ارسال به دیگران پرینت

با همسران مدیران مشهور دنیای فناوری آشنا شوید

حتماً شنیده اید که پشت هر مرد موفقی یک زن وجود دارد. علم هم این حرف را بی معنی نمی داند، گرچه می گوید این مسأله در مورد هر دو طرف زندگی مشترک صدق می کند.

با همسران مدیران مشهور دنیای فناوری آشنا شوید

۵۵آنلاین :

در واقع تحقیقات نشان داده اگر شریک زندگی خود را درست انتخاب کنیم این کار ممکن است به موفقیت ما کمک کند. محققان مدعی هستند مردان و زنانی که همسری حمایتگر دارند، احتمال دستیابی به موفقیت در آن ها بسیار بالاتر است. پژوهش های دیگری هم نشان داده موفقیت یک فرد تنها به خود او بستگی ندارد و همسر او هم نقش بزرگی در این مسأله ایفا می کند. محققان وظیفه شناسی و عمل گرایی شریک زندگی را عناصری کلیدی در موفقیت شخص می دانند.

سلبریتی ها البته این نکته را بهتر می دانند. نمونه های زیادی در میان چهره های مشهور از جمله مدیران موفق و ثروتمند دنیای فناوری وجود دارد که رسماً اذعان کرده اند همسر آن ها نقش زیادی در موفقیت شان داشته. مثلاً مارک زاکربرگ، مدیر فیسبوک، در سال ۲۰۱۷ در سخنرانی ای که در دانشگاه هاروارد داشت بیان کرد که همسرش پریسیلا موجب شد که او زندگی خود را وقف کار در حوزه ی شبکه های اجتماعی کند و او را مهم ترین فرد زندگی اش خواند.

گرچه بعضی از مدیران مشهور دنیای فناوری مثل جک دورسی، مدیرعامل توئیتر و تیم کوک، مدیرعامل اپل مجرد هستند، اما بسیاری از آن ها هم هستند که ازدواج کرده اند و بعضاً ازدواج طولانی ای هم داشته اند. البته احتمالاً همسر مدیران برتر دنیای فناوری بودن کار ساده ای نیست و زندگی با آن ها با مشکلات مختلفی همراه است، از طولانی بودن ساعات کاری گرفته تا اضطراب شدید.

در ادامه با همسران تعدادی از مشهورترین و موفق ترین مدیران مرد دنیای فناوری آشنا خواهیم شد.

پریسیلا چان

همسران مدیران مشهور دنیای فناوری

همسر: مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل فیسبوک

مدت ازدواج: از ۲۰۱۲

پریسیلا چان یک پزشک متخصص اطفال و یکی از مدیرعاملان شرکت Chan Zuckerberg Initiative است. چان با مدرک زیست شناسی از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد و به دانشکده ی پزشکی دانشگاه کالیفرنیا رفت. او بعد از اتمام دوره ی دستیاری اش در سال ۲۰۱۵، به عنوان پزشک متخصص اطفال در بیمارستان عمومی سانفرانسیسکو مشغول به کار شد، اما حالا دیگر به خاطر مدیریت امور روزانه ی شرکت Chan Zuckerberg Initiative در آنجا فعالیت ندارد. چان از پایه گذاران The Primary School هم هست، مدرسه ای خصوصی که به کودکان کم بضاعت منطقه ی پالو آلتوی کالیفرنیا، خدمات درمانی و آموزشی رایگان ارائه می دهد.

چان و زاکربرگ در سال ۲۰۰۳ در صف دستشویی یکی از مهمانی های دانشجویان دانشگاه هاروارد با یکدیگر آشنا شدند و در سال ۲۰۱۲ با یکدیگر ازدواج کردند، تقریباً همان زمانی که چان از دانشکده ی پزشکی فارغ التحصیل شد و فیسبوک به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد. این زوج دو دختر به نام مکس و آگست دارند.

لورن پاول جابز

همسر: استیو جابز، مدیرعامل سابق اپل

مدت ازدواج: از ۱۹۹۱ تا زمان فوت استیو جابز در سال ۲۰۱۱ (بیست سال)

لورن پاول جابز یک خیر و پایه گذار سازمان Emerson Collective است که بر تغییرات اجتماعی تمرکز دارد. پاول جابز فارغ التحصیل رشته ی اقتصاد و علوم سیاسی از دانشگاه پنسیلوانیا است و قبل از آنکه مدرک کارشناسی ارشدش را از دانشگاه استنفورد بگیرد در شرکت Goldman Sachs کار می کرد.

بعد از مرگ استیو جابز، پاول ثروت او را به ارث برد که بیشتر آن به شکل سهام اپل و دیزنی بود. او حالا ۲۴/۵ میلیارد دلار ثروت دارد. پاول جابز یک خیر فعال است و بر روی حوزه های آموزش و محیط زیست تمرکز دارد. او به واسطه ی سازمان Emerson Collective، نهادهای خبری ای مثل ProPublica را تأمین مالی کرده، رسانه هایی مثل نشریات Pop-Up و The Atlantic را خریداری کرده که در آن ها سهام اکثریت را دارد و در وبسایت Axios و شرکت Gimlet Media سرمایه گذاری کرده. علاوه بر این ها، او علاقه ی زیادی به جمع آوری آثار هنری مدرن دارد و صاحب یک قایق تفریحی چند میلیون دلاری به نام ونوس (Venus) و یک خانه ی ۱۶/۵ میلیون دلاری در سانفرانسیسکو هم هست.

پاول جابز در سال ۱۹۸۹ در جریان یک مراسم با استیو جابز آشنا شد. از استیو جابز دعوت شده بود در این مراسم سخنرانی ای داشته باشد و او و لورن در این مراسم در کنار هم نشسته بودند. این زوج صاحب سه فرزند به نام های رید، ارین و ایو شدند.

میراندا کر

همسر: ایوان اشپیگل، مؤسس و مدیرعامل اسنپ

مدت ازدواج: از ۲۰۱۷

میراندا کر مدلی استرالیایی و پایه گذار و مدیرعامل شرکت Kora Organics است که با استفاده از مواد طبیعی محصولات زیبایی تولید می کند. کر ابتدا مدل فشن شوها بود و بعد از آن با برندهای مشهور میبلین، ویکتوریا سکرت و کلینیک وارد همکاری شد.

کر و اشپیگل در سال ۲۰۱۵ در جریان ضیافت شام لویی ویتون در لس آنجلس با یکدیگر آشنا شدند. این زوج در سال ۲۰۱۷ در مراسمی مخفیانه با یکدیگر ازدواج کردند و حالا دو پسر به نام های هارت و مایلز دارند. میراندا کر یک پسر هم به نام فلین از همسر قبلی اش، اورلاندو بلوم، بازیگر مشهور هالیوودی، دارد.

ملیندا گیتس

همسر: بیل گیتس، هم‌مؤسس مایکروسافت

مدت ازدواج: از ۱۹۹۴

ملیندا گیتس خیری فعال است که اخیراً هم متعهد شده طی ۱۰ سال آینده یک میلیارد دلار را صرف افزایش برابری جنسیتی کند. ملیندا به همراه همسرش بنیاد گیتس را تأسیس کرد که تمرکز اصلی آن بر فقر و خدمات درمانی در سرتاسر دنیا است. در سال ۲۰۱۶ ملیندا از باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، نشان افتخار آزادی رئیس جمهوری را دریافت کرد.

ملیندا گیتس از دانشگاه دوک، دو مدرک کارشناسی در رشته های اقتصاد و علوم کامپیوتر و یک مدرک کارشناسی ارشد دارد که همگی آن ها را در عرض ۵ سال گرفت. کمی بعد از آنکه مایکروسافت به شرکت سهامی عام تبدیل شد، گیتس به عنوان مدیر تولید در این شرکت مشغول به کار شد. او گرچه با پست بالایی کار خود را در این شرکت شروع نکرد اما در نهایت به قدری در کار خود پیشرفت کرد که توانست ترفیع درجه بگیرد. او به پست مهمی رسیده بود تا آنکه فرزند اولش را باردار شد و تصمیم گرفت از کار خود استعفا دهد.

این زوج در سال ۱۹۸۷ در یکی از برنامه های تفریحی شرکت مایکروسافت با یکدیگر آشنا شدند. دو هفته بعد بیل گیتس ملیندا را دعوت به قراری دو نفره کرد اما ملیندا ابتدا درخواست او را رد کرد. در نهایت آن ها با یکدیگر بیرون رفتند و ۷ سال با یکدیگر رابطه داشتند تا آنکه در سال ۱۹۹۴ در مراسمی میلیون دلاری با یکدیگر ازدواج کردند.

این زوج سه فرزند دارند: جنیفر، روری و فیبی. آن ها یک خانه در شهر مدینای واشنگتن به ارزش تخمینی ۱۲۵ میلیون دلار، یک کلکسیون ماشین های لوکس و یک هواپیمای خصوصی دارند.

سیدنی شاپیرو

همسر: دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر

مدت ازدواج: از ۲۰۱۲

سیدنی شاپیرو قبلاً یک مربی کودکستان بود. شاپیرو و خسروشاهی در سال ۲۰۰۸ با یکدیگر آشنا شدند. این آشنایی در یک قرار دو نفره که بدون هیچ شناخت قبلی ای ترتیب داده شده بود، صورت گرفت. شاپیرو خود گفته وقتی دید خسروشاهی با کت و شلوار و سوار بر یک خودروی ولوو به سر قرار آمده تصور کرد با مردی مغرور، خودبین و در مجموع نفرت انگیز رو به رو است، اما خسروشاهی با شوخ طبعی اش او را غافلگیر کرد و دائم از او سؤال می پرسید. این زوج در سال ۲۰۱۲ در لاس وگاس با یکدیگر ازدواج کردند. خسروشاهی در عروسی اش یک تیشرت با طرحی از گروه موسیقی متال Slayer به تن داشت. شاپیرو و خسروشاهی دو پسر دوقلو به نام های هایس و هوگو دارند.

لوسی سوثورث

همسر: لری پیج، هم‌مؤسس گوکل

مدت ازدواج: از ۲۰۰۷

لوسی سوثورث قبلاً یک دانشمند محقق بود. او فارغ التحصیل دانشگاه پنسیلوانیا است و یک مدرک کارشناسی ارشد هم از دانشگاه آکسفورد دارد. او دوری دکتری خود را هم در دانشگاه استنفورد گذراند.

اینطور که گفته می شود این زوج در سال ۲۰۰۷ در جزیره ی خصوصی ریچارد برانسون، پایه گذار گروه ویرجین، در دریای کارائیب، با یکدیگر ازدواج کردند و ۲ فرزند دارند. آن ها در مجتمعی در منطقه ی پالو آلتوی کالیفرنیا زندگی می کنند که در آن یک خانه ی ۷ میلیون دلاری مجهز به باغ پشت بامی و صفحات خورشیدی وجود دارد. پیج و سوثورث یک ابرقایق تفریحی هم به نام سنسز (Senses) دارند که روی عرشه اش یک سکوی هلیکوپتر و یک جکوزی وجود دارد.

آنجالی پیچای

همسر: ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت

مدت ازدواج: بیشتر از ۲۵ سال (سال دقیق ازدواج این زوج معلوم نیست)

آنجالی پیچای یک مهندس شیمی است. او و ساندار پیچای در دوران دانشگاه، هنگام تحصیل در مؤسسه فناوری خاراگپور با یکدیگر آشنا شدند. این زوج ۲ فرزند به نام کیران و کاویا دارند. خانه ی مدرن این زوج در شهر لس آلتوس کالیفرنیا واقع شده و یک استخر بی نهایت، یک انبار شراب و اقامتگاهی جداگانه برای پرستارهای تمام وقت بچه ها دارد.

آنجالی تا سال ۲۰۰۲ به عنوان تحلیلگر تجاری با شرکت Accenture همکاری داشت و بعد از آن به عنوان مدیر امور تجاری در شرکت Intuit مشغول به کار شد، گرچه معلوم نیست او هنوز هم در آنجا کار می کند یا نه.

سرنا ویلیامز

همسر: الکسیس اوهانیان، هم‌مؤسس ردیت

مدت ازدواج: از ۲۰۱۷

سرنا ویلیامز یکی از بهترین تنیسورها و ورزشکاران تاریخ شناخته شده. او ۲۳ عنوان قهرمانی و ۴ مدای طلای المپیک دارد و در طول دوران حرفه ای اش ۹۲/۵ میلیون دلار جایزه دریافت کرده.

ویلیامز و اوهانیان اولین بار در سال ۲۰۱۵ در مراسمی در یک هتل با یکدیگر آشنا شدند. آن ها بر سر یک میز در کنار یکدیگر نشسته بودند. در آن زمان نه اوهانیان تا قبل از آن تنیس تماشا کرده بود و نه ویلیامز چیزی درباره ی ردیت می دانست، پلتفرمی که اوهانیان در سال ۲۰۰۵ آن را تأسیس کرده بود. آن ها یک ماه بعد به اولین قرار عاشقانه ی خود رفتند و نزدیک به یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۶ اوهانیان در همان هتلی که اولین بار یکدیگر را دیده بودند، از ویلیامز خواستگاری کرد.

دختر ویلیامز و اوهانیان که الکسیس اولیمپیا اوهانیان جونیور نام دارد در سال ۲۰۱۷ به دنیا آمد. این زوج دو ماه بعد از تولد دخترشان در مراسمی با حضور بسیاری از چهره های مشهور از جمله بیانسه و کیم کارداشیان، با یکدیگر ازدواج کردند.

مکنزی بزوس

همسر (سابق): جف بزوس، مؤسس و مدیرعامل آمازون

مدت ازدواج: از ۱۹۹۳ تا زمان طلاق شان در سال ۲۰۱۹ (بیست و شش سال)

مکنزی بزوس یک نویسنده و خیر است. او دو رمان نوشته که اولین آن ها جایزه کتاب آمریکا را دریافت کرده.

بزوس فارغ التحصیل رشته ی ادبیات داستانی از دانشگاه پرینستون است. او به عنوان دستیار تحقیقاتی در شرکت مدیریت سرمایه گذاری D.E. Shaw مشغول به کار شد و در همان جا بود که با جف بزوس، همسر آینده اش آشنا شد. آن ها ۶ ماه بعد در سال ۱۹۹۳ با یکدیگر ازدواج کردند. مکنزی بزوس یکی از اولین کارکنان شرکت آمازون بود و در آنجا به عنوان حسابدار فعالیت داشت.

در اوایل سال ۲۰۱۹ بود که مکنزی و جف بزوس از تصمیم خود به جدایی خبر دادند. چند ماه بعد مکنزی اعلام کرد که او ۷۵ درصد از سهام مشترک شان از شرکت آمازون را به جف بزوس واگذار می کند که در نتیجه ی آن، ۳۵/۶ میلیارد دلار از سهام این شرکت برای او باقی ماند. او حالا یکی از ثروتمندترین زنان دنیا محسوب می شود. از آن زمان او به تعهدنامه ی بخشش (Giving Pledge) پیوسته، عهدنامه ای میان میلیونرها و میلیاردرها که با امضای آن اعلام می کنند تصمیم دارند ثروت خود را صرف امور خیریه کنند.

نیکول شاناهان

همسر: سرگی برین، هم‌مؤسس گوگل

مدت ازدواج: از ۲۰۱۸

نیکول شاناهان پایه گذار یک شرکت فناوری در حوزه ی خدمات قانونی به نام ClearAccessIP است که برای وکلای امور ثبتی و مخترعین، ابزارهای تحلیلی می سازد. او در حوزه ی سلامت و باروری زنان هم فعال بوده. شاناهان به واسطه ی بنیاد خود به نام بنیاد بایا-اکو، به تأمین مالی یک مرکز تحقیقاتی که بر حوزه ی بهداشت باورری تمرکز دارد، کمک کرده.

شایعه ی ارتباط شاناهان و برین اولین بار در سال ۲۰۱۵، بعد از آن بر سر زبان ها افتاد که آن ها در مراسم عروسی مدیر یک اپلیکیشن دوست یابی با یکدیگر دیده شدند. در سال ۲۰۱۹ معلوم شد که این زوج در سال ۲۰۱۸ با یکدیگر ازدواج کرده بودند. آن ها یک دختر هم دارند که در سال ۲۰۱۸ به دنیا آمده. برین دو فرزند دیگر هم از همسر قبلی اش، آن وجیکی، مدیرعامل ۲۳andMe، دارد. آن وجیکی خواهر کوچک تر سوزان وجیکی، مدیرعامل یوتیوب است.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • رویا ارسالی در

      خیلی جالبه که مردان موفق همه با زنان با چهره های معمولی ازدواج کردند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه