ارسال به دیگران پرینت

واریز یارانه جدید 420 هزار تومانی ؛ امشب | چه کسانی یارانه جدید را می گیرند؟

۲ میلیون و ۸۰ هزار خانوار مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که حدود ۷ میلیون نفر را شامل می‌شود.

واریز یارانه جدید 420 هزار تومانی ؛ امشب | چه کسانی یارانه جدید را می گیرند؟

گمانه زنی هایی که در مورد  یارانه جدید و افزایش یارانه ها شده بود برخلاف وعده مسئولین عملی نشد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان  پرداخت یارانه جدید به سال آینده موکول شده است.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص افزایش ۲۰ درصدی «مستمری» معیشتی مددجویان در سال جاری، اعلام کرد که میزان افزایش مستمری مراکز شبانه‌روزی منوط به مصوبه هیات وزیران است که سازمان طی هفته آینده پیشنهادات خود را در این راستا آماده و به هیات وزیران اعلام خواهد کرد.

مبالغ مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش برای خانواده یک نفره ماهانه به ۴۲۰ هزارتومان، خانواده دو نفره به ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره به ۸۴۰ هزار تومان، چهار نفره به یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و پنج نفره به یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

حدود ۲ میلیون و ۸۰ هزار خانوار مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که حدود ۷ میلیون نفر را شامل می‌شود، از این جمعیت در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار ( معادل ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر) مستمری معیشتی دریافت می‌کنند اما یک بخشی از مددجویان در دهک‌های پایین و ضعیف جامعه وجود دارند که مستمری معیشتی دریافت نمی‌کنند و امید است در سال جاری بخشی از این افراد را وارد چرخه کرده و به آنها مستمری پرداخت شود.

با دستور رئیس‌جمهور، روز جمعه مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر به عنوان یارانه کمک معیشتی ماه مبارک رمضان به حساب سرپرستان خانوارهای شناسایی‌شده واریز خواهد شد.

افراد مشمول دریافت این یارانه بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار عنوان شده و طبق اطلاعات دریافتی مبلغ مذکور قرار است ساعت ۲۴ جمعه ۲۶ فروردین به حساب آنها واریز شود.

طبق اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، افرادی که ۲۲ بهمن گذشته و نوروز امسال مشمول دریافت یارانه بودند، یارانه ویژه ماه رمضان را دریافت خواهند کرد. 

همچنین، یارانه کمک معیشتی ماه مبارک رمضان به حساب سرپرستانی که به هر دلیلی از سهام عدالت جا افتاده‌اند، نیز واریز خواهد شد.

با توجه به مبلغ این یارانه، یک خانواده سه نفره معادل ۴۵۰ هزار تومان یارانه معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان دریافت می‌کند.

یارانه کمک معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر و با درآمد کم از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در دو مرحله و در مناسبت‌های سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و عید نوروز به دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور پرداخت شده است.

سومین یارانه مناسبتی دولت رئیسی به احتمال قوی در هفته آینده به حساب مشمولان واریز می‌شود. تازه ترین پیگیری‌های تجارت نیوز از سازمان هدفمندی یارانه‌ها حاکی از آن است که واریز یارانه ماه رمضان هم اکنون در مرحله صدور مجوز و ابلاغ سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

براساس اطلاعات بدست آمده پرداخت یارانه ماه رمضان در مرحله صدور مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه قرار دارد و به احتمال زیاد تا هفته آینده به حساب مشمولان واریز می‌شود. اما مبلغ یارانه جدید چقدر است؟

مبلغ دقیق یارانه رمضان چقدر است؟ پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان‌های مربوطه نشان می‌دهد که مبلغ یارانه رمضان ۱۵۰ هزار تومان است و یک خانوار چهار نفره باید منتظر دریافت یارانه ۶۰۰ هزار تومانی باشند.

از قرار معلوم مشمولان یارانه رمضان بر پایه جامعه هدفی است که در دو مرحله قبل نیز به مناسبت بیست و دوم بهمن (سالروز پیروزی انقلاب) و فرارسیدن عید نوروز یارانه‌ دریافت کرده بودند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید که با هدف کمک به معیشت خانوارها تمامی محاسبات مربوط به یارانه ماه رمضان را براساس اطلاعات به روز شده و اعلامی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام داده است.

البته مشمولان یارانه ۲۲ بهمن ۳۴ میلیون نفر بودند. اما مشمولان یارانه عید تنها ۱۲ میلیون نفر بودند؛ افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افرادی که به هر دلیلی مشمول سهام عدالت نشده بودند.

احتمالا با توجه به مبلغ ۱۵۰ هزار تومانی یارانه رمضان، مشمولان این یارانه همان افرادی هستند که یارانه عید را دریافت کردند.

هنوز زمان دقیق واریز یارانه رمضان مشخص نیست. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد یارانه رمضان تا قبل از هفته سوم رمضان واریز می‌شود. به عبارتی این یارانه تا پیش از عید فطر به حساب مشمولان آن واریز می‌شود.

البته دولت در واریز این یارانه تاخیر داشت. چون یارانه رمضان ۱۴۰۰ در دومین روز ماه رمضان به حساب مردم واریز شد. اما یارانه رمضان ۱۴۰۱ هنوز واریز نشده است.

در دولت سید ابرهیم رئیسی، سنگ بنای پرداخت یارانه نقدی جدیدی موسوم به یارانه مناسبتی گذاشته شده است؛ مبلغ این یارانه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰۰ هزار تومان بود که به جمعیت حدودا ۳۴ میلیون نفری پرداخت شد.

برای مرتبه دوم دولت سیزدهم در روزهای منتهی به سال نو مبلغ ۱۵۰ هزار تومان را به عنوان یارانه معیشتی عید نوروز را پرداخت کرد اما مشمولان این یارانه تنها ۱۲ میلیون نفر بود.

پرداخت یارانه های نقدی مناسبتی، رویه ای جدید است که به صورت مستقل از پرداخت دو یارانه نقدی دیگر صورت می گیرد؛ به گفته مقامات دولتی مشمولان این یارانه براساس ۴ دهک ابتدایی دهک های اقتصادی شناسایی شده‌اند.

پرداخت یارانه معیشتی که مبلغ سرانه انفرادی آن ۵۵ هزار تومان است از بعد ماجرای سهمیه بندی بنزین در سال ۹۸ در دستور کار دولت روحانی قرار گرفت.

پرداخت یارانه نقدی انرژی هم که به نسبت به سایر یارانه‌های نقدی قدمتی بیشتر دارد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در انتهای دهه ۸۰ آغاز شده است.

پرداخت نقدی یارانه‌ها از یک سو با سیاست‌ها دولتی‌ها پس از جنگ تحمیلی ایران و عراق برای منطبق شدن با استاندارهای اقتصادی جهانی تعدیل ساختاری مقاریت دارد و از سوی دیگر به دلیل ناچیز و ثابت بودن مبالغ اختصاص یافته مدام از ارزش و بهای آنها کاسته می‌شود.

با این حال به دلیل شوک های اقتصادی پیاپی همیشه برنامه های دولتها برای پرداخت یارانه های نقدی جدید یا افزودن بر مبالغ آنها از موضوعات مورد توجه مردم بوده است.

منتقدان اقتصادی دولت می‌گویند با وجود ناچیز بودن ارزش یارانه ها، هنوز این مبالغ نقشی کلیدی در زندگی اقشاری نابرخوردار و محرومی دارند که دارای شغل مناسب و محل درآمد مستمر و کافی نیستند.

یارانه ویژه | یارانه کمک معیشتی

افراد مشمول یارانه کمک معیشتی ماه رمضان اعلام شد

قرار است به دستور رئیس‌جمهور مبلغ ۱۵۰ هزار تومان تحت عنوان یارانه کمک معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان به حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز می‌شود؛ اما این یارانه ویژه در روز جمعه پیش رو به حساب چه افرادی واریز می‌شود؟

 افراد مشمول یارانه کمک معیشتی ماه رمضان اعلام شد
 

قرار است به دستور رئیس‌جمهور مبلغ ۱۵۰ هزار تومان تحت عنوان یارانه کمک معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان به حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز می‌شود؛ اما این یارانه ویژه در روز جمعه پیش رو به حساب چه افرادی واریز می‌شود؟

قرار است به دستور رئیس‌جمهور مبلغ ۱۵۰ هزار تومان تحت عنوان یارانه کمک معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان به حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز می‌شود؛ اما این یارانه ویژه در روز جمعه پیش رو به حساب چه افرادی واریز می‌شود؟

 

بنا بر دستور ابراهیم رئیسی و همزمان با ماه مبارک رمضان، قرار است مبلغ ۱۵۰ هزار تومان تحت عنوان "یارانه کمک معیشتی" به حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز می‌شود.

 

پیگیری‌های از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افراد مشمول یارانه کمک معیشتی ماه رمضان حکایت از آن دارد که خانواده مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی جزء نخستین گروه‌های دریافت‌کننده یارانه کمک معیشتی ماه رمضان خواهند بود همچنین زنان سرپرست خانوار نیز مشمول دریافت این یارانه خواهند بود.

 

افرادی که در دهک‌های یک تا چهار و همچنین به احتمال زیاد جاماندگان دریافت سهام عدالت بخش دیگری از کسانی هستند که یارانه کمک معیشتی ماه رمضان را دریافت خواهند کرد.

 

آنطور که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده، ساعت ۲۴ جمعه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ یارانه ۱۵۰ هزار تومانی کمک معیشت ماه مبارک رمضان به حساب ۱۱ میلیون و ۳۸هزار و ۵۲۰ خانوار‌های شناسایی‌شده واریز می‌شود.

بر اساس ماده ۴ آیین‌نامه نحوه شناسایی خانوار‌های مشمول دریافت کمک حمایت معیشتی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید امکان درخواست رسیدگی به خانوار‌ها برای دریافت یارانه در مقاطع زمانی ۶ ماه (خردداد یا آذر) هر سال فراهم کند و بر اساس آن پرداخت‌ها صورت بگیرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محمد ارسالی در

      این چرت پرت ها چیه مینویسین ،کدوم یارانه ۴۲۰ هزارتومانی، اینا تو ۴۵ هزارتومنی ش مثل خر توگل گیر کردن

      • ناشناس ارسالی در

        منظورش حقوق کمیته امداد و بهزیستی ازاین ماه حقوقشون افزایش پیدا کرده

    • امیر ارسالی در

      تورو خدا این بار عدالت رو اجرا کنید...ما مملکتون رو دوست داریم ولی دارین در حق من ک هر روز شرمنده بچشه ظلم میکنید.شوهرم.بیکار و بی بیمه برم ب کی بگم ...

    • ایرانی ارسالی در

      بما که نمی دهید فقط بدیگران پس چرا انقدر توضیح می‌دهید

    • ناشناس ارسالی در

      شمارا یک را باید یک روان پاک نام برد

    • ناشناس ارسالی در

      خوب بد نیست بدونید بیت المال برای همه مردم و یارانه برای ایرانی هاست اما میبینیم کسان دیگر هم استفاده میکنند مثلا افغان آب برق گاز تلفن یارانه‌ای بنزین اتوبوس مترو نان و ....این چه یارانه‌ای هست منتم داره هشت میلیون نفر فقط آب رو حساب کن و فرصتهای شغلی اینها همه علامت سوال....

    • ناشناس ارسالی در

      رئیس سازمان نامه وبودجه میخوادمردم طبقه پایین رافشاربده تاخوب خشک بشندحتی میخوادشکستن استخوان‌های مردم راببیند

    • ناشناس ارسالی در

      خدابازپدرومادررییسی رابیامرزه بازبه فکراین ادمهای واقعانیازمندهست.

    • محتاج ارسالی در

      باز خدا شکر بدهند لااقل آن دسته از مردم که به فقر افتادن که تعداشون هم کم نیست برای چند روز نان و پنیری داشته باشن بخورن.،( به دریا رفته میداند. مصیبت های دریا را )خداوند هنوز نوبت به ایرانی ها نرسیده بسشان دیگه.

    • منو چهر خشنودی ارسالی در

      مشخص نیست این پول نفته که جناب احمدی نژاد فرمودند و سر سفره همه مردم ایران باید باشه حالا اگه فردی نخواست انصراف میده ولی اینکه شما نفتی که متعلق به همه مردمه بفروشید و تنها بخشی از این پول رو به اقشاری که خودتون مد نظر دارید واگذار کنیداین نه عدالته ونه انصاف

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا اینا که میگن به کی میدن این پولاروی مگه ما جز اون دسته پول دارا هستیم

    • ناشناس ارسالی در

      باور کنید وضع افراد کمیته امداد وووضعشان از باز نشسته های کشوری بهتره چون انها به کارهای ازاد هم دسترسی دارن ولی بازنشسته های کشوری چون مسن وبالای ۶۰و۷۰وو هستن دیگر توان کار در جای دیگر ندارن اینها فقط چسبیدن به امداد وبهزیستی ووو افرادی هیتن که وضع خوبی دارن ولی چرا باید باز نشسته ای که ۳۰ سال خدمت کرده ولی در چند پرداخت جناب رعیسی بی بهره ماندیم این درست نیست

    • مجتبی ملکوتی خواه ارسالی در

      خواهش میکنم رسیدگی کنیدماکه سهام عدالت نداریم مستاجرباحقوق کم هستیم این یارانه هاکجامیره پس.چراکسی صدای مارونمیشنوه فقط موقع رای دادن مردم دربه درامیشناسیدالان موقع کمک کردن مردم کسی نیست جووووووواب بده

    • ناشناس ارسالی در

      نصف پول سهام مردمو ندادید ک باترفندخودتون ب عنوان یارانه ب تعدادیمحدودی ازمردم میدیدهبچکسم شک نمیکنه تاکی میخاین مردموخرفرض کنین بخدا قسم قوم ضالمین همچین کاریو نکرد که شما میکنید

    • محمد ارسالی در

      سلام این دهک بندی که اشتباه هست حتی به افراد کمیته هم نداده به افراد پول دار می دهد

    • مسعود ارسالی در

      بله خداپدرومادرهمه.ازریس جمهورگرفته تابقیه آقایان که برای مازحمت میکشندبیامرزدوبه خودشان طول عمربدهدکه همه وقت و انرژی خودرابرای ما گذاشته اند.باباکمی انصاف داشته باشید وقدردان باشید.همین نانی که درسفره شماهست ازرییسی گرفته تامقامات بعد.میدانیدباهمت وتلاش انها به شمامی رسد.بعدشماغرمی زنیدپنیرنداریم.مرغ نداریم.گوشت نداریم.برویدوببینیداین اقایان خودشان چگونه زندگی می کنند.انهابنده های خداسفره های مارارنگین میکننددرحالی که خودشان بخاطرخالی بودن سفره هایشان دربرابرحاج خانوم واقازاده اشان ازشرم سرشان پایین است.مابایدقدردان زحمات انهاباشیم و بفکراین عزیزان

      • ناشناس ارسالی در

        سلام من نمیدونم ما خر هستیم یا اونا این همه ایران منابع داره نفت گاز معادن دریا کشاورزی فقط بخاطر اینکه جلوی دنیا در بیاییم این همه مردم عذاب میدن یارانه زمان
        احمدی نژاد یارانه بود الان با این پولها درد مردم دوا نمیشه من الان چهار تا بچه کوچیک دارم خودم هم کارگر ساختمانی هستم که بعضی وقتها کار دارم کی تا به حالا درد من رو پرسیده

    • ایران ارسالی در

      تو رو خدا ب من بدین یارانه من خیلی بدبختم

    • ناشناس ارسالی در

      من نوروزی هستم از کرج مستعمری بگیر هستم که نه درعید ونه پیروزی انقلاب عیدی نگرفتم حقوق انچنانی هم نمی گیرم مستعجرهم هستم پس کمک های اقای ریسی براماچه شد

    • بهادرایرامی ارسالی در

      من با۳بچه کوچک بی مادر.بیکار زیرخط فقر.بدون خانه.بدون حمایت ازهیچ نهادحمایتی.بدون بیمه.بدون هزارتومان سرمایه ودارایی.تعجب میکنم چطوری من شناسایی نشدم.راحت میتونین ازبانکااستعلام بگیرید.من چی دارم که شناسایی نشدم.خدا لعنتتون کنه خدا ازتون نگذره فقط به کسانی میدین که خانه دارن سرمایه دارن همه چی دارن.من دیدم میگم.فامیل خودم خانه ماشین.پول بهترین زندگی میکنه تحت حمایت کمیته است دولت هم هرپولی واسش واریزمیکنه من که هیچی ندارم ومثل روز روشنه بهم نمیدن.فقط نفرینتون میکنم اه خودم وبچه هام خانوادتون بگیره تابفهمین منو بچه هام چی میکشیم تابفهمین سفره عیدنداشتن مزش چطوریه.خدا شرمندتون کنه هم دراین دنیا هم اون دنیا.تف به عدالت این دولت.لعنت به دولتمرداش که بویی ازوجدان وشرف نبردن اگه برده بودن پول به مستحقش میدن.

    • ناشناس ارسالی در

      تف به این دولت ها
      تف به این مجلس
      تف به این سازمان برنامه وبودجع
      استخوان قشر کم در آمدو شکستندمنتظر خاکسپاریمان هستند

    • هپی ارسالی در

      تلدمپذذداادن

    • ش ص ارسالی در

      بخدا قسم این انصاف نیست آخه چه جوری حساب میکنید دهک از کجا آوردید اگه از روی موجودی کارت سرپرست خانوار حساب میکنید شاید یکی پول بنده خدایی باشه که واریز میشه تو کارتش برای انجام کاری مگه شما میدونید که اونو سر درآمد خانواده حساب میکنید

    • کوروش ارسالی در

      بخدا دق مرگ‌شدیم از این زندگی که برامون درست کردیید دوازده سال تو موسسه خاتم کارگری کردم دیکس کمر گرفتم ونتونستم کار کنم بدش خونه نشین شدم بدون هیچ حق وحقوقی منو شرمنده زن وبچم کردیید به طوری که روزی هزار بار میمیرم وزنده میشم از بس شرمنده زن وبچم هستم این دنیا را با چهل پنج زندان وخونه نشین کردیید از خدا میخوام به تک تک مسولین به حال روز من گرفتار بشن خدا جایی حق نشسته به عذاب الهی گرفتار بشید

    • حسن ارسالی در

      سلام من که جز سازمان بهزیستی هستم چرا یارانه معیشتی به ما تعلق نمی‌گیرد

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا به نوبه خودم از انسان بودنم شرم دارم وقتی کامنتها رو می خونم...چطوری به اینجا رسیدیم که نداشتن امکانات اولیه یه زندگی معمولی ما رو به عجز والتماس واداره؟؟؟؟نمی دونم کی مقصره؟کوتاهی ما در طلب خواسته هامون..یا استعمار روح وروان و بیان مون..پناه می برم فقط به خدا.

    • ناشناس ارسالی در

      سلام توراخدابه‌ماهم‌بدیدخیلی‌نیازمندیم

      • ناشناس ارسالی در

        بخداماهم کارگرهستیم چراب ما تعلق نمیگیره شوهرم مریض اسم شدیدچرااخه ب ما واریز نکردین خجالت میکشم پیش بچه هام جواب بچه هام روچی بدم خسته شدم بخدا ازکجابیارم خرج بچه هام روبد م خواهش میکنم ب جامونده هام واریزکنیدواسه ی کارگرقنیمته بخدا

      • یحیی تابش ارسالی در

        بخدامن هم کارگرساده هستم تنگی نفس اسم شدید ونرمی استخوان دارم کارگر ساده هستم وبیکار چراب من تعلق نمیگیره توقص وام وقرض گیرکردم توروخدا قنیمته واسه ی کارگر جلوی زن بچه هام خجالت میکشم خواهش میکنم ب ماهام واریزکنید

    • علی ارسالی در

      سلام برا من واریز نکردین یه کارگر هستم شماره ملی ۴۲۳۲۰۸۳۹۸۷

    • ناآشنا ارسالی در

      سلام من یه کارگر ساده هستم با دوتا بچه بیکارم متاسفانه ولی برای من واریز نکردن خدا خیرشان ندهد من کههم یارانه میگیرم هم معیشتی واز دهک اول‌ هستم کدام آدم این تشخیص داده من که معیشتی ۲۲بهمن برای واریز نکردن بی عدالتی داد میزنه لطفا پیگیری کنید باتشکر.....

    • ناشناس ارسالی در

      سلام بخدا من بعضیارامیشناسم که وضعیشون خوبه و بهشون این یارانه رمضان رادادن منی که افطار ندارم بهم نمیدن اخه یکم خوب نگاه کنید

    • مرتضی خانی ارسالی در

      بمام که سهام عدالت نداشتیم ندادن پس توجیب کیا رفته این پولا اینطوری شناسایی کردین قشر کم درامدو نداره جامع رو

    • براتعلی حسین ابادی ارسالی در

      باسلام چرا برای ما نه سهام داریم نه کمک بنزین میدن یارانه معلوم نیست طرف وضع صدبرار ما داره میگره

    • علی ارسالی در

      بدبخت شدیم خدا لعنت کند این بی دین ها که ما رو صدقه خور کردن باز همون صدقه رو هم نمیدن فقط دروغ گفتن بلدن کو پس این کم معیشتی ما که ندیدیم بی کار هستیم مستاجر هستم هیچی ندارم ما بمیریم بهتره

    • علی ارسالی در

      بخدا ما نه سهام عدالت نداریم بیکار مستاجر هیچی نداریم به ما که ندادن پس به کی دادن ما بمیریم بهتر از این زندگی لعنتی است

    • جانباز شیمیایی ارسالی در

      واقعا این چه عدالتیه جانباز معسر نه درآمدی نه خونه نه ماشین به من وخانواده م کمک معیشت تعلق نگرفته نه این مبلغ کمک معیشت عید نه ماه رمضان چرا اینقدر دروغ میگید

    • سجاد نورزاده ارسالی در

      الکی همش کار این دولت ما نه سهام عدالت دارم نه چیزی چرا به من نریختن همش الکی

    • الهام ارسالی در

      من خودم سرپرست خانواده هستم چرا بهم واریزی ماه رمضان تعلق نمی گییره

    • ناشناس ارسالی در

    • ابراهیم ارسالی در

      خدا اونا که دهک بندی کردن خیر نده من سهام عدالت نگرفتم با پنج تا بچه نه عید 22 بهمن نه معیشتی رمضان انصاف نداری

      • ناشناس ارسالی در

        توراه خدا یکی درد دل ما به گوش رئیسی جمعور برسانید اگه عدالت هست؟ چرا چرا واریز نکردن

    • ناشناس ارسالی در

      ما نه سهام عدالت داریم نه این یارانه ها برامون واریز شد.... آقای رییسی یه پیگیری کنید ببینید واقعا این یارانه ها به حساب واقعی نیاز مندا واریز میشه یا نه...

    • ناشناس ارسالی در

      چرا چرا لامثبا برای ما نمیریزین واقعن برای نون شب موندم بیکارم

    • ناشناس ارسالی در

      برای من باچهار فرزند نه 22 بهمن ونه ماه رمضان واریز نشده یکسال که بیکارم باکارگری دوروزدرهفته بعضی وقتها تا یکماه کار ندارم زندگی به سختی میگذرونم تو عید نتونستم میوه شیرینی بخرم از خجالت مهمان رفتم خونه مادر م

    • ناشناس ارسالی در

      آقا شما که هر چی می‌دین فقط مال بهزیستی و کمیته امداد و ...این ها هستند .ی عده این وسط داره از فشار فقر از بین میره از هیچ ارگان وسازمانی هم حمایت نمیشه درآمدش هم کمه اونا باید چکار کنن

    • یک شهروند ایرانی ارسالی در

      فقط میخواستم بگم کسی شما مسولین رو مجبور میکنه که به این مردم سیاه بخت قول و وعدهای دروغی بدید و نتونید اجرایی کنید برای من که ثابت شده از اذیت کردن وبا روح وروان مردم بازی کردن شده تفریح مسولین اکه حرف نزنید احترام به خودتون گذاشتید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه