ارسال به دیگران پرینت

بازگشایی ترکیه در دوران پساکرونا؛ آغاز به کار برخی پروازهای داخلی

ترکیه از روز دوشنبه اول ماه ژوئن با بازگشایی رستوران‌ها و کافه‌ها و بازار بزرگ استانبول که نماد معماری قرن پانزدهم میلادی به شمار می‌رود، موافقت کرد. با این حال بازگشایی مکان‌های عمومی در این کشور با تاکید بر رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود. علی یرلیکایا، فرماندار استانبول نیز در مراسم بازگشایی بازار بزرگ این شهر شرکت کرده و مقابل دراصلی آن دعا خواند.

بازگشایی ترکیه در دوران پساکرونا؛ آغاز به کار برخی پروازهای داخلی

بازگشایی سواحل، کافه‌ها و رستوران‌ها

در ترکیه رستوران‌ها، کافه‌ها و دیگر مکان‌های عمومی از اواسط ماه مارس تعطیل شده بودند. بسیاری دیگر از فضاهای عمومی در ترکیه از جمله پارک‌ها، کتابخانه‌ها، موزه‌ها و سواحل نیز در این کشور بازگشایی شدند. در همین حال میلیون‌ها کارمند نیز به سر کار بازگشتند.

 

همزمان با شیوع ویروس کرونا در این کشور، کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه در شهرهای مختلف ترکیه بسته شده بودند. رستوران ها و کافه ها حالا باید با رعایت قوانین سختگیرانه کار خودشان را از سر بگیرند.

آغاز به کار برخی پروازهای داخلی

با برداشته شدن ممنوعیت سفرهای بین شهری، پروازهای داخلی میان تعداد محدودی از شهرها از سر گرفته می‌شود.

پروازهای بین‌المللی ترکیه تا ۱۰ ژوئن به حالت تعلیق درآمده است. در کشور ترکیه با ۸۳ میلیون نفر جمعیت تا کنون ۴۵۰۰ مرگ ناشی از ویروس کرونا ثبت شده است.

یادگاری از قرن پانزدهم با ۳۰ هزار نیروی کار

بازار بزرگ استانبول یکی از نقاط دیدنی این شهر توریستی به شمار می‌رود. این بازار قدیمی بیش از ۳ هزار مغازه دارد و بیش از ۳۰ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند.

 

این بازار تاریخی در شرایطی بازگشایی شده که بر اساس تصمیم وزارت بهداشت این کشور استفاده از ماسک برای همگان اجباری بوده و ورود و خروج مشتریان به داخل مغازه‌ نیز باید تحت شرایط خاص و تعداد محدودی صورت گیرد. به گونه ای که حداکثر دو خریدار می‌توانند هم‌زمان وارد مغازه‌ای به مساحت ۱۵ متر مربع شوند.

بازار بزرگ در سال ۱۴۵۵ به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد و در قرن ۱۶ گسترش پیدا کرد.

منبع : یورونیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه