ارسال به دیگران پرینت

IQ | ضریب هوشی ایرانیان سقوط کرد

امتناع نخبگان و تحصیلکردگان ایرانی از ازدواج و فرزندآوری

IQ | ضریب هوشی ایرانیان سقوط کرد

IQ اسرانیان از از 104 به 68 سقوط کرده است 

 فاطمه محمد بیگی نماینده مجلس گفت: با ادامه روند کاهش جمعیت کشورمان در حال حاضر میانگین ضریب هوشی یا IQ ایرانی‌ها از ۱۰۴ به ۶۸ رسیده است؛ دلیل آن این است که نخبگان و تحصیلکردگان ما عمدتاً ازدوا ج نکرده‌اند یا دیر ازدواج کردند یا نهایتاً تک فرزند و دو فرزندی هستند.

 
 

فاطمه محمدبیگی درباره طرح‌های در دست بررسی مجلس یازدهم برای حل مسئله "بحران جمعیت و فرزندآوری" اظهار کرد: از سال ۱۳۸۵ جامعه‌شناسان و جمعیت‌شناسان تذکر دادند که وضعیت جمعیتی ایران رو به وخامت است، اما متاسفانه در دولت‌های وقت این تذکرات جدی گرفته نشد! تا اینکه رهبری معظم در سال ۱۳۸۹ به مسئولان تذکری جدی در حوزه جمعیت دادند.

وی ادامه داد: آن زمان، بعد از تذکر رهبری و اطلاع از نگرانی ایشان، یک سری مطالعات جمعیتی را انجام دادم؛ نتیجه آن این شد که چند سال در دانشگا‌ه‌ها مشغول به تدریس درس "جمعیت و دانش خانواده" شدم؛ متاسفانه جریان قالب کشور، جریانی موافق با موضوع "جمعیت و تعالی خانواده" نبود دلیل آن نیز عدم دانش و شناخت از حوزه جمعیت و اثرات جمعیتی در سلامت، پیشرفت اقتصادی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشرفت تکنولوژی و حتی پیشرفت در "IQ" یا "ضریب هوشی" است.

نزول

نماینده قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که با علم جمعیت و نظریه‌های این رشته آشنا هستند، می‌دانند که عامل رشد و پیشرفت کشورها، ثروت اجتماعی کشورهاست و منظور از ثروت اجتماعی، جمعیت است؛ اگر این ثروت با منابع طبیعی و جغرافیایی همراه شود منجر به استخراج صنعت و تکنولوژی می‌شود و در نتیجه باعث بالا رفتن ضریب رشد کشور می‌شود و اگر با سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی عجین شود، جنبه تعالی و تکامل روحی انسان را نیز پوشش می‌دهد؛ پس نقش و اهمیت جمعیت دو چندان می‌شود.

وی افزود: متاسفانه تحت تاثیر سیاست‌های بین‌المللی بانک جهانی، سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول و سازمان "WHO" که ثابت شده بازیچه سیاست‌های جمعیتی پنتاگون و صهیونیزم بین‌الملل هستند، جنگ جمعیتی پنهانی در سطح سازمان‌های بهداشت جهانی آغاز شده است! این جنگ با رنگ و لعاب تنظیم خانواده و دلسوزی برای کشورها، قصد کنترل و کاهش جمعیت برخی از کشور‌ها را دارد؛ در واقع با این کار سیطره علمی، اقتصادی، تکنولوژیکی و سیاستی استکبار بر جهان تثبیت می‌شود.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: حتی در دهه ۱۳۶۰ صندوق جهانی پول به کشور‌هایی که سیاست‌های تنظیم خانواده را رعایت نمی‌کردند، وام نمی‌داد! به این معنی که با اجبار تمامی نظام بانکی، پولی و سیاسی کشور‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌داد! جالب است که کشور‌هایی مثل آمریکا، کنوانسیون بین‌المللی تنظیم خانواده را امضا نکردند! در زمان بوش پدر، نماینده آمریکا در سازمان ملل اظهار کرد متاسفم که نماینده کشوری هستم که خود اعتقادی به امضای این کنوانسیون ندارد، اما کشور‌های آسیایی و آفریقایی باید آن را امضا کنند! در آن زمان ما درگیر جنگ تحمیلی و مشکلات اقتصادی بودیم و خیلی متوجه این نقشه‌های پشت پرده نشدیم! متاسفانه سیاست‌های تنظیم خانواده به غلط و بیش از اندازه ادامه پیدا کرد به طوری که ایران نخستین و تنهاترین کشور دارنده جایزه جمعیت است که در رابطه با کاهش جمعیت به آن دست پیدا کرده است!

وی افزود: ایران تنها کشوری است که در قله کاهش رشد جمعیت در برنامه‌های تنظیم خانواده قرار دارد! در سال ۱۳۶۵ این برنامه‌ریزی شد که در دهه ۱۳۹۰ نرخ باروری ایران از ۶ فرزند به حدود ۴ فرزند برسد؛ به طرز عجیبی ما در سال ۱۳۷۲ به این نرخ دست پیدا کردیم به عبارت دیگر ما مسیر ۳ یا ۴ دهه‌ای را در عرض ۷ سال طی کردیم! با این حال این طرح باید در مجلس و دولت مورد بازنگری قرار می‌گرفت، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و دولت‌ها تذکر‌های جمعیتی را جدی نگرفتند؛ ارائه این روند تا سال ۱۳۹۰ نرخ باروری را به ۲ فرزند کاهش داد و در حال حاضر این نرخ به حدود ۱.۶ فرزند کاهش یافته است!

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاهش جمعیت، خطرات اضمحلال جمعیتی، پدیده سالمندی، کاهش نیروی کار، خطر امنیت ملی، خطر بیماری‌های سرطانی، خطر افزایش بار بیماری‌ها، عدم توان نگهداری از سالمند و کاهش "IQ"را به ما هشدار می‌دهد؛ طبق تحقیقات، در حال حاضر میانگین ضریب هوشی یا "IQ" ایرانی‌ها ۶۸ است در حالی که در سال‌های اول انقلاب ضریب هوشی ایرانیان ۱۰۴ بود! و ایران جزو ۴ کشور برجسته ضریب هوشی در جهان قرار داشت؛ دلیل آن این است که نخبگان و تحصیلکردگان ما عمدتاً ازدوا ج نکرده‌اند یا دیر ازدواج کردند یا نهایتاً تک فرزند و دو فرزندی هستند لذا ذخیره ژنتیکی ایرانی‌ها در حال کاهش است! از بُعد علمی، سلامت محوری و اقتصادی این وضعیت زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست و در کل به صلاح هیچ کشوری نیست.

محمدبیگی گفت: حتی در چین و هند با جمعیتی میلیاردی و با وجود آسیب‌های جمعیتی، سیاست‌های جمعیتی از حالت تک‌فرزندی خارج شدند! زیرا این کشور‌ها متوجه شدند که با ادامه این روند، ذخیره ژنتیکی خود را از دست می‌دهند؛ اگر مشاهده می‌کنیم که در دهه ۷۰ و ۸۰ رشد تکنولوژی خوبی در سطح جهان داشتیم، علت آن بالا بودن جمعیت متولدین دهه ۵۰ و ۶۰ است؛ ما در دهه ۹۰ با کاهش المپیادی‌ها مواجه شدیم در حالی که در دهه‌های قبل در المپیاد‌های فیزیک و شیمی مقام‌آور بودیم! از طرفی حتی از لحاظ بار بیماری‌ها و سلامت و مواردی همچون افزایش سرطان‌های خانم‌ها را شاهدیم که یکی از دلایل آن کاهش باروری خانم‌هاست! تحقیقات نشان می‌دهد خانم‌هایی که بیش از یک فرزند به دنیا می‌آورند به نسبت کمتر از بقیه خانم‌ها به بیماری دچار شده و طول عمر آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: باید توجه داشت سلامت روحی، روانی و عاطفی خانواده‌های چند فرزند هم بیشتر است و این خانواده‌ها با محیط، سازگاری بیشتری دارند؛ خواهش من از دولتمردان این است که نگاهی کلی و جامع به بخش جمعیت داشته باشند؛ در کل جهان متوسط ۳ تا ۵ فرزند به عنوان یک هدف جمعیتی عنوان شده و هیچگاه نرخ زیر ۳ فرزند مورد اشاره قرار نگرفته است، اما متاسفانه در کشور ما فرهنگ غربی، مدگرایی، و رفاه‌طلبی خانواده‌ها را خالی از فرزندان کرده است؛ اصلاح نسلی که به تک یا دو فرزندی و دیر ازدواج کردن عادت کرده، سخت است؛ فرزندآوری و ازدواج در جوانی به زیرساخت‌های اقتصادی و قانونی نیاز دارد و این گره به دست مجلس و دولت باز می‌شود؛ مجلس در راس امور است و اگر در ۸ سال گذشته درست عمل می‌کرد، امروز می‌توانستیم میوه درخت اصلاح جمعیت را بچینیم! ما در حال حاضر در پنجره و فرصت جمعیتی قرار داریم و این یعنی جمعیت ۱۵ تا ۴۵ سال که در سن باروری هستند در صورت تأهل به صورت بالقوه قابلیت فرزندآوری دارند.

نماینده قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر در ۸ سال گذشته مواردی همچون سیاست‌های تشویقی جمعیتی، مرخصی‌های زایمان، مرخصی‌های بارداری، دورکاری و همین‌طور بسته‌های مشوق فرزندآوری، طرح‌های تکریم مادری و همسری، بیمه زنان خانه‌دار، بیمه ویژه فرزندان یا وام فرزندآوری به مرحله اجرا می‌رسید، قطعاً امروز به اهداف بالاتر از دو فرزند نائل می‌شدیم؛ آیندگان از ما سؤال خواهند کرد و ما باید جوابگوی نسل‌های بعد باشیم! اصلاح این روند باید به‌صورت قانون به تصویب مجلس درآید؛ خوشبختانه در مجلس یازدهم شاهد وجود یک بدنه کارشناسی و علمی قوی هستیم که با دید منطقی به موضوع جمعیت می‌نگرد؛ در این زمینه باید چشم‌انداز داشته باشیم؛ ما به قول مقام معظم رهبری به "جمعیت پویا، بالنده و متعالی" نیاز داریم تا بتواند چشم‌انداز‌های پیشرفت را میسر کند؛ ما همه‌جوره پای "جمعیت و تعالی خانواده" در مجلس می‌ایستیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      چرت نگید خواهشاً

    • ناشناس ارسالی در

      علتش رو از اقتصادی که برای مردم درست کردین بپرسین پول پوشک ولباس بچه که سر به فلک میکشه
      کی پول داره ؟؟؟از پس هزینه های خودمون بر نمی ایم میخوریم واسه اینکه نمیریم نه تفریح نه لباس نه م مسافرت با همه هم قطع ارتباط کردیم واسه خرجش بچه بیاریم تو این آپارتمانهای قوطی کبریت به چی دلمون خوش باشه،میخوایم دیونه تحویل جامعه بدیم!!! من ۲ تا دارم سالی یه بار میتونم براشون خرید کنم بدون تفریح ،دق کردم از بس به فکر روان بچه هام بودم چه برسه فکر اینده

    • مصطفی ارسالی در

      آخه چراچرندمیگید وفقط از یک بعدقضیه رامی بینید چرابحث اقتصادی خانواده ها که مهمترین بحث برای کاهش انگیزه بکه دارشدنو همه کمرنگ میکنند...

    • ناشناس ارسالی در

      عجب،بعد ک فرزندآوری صورت گرفت،باچه امکاناتی میخواهند بهش برسندوباکدام پول ب نیازهای فرزند بایدجواب داد،دیگه بالاغیرتا اینو قانون نکنید،ک لای برگای قانونگذاری شماها خاک نخوره،اینهمه برگای سفیدی ک قانون نوشتیدویکیش هم اجرایی نشدیا نکردین،مثل همون قانونیکه نوشتید هرجوان ایرانی بایدخونه وشغل برای امرارمعاش داشته باشه ولای کتاب قانونگذاریتون داره خاک میخوره.

    • ناشناس ارسالی در

      منطق از این بالاتر که ضریب هوشی را به ازدواج ربط بدی...یعنی علم فلسفه و منطق و نام تمامی بزرگان این زمینه را دولت ایران به داخل دیگ کثیفی برد.یک ربط علمی و منطقی بین این موضوع نیست مگر اینکه دولت بخواهد با اینکار نظر خود را به ملت ظاهر بین ایران تلقین کند.

    • ناشناس ارسالی در

      سلام خواستم خدمت این نماینده عزیز اعلام کنم بچه بیاریم و ول کنیم تو خیابونا کفش واکس بزنن گل بفروشن یا توی اشغالا دنبال غذا بگردن .شما که تو مجلس نشستی اول یه فکری برای ثبات اقتصادی خانواده ها بکن بعد به فکر ازدیاد فرزند اوری بیفت

    • افسانه ارسالی در

      با این همه گرونی کیه جرات میکنه بچه بیاری

    • ناشناس ارسالی در

      ضریب هوشی میانگین ایرانیان84هستش نه 68 .
      اول تحقیق...بعد حرف زدن و نظر دادن.

      • سلام گل ارسالی در

        کاکو این آمار جدیده و تعجبی هم نداره چون واقعیت همینه من مدرسه سال ۹۸ از مدرسه تیزهوشان ناحیه ۱ شیراز فارغ التحصیل شدم و تو مدارس تیزهوشان که معمولا بچه های باهوش تر وارد میشن هر چند تعدادی هم هستن که تیزهوش و نابغه هستن ولی بدلایلی وارد این مدارس نمیشن .. خلاصه تو مدرسه تیزهوشان که بودم نهایتا ده درصدش تیزهوش بودن وقتی تست ضریب هوش از ما گرفتم فقط یازده نفر ضریب هوشیشون بالای ۱۳۰ بود

    • سینا ارسالی در

      لطفا منبع تون رو هم ذکر کنید و بگید براساس کدام تحقیقات و بر روی چه افرادی به این نتایج رسیدن
      اینطوری کمتر شایعه پرداز به نظر میرسید

    • مهربان ارسالی در

      من یک خانم خانه دار هستم تست هوش انجام دادم ضریب هوشی ۱۳۲ دارم
      آیا من هم جزو این طبقه بندی هستم؟
      اگر نیستم پس این آمار از کجا آمده و طوری بیان شده که به من هم نسبت داده شده و گفته شامل همه ایرانیان هست ؟
      اگر جزو آمار هستم چطور وارد این آمار شدم وقتی فقط خودم و مشاورم از این موضوع خبر داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • الهام ارسالی در

      با سلام به نظر من علت پایین بودن نرخ رشد جمعیت در دهه اخیر ایران فشارهای زیا داقتصادی و عدم ثبات سیاسی و اقتصادی میباشد و ربطی به سیاست های جمعیتی غلط در دودهه گذشته نداره.

    • ناشناس ارسالی در

      اقتصاد و امنیت تامین کنید مردم بچه میارن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه