ارسال به دیگران پرینت

تنوع نژادی از معیارهای جوایز اسکار می‌شود

آکادمی اسکار حدود 8 هزار عضو دارد. تا سال 2019 تنها 32 درصد اعضای آکادمی از زنان و 16 درصد از افراد رنگین پوست هستند.

تنوع نژادی از معیارهای جوایز اسکار می‌شود

آکادمی اسکار اعلام کرد فیلم هایی که به دنبال کسب جوایز اسکار هستند باید معیارهای "تنوع" را برآورده سازند. منظور، تنوع در زمینه های جنسیتی - نژادی است.

 آکادمی هنر و علوم سینما مستقر در شهر لس آنجلس آمریکا که جوایز اسکار را توزیع می کند روز جمعه اعلام کرد مجموعه ای را برای تهیه و به‌روزسازی توصیه هایی برای افزایش "تنوع و دربرگیری" فیلم ها ایجاد خواهد کرد.

سازندگان آثار سینمایی باید این توصیه ها را رعایت کنند تا فیلم های آنها بتواند شایسته نامزدی جوایز اسکار باشد.

به نظر می رسد اعتراضات ضدنژادپرستی اخیر در آمریکا و انتقاد از برخوردها با افراد رنگین پست در آمریکا نیز در این موضوع تاثیرگذار باشد.

سکار

آکادمی اسکار در سال‌های اخیر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا به گفته منتقدان اسکار تنها تعداد بسیار محدودی از فیلم ها و چهره های جدید غیرسفیدپوست را مورد تقدیر قرار می دهد.

آکادمی گفته است این گام و گام های دیگر نشانه مرحله جدیدی از تلاش ها به مدت 5 سال است تا بتوان تنوع را افزایش داد.

 این مجموعه در بیانیه ای اعلام کرده با سندیکا (انجمن صنفی) تهیه‌کنندگان آمریکا درباره تشکیل گروه کاری برای توسعه معیارهای نامزدی و افزایش دایره شمولیت همکاری می کند تا این آثار بتوانند براساس معیارهای جدید تنوع، شایسته کسب نامزدی جوایز اسکار باشند.

براساس اطلاعیه ویکی‌پدیا، انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (Producers Guild of America) سازمانی تجاری است که نمایندهٔ تهیه‌کنندگان تلویزیونی، فیلمسازها و تهیه‌کنندگان رسانه‌های جدید در آمریکا است. این انجمن ۴٬۷۰۰ عضو از سراسر جهان دارد و جایزه‌ای را به همین نام به تهیه‌کنندگان اهدا می‌کند.

توصیه های جدید شامل جشنواره بعدی (2021) نخواهد بود.

در سال 2015 انتقادات از آکادمی اسکار به دلیل نادیده گرفته شدن آثار هنرمندان غیرسفید به اوج رسید تا جایی که برخی منتقدان به جشنواره اسکار لقب "اسکار سفید" دادند. بیشترین انتقادات بابت این موضوع بود که نامزدهای بخش بازیگری در اسکار، از بازیگران سفید پوست بودند.

آکادمی هم در واکنش به این موضوع تعداد زنان و افراد رنگین پست را در میان اعضای خود افزایش داد.

آکادمی اسکار حدود 8 هزار عضو دارد. تا سال 2019 تنها 32 درصد اعضای آکادمی از زنان و 16 درصد از افراد رنگین پوست هستند. قرار است اعضای جدید در ماه آینده میلادی اعلام شود.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه