگ در ایران مخاطب شناسی کرده است.

او می‌داند چه حرف‌هایی بزند و چه آهنگ‌هایی بخواند که مخاطب خود را جذب کند؟ آیا شما هم می‌دانید؟ شما هم می‌دانید جوانان این کشور چه می‌خواهند؟

آیا داده‌های اطلاعاتی دارید که جوانان کشور طرفدار چه سبک موسیقی یا اصلا کتاب هستند؟ پاسخ روش است، نه نمی‌دانید!

عصر واکمن و ویدیو تمام شده است. الان دنیا به اندازه یک گوشی موبایل کوچک شده است و باید تلاش کرد در این دینا زندگی کرد و حرف جدید زد و در بازار پررقابت سخت کار کرد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه