ارسال به دیگران پرینت

نرخ جدید گوشت

قیمت گوشت 9 خرداد | دوباره گرانی در راه است؟ | هر کیلو گوشت گوساله چند؟ + جدول

قیمت گوشت قرمز در 9 خرداد 1401 اعلام شد.

قیمت گوشت 9 خرداد | دوباره گرانی در راه است؟ | هر کیلو گوشت گوساله چند؟ + جدول

قیمت گوشت امروز اعلام شد. قیمت گوشت در نوسان است. قیمت گوشت به دلیل نبود نظارت گران شد.

قیمت گوشت هر روز گران تر می شود. قیمت گوشت طی سال های اخیر رکورد گرانی را زده است.

قیمت+-گوشت-۹خرداد

روشن سازی قیمت گوشت در بازار

چندی پیش خبری مبنی بر واردات گوشت از نیکاراگوئه توسط رئیس سازمان دامپزشکی منتشر شد. به گفته وی، بنابر راهبردهای پنج گانه وزارت جهاد وارد مذاکره شدیم که در این راستا نخستین شیوه نامه‌های بهداشتی را با ونزوئلا امضا کردیم و احتمالا با نیکاراگوئه برای واردات گوشت قرمز امضا خواهیم کرد.رئیس سازمان دامپزشکی می‌گوید، سالانه ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور است که ۸۵۰ هزار تن آن در داخل تولید و حدود ۱۰۰ هزار تن از طریق واردات تامین می‌شود.

بیشتربخوانید:

قیمت رسمی گوشت در ۸ خرداد | قیمت هرکیلو گوساله

 

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران ایران نیز در خصوص واردات گوشت گفت: مازاد دام زنده سبک و سنگین در کشور نشان می‌دهد که می‌توانیم تمامی گوشت قرمز موردنیاز کشور را از محل تولید داخلی تامین کنیم و دیگر نیازی به واردات از دیگر کشورها نیست.

امروز نماینده مجلس درمورد افزایش قیمت گوشت از دولت انتقادی تند کرد. سلمان اسحاقی در تذکری شفاهی بیان کرد: اخیرا معاون وزیر جهاد کشاورزی به خرید گوشت از کشورهای دیگر اشاره داشته است در حالی که این موضوع خلاف اقتصاد مقاومتی است. دولت مکلف است که خرید گوشت را در وهله اول از عشایر و دامداران روستایی انجام دهد و اگر دچار کمبود شد نسبت به واردات اقدام کند.

وی همچنین افزود: برخی از عشایر و روستایی‌ها به خاطر نبود نهاده‌های دامی با مشکلاتی مواجه شده‌اند. اکنون وزارت جهاد کشاورزی با خرید گوشت گاو از آنها باید حمایت کند این اقدام می‌شود نماد اقتصاد مقاومتی. این اقدام وزارت جهاد توسط نماینده مجلس به گونه‌ای آسیب به اقتصاد کشور شناخته شده است.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی تهران نکاتی درمورد قیمت گوشت و نحوه توزیع آن در بازار گفت.

وی همچنین افزود: برخی از عشایر و روستایی‌ها به خاطر نبود نهاده‌های دامی با مشکلاتی مواجه شده‌اند. اکنون وزارت جهاد کشاورزی با خرید گوشت گاو از آنها باید حمایت کند این اقدام می‌شود نماد اقتصاد مقاومتی. این اقدام وزارت جهاد توسط نماینده مجلس به گونه‌ای آسیب به اقتصاد کشور شناخته شده است.

گسترش نیوز در این خصوص به گفت‌وگو با علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی تهران پرداخت.

ملکی در خصوص اینکه کشور به واردات گوشت نیاز دارد یا خیر؟، اظهارکرد: درحال‌حاضر کمبودی نیست و تا زمانیکه نیاز نباشد واردات نباید صورت گیرد. با وجود تورم و میزان تقاضا کم پیش‌بینی ما این است که فعلا نیازی نیست. درحال‌حاضر تقاضا به نسبت قبل با توجه به شرایط بد حاکم، گرانی لبنیات و... قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

ملکی در خصوص کیفیت گوشت‌های وارداتی نیز تصریح کرد: قبل از این از آسیانه میانه گوشت وارد شد. این گوشت‌ها بسیار چرب و دارای وزن بالا بود که جذب بازار نشد و مشتری پسند نبود. اگر اینگونه باشد مصرف صنعتی دارد و قابل استفاده مردم نیست. اینکه فرد به جای ۴ کیلو گوشت خارجی ۲ کیلو گوشت داخلی خریداری کند قطعا دلچسب تر و به صرفه است. گوشت وارداتی صنعتی است. وی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول سال کمبودی حس نمی‌شود، گفت: بهتر است در زمان نیاز واردات ایجاد شود تا کمبودی نباشد و تقاضا مردم پاسخ داده شود.

افزایش قیمت گوشت بازار را از رونق انداخت

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان گوشت گوسفندی تهران پیرامون افزایش نرخ گوشت در هفته گذشته، بیان کرد: با تغییرات نرخ دیگر اقلام و نگرانی از گرانی بیش از پیش گوشت، نرخ این محصول در هفته گذشته بالا رفت. مردم کمی شتاب‌زده خرید کردند و دامداران هم بر این باور بودند که شرایط خاصی پیش آمده و می‌توانند هر قیمتی را اعمال کنند ولی بازار راکد شد.

ملکی نرخ گوشت در هفته جاری را نسبت به هفته گذشته کاهشی اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه ابتدای ماه است اما بازار پر رونق نیست. نرخ گوشت گوسفند نسبت به گوشت گوساله کمتر است، بطوریکه گوشت گوساله کیلویی ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است، اما گوشت گوسفند کیلویی ۱۹۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

منبع : گسترش نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      گرون کنید مردم دیگه بخوان بخرن هم نمیتونن بیخود زور نزنید

    • محمد ارسالی در

      دامدار رو خاک کردید دامدار و تولید کننده نابود شدن رفت.چرا فکری ب حال دامدار نمیکنید؟

    • امید رسولی ارسالی در

      این چ وضعشه از دامدار و تولید کننده کیلویی30 تومان میخرید ولی195و200 میفروشید اگه تولید ایرانی نمیخواهید بگید دامدار و تولید کننده دیگه تولید نکنن یا تولیداتشون رو مثل جوجه ها خاک کنن.

    • ناشناس ارسالی در

      والا با این وضع دامدار باید جمع کنه مفت میخرن دلالها قصابها از دامدار. بیچاره تولید کننده ومصرف کننده

    • محمود ارسالی در

      دیدگاه من دیدگاه بی طرفانه و منطقی و در یک جمله خلاصه میشود ریشه فساد فقره به گفته یکی از بزرگان دین یا جایی دیگری می گوید در قبر خوفتن بهتر از در فقر زیستن یا عزت مسلمان در بی نیازی اونه حالا چی برای ما مونده عالمان دانند

    • ناشناس ارسالی در

      خدا لعنتتون کنه اخه از تولید کننده مفت میخرن سودش واسه دلاله دیگه تا چند سال دیگه کسی دامداری نمیکنه با این قیمت نهادهای دامی

    • مرتضی ارسالی در

      نهاده دام گرون


      .گوشت تو فروشگاهها گرون۲۵۰ اما وقتی میخوان از دامدار بخرن کیلو ۸۵

    • مهدی ارسالی در

      این مافیای گوشت چه کسانی هستند که زورتان به آنها نمی‌رسد اگر نمی‌توانید با آنها مبارزه کنید چرا به مردم معرفی نمیکنید دست آنها با کدام یک از مقامات عالی رژیم در یک کاسه است

    • حامد ارسالی در

      اخه انصاف هم خوب چیزیه دوباره باز هم حرف از گرانی مجدد میزنید مگه شما از جنس مردم نيستيد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه