ارسال به دیگران پرینت

باید با دقت بیشتری گسل مشا را بررسی کرد احتمال وقوع زلزله و تداوم پس‌لرزه‌‌ها در تهران وجود دارد

استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در منطقه دماوند گفت: احتمال پس‌لرزه‌های دیگری نیز وجود دارد و باید با دقت بیشتری گسل مشا بررسی شود.

 باید با دقت بیشتری گسل مشا را بررسی کرد احتمال وقوع زلزله و تداوم پس‌لرزه‌‌ها در تهران وجود دارد

«مهدی زارع» استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در استان تهران و منطقه دماوند گفت: این زمین‌لرزه در مجاورت گسل مشاء اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: این زمین‌لرزه یکی از پس‌لرزه‌های زمین‌لرزه ۵.۲ ریشتری در ۱۹ اردیبهشت است. وقوع این زمین‌لرزه نشان می‌دهد که این گسل همچنان فعالیت دارد.

استاد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است زمین‌لرزه بزرگتری نیز به وقوع بپیوندد؟ گفت: از همان روز اول وقوع زمین‌لرزه در ۱۹ اردیبهشت ماه ما اعلام کردیم که احتمال تداوم پس‌لرزه‌ها وجود دارد و حتی ممکن است زمین‌لزره‌ای با شدت بیشتر اتفاق بیفتد از همین رو باید با دقت بیشتری به این گسل پرداخت.

زارع خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پس از سه هفته و ۲۰ روز بعد از زلزله ۱۹ اردیبهشت ما شاهد وقوع زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در همین منطقه هستیم، بنابراین باید با دقت بیشتری احتمالات این منطقه را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: توصیه ما به مردم این است که در مکان‌های ناامن نبوده و در مناطق امن حضور داشته باشند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه