ارسال به دیگران پرینت

۲ یخ‌سازی آبادان به دلیل مسائل بهداشتی کرونا پلمبشد

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان گفت:۲ کارخانه یخ‌سازی به علت رعایت نکردن مسایل بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز و پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی پلمب شدند.

 ۲ یخ‌سازی آبادان به دلیل مسائل بهداشتی کرونا پلمبشد

نجمه سیدآقامیری جمعه اظهار داشت: این ۲ کارخانه یخ‌سازی به علت رعایت نکردن بهداشت و بسته بندی نکردن یخ تولیدی پلمب شدند و برای پنج کارخانه یخ‌سازی دیگر نیز اخطاریه مربوط به رفع نواقص صادر شد.

وی با بیان این مطلب که ویروس کووید ۱۹ در برابر یخ‌زدگی مقاوم است افزود: دقت در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کارخانه‌های یخسازی که نقش مهمی در انتشار بیماری‌های فصلی و کووید ۱۹ دارند در صدر دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار دارد.

سیدآقامیری اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۴ هزار بازرسی از اصناف و اماکن مرتبط با موادغذایی و تجمعات عمومی در شهرستان آبادان توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده که بیش از پنج‌هزار مورد آن در خصوص اجرای مرحله دوم فاصله گذاری فیزیکی است.

وی گفت:در ۲هفته گذشته با بازرسی‌ها و آموزش متعدد صاحبان اصناف توسط تیم‌های کارشناسی برای رفع مشکلات بهداشتی مراکز حساس تلاش شد.

اجرای دستورالعمل های بهداشتی و مقررات فاصله گذاری در حال حاضر خط قرمز ماموران بهداشت محیط است و کسانی که از اجرای این مقررات به هر نحوی سرپیچی کنند با برخورد قانونی روبرو خواهند شد.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه