ارسال به دیگران پرینت

آقا مصطفی واقعاً فرزند خلف امام بود

محمد غرضی گفت: مشیت الهی بود که ایشان قبل از پیروزی انقلاب، امام و انقلابیون را ترک کند. این اتفاق باعث شد تغییراتی در روند کارها رخ دهد. به هر حال ایشان 15 خرداد را درک کرده و در فضای انقلابی پرورش یافته بود.

آقا مصطفی واقعاً فرزند خلف امام بود

۵۵آنلاین :

سعید شمس- اول آبان سالروز درگذشت مرحوم مصطفی خمینی است؛ پسر بزرگ امام خمینی که مرگ او در نجف بخشی از جریان‌های انقلابی در ایران را رقم زد. محمد غرضی که در کارنامه خود مسئولیت‌های اجرایی زیادی در سال‌های پس از انقلاب داشته در روزهای مرگ مرحوم مصطفی خمینی در عراق حاضر بوده است.

محمد غرضی قبل از حادثه 15 خرداد و از سال‌ 41 با مرحوم حاج‌‌آقا مصطفی آشنایی و رابطه تنگاتنگی داشتم. البته فقط آشنایی نبود و در کارهای انقلاب با هم همکاری می‌کردیم.

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: طی سال‌هایی که امام در نجف دوران تبعید را سپری می‌کردند، موقعیت من طوری بود که به طور دائم بین اروپا و عراق رفت و آمد داشتم تا گزارش‌ها را به امام انتقال دهم. در آن ایام با آقا مصطفی صمیمی بودیم. ایشان واقعاً خلف امام بود. شخصیت ایشان بالا بود و آشنایی خوبی با حکومت‌ها و سابقه استعماری کشورهای اسلامی داشت.

او توضیح داد: آن مرحوم با مبارزان مصر، اندونزی، پاکستان، مالزی، هند و خاورمیانه ارتباط داشت و آنها را به خوبی می‌شناخت. حتی سابقه زندگی وزرای لبنانی، عراقی و... را می‌شناخت و می‌دانست که مورد تایید چه تشکیلاتی هستند.

غرضی ادامه داد: دقیقاً به خاطر همین ویژگی‌ها بود که وقتی فوت کردند امام رحمه‌الله علیه، بدون اینکه رابطه پدر و پسری را لحاظ کنند، گفتند با رفتن مصطفی بخشی از آینده جهان اسلام را از دست دادیم.

غرضی افزود: او با وجود اینکه پسر ارشد امام خمینی بود، اصلاً و ابداً نشانه‌ای از غرور در چهره و رفتارش مشاهده نمی‌شد که این نشانه‌ای از بزرگ‌منشی‌‌‌اش بود. ایشان دست‌پرورده امام بود و بدون مشورت با حضرت امام هیچ‌ کاری نمی‌کرد. آن هم در شرایطی که توانایی اداره بیت سیاسی پدر بزرگوارشان را داشت.

این فعال سیاسی درباره فوت ناگهانی مرحوم مصطفی خمینی گفت: مشیت الهی بود که ایشان قبل از پیروزی انقلاب، امام و انقلابیون را ترک کند. این اتفاق باعث شد تغییراتی در روند کارها رخ دهد. به هر حال ایشان 15 خرداد را درک کرده و در فضای انقلابی پرورش یافته بود.

محمد غرضی در پایان سخنانش گفت: اگر رابطه شیخ فضل‌الله با فرزندش را با رابطه امام و بیتش مقایسه کنیم، می‌توانیم به راحتی به عظمت و تدین امام خمینی ایمان بیاوریم.

منبع : اعتماد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه