ارسال به دیگران پرینت

میزان تاثیر برجام بر بازار بورس

امروز شاخص کل بورس با حدود ۱۳۱۴ واحد رشد به کانال یک میلیون و ۳۶۸ واحد رسید. بازار سهام پس از سه روز معاملاتی اندکی رشد داشت.

میزان تاثیر برجام بر بازار بورس

امروز شاخص کل بورس با حدود ۱۳۱۴ واحد رشد به کانال یک میلیون و ۳۶۸ واحد رسید. بازار سهام پس از سه روز معاملاتی امروز اندکی رشد داشت. بازار سهام در حالی به استقبال مذاکرات می‌رود که طی روزهای متوالی با افت شاخص کل مواجه بوده است. باید دید اتفاقی که فردا در وین می‌افتد چطور این بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

امروز پارس، شستا، وغدیر و شفن بیشتری تاثیر مثبت در شاخص کل را داشتند. این در حالی است که روز گذشته اکثر نمادهای بزرگ با افت مواجه بودند. با وجود رشد ۰٫۱۰ درصدی شاخص کل، شاخص هم‌وزن امروز حدود ۰٫۵ درصد منفی بود که نشان از افت گروه‌های کوچک در روز رشد لیدرها بود.

شستا، انرژی ۳ و فولاد در بازار امروز پرتراکنش‌تر بودند. شیمیایی، خودرو و اداره بازارهای مالی نیز برترین گروه‌های صنعتی بازار سهام بودند. همچنین کمند، پالایش و شستا بیشترین ارزش معامله و وبملت، خبهمن و کمند بیشترین حجم معاملات را داشتند. ارزش کل معاملات در بازار امروز حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

در حالی بورس امروز کمی رشد کرد که فرابورس همچنان قرمز بود. شاخص کل فرابورس ایران با حدود ۱۳۲ واحد افت در کانال ۱۹ هزار و ۴۹۳ واحد قرار گرفت. بپاس و غصینو بیشترین تاثیر منفی و سمگا بیشترین اثر مثبت را در بازار فرابورس داشتند.

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سهام درباره وضعیت بازار گفت: وضعیت بورس از این بدتر نمی‌شود و به اندازه چند ماه آینده نیز برای باازر سهام اتفاقات بد از پیش افتاده است. در چنین شرایطی به نظر من حصول توافقات برجام نیز به نفع بورس خواهد بود. چرا که راه بسیاری از شرکت‌ها باز خواهد شد. برخی از شرکت‌های صادرات‌محور بورس نیاز به ارتباط با سایر کشورها دارند. امکان بروزرسانی دستگاها برای برخی از شرکت‌ها فراهم می‌شود

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی ربطی به تحریم ندارد، گفت: وضعیت نقدینگی، کسری بودجه، انتشار اوراق و … به سیاست خارجی ربط ندارد. در حال حاضر بزرگترین درد بازار سرمایه عدم اعتماد مردم به دلیل ابهامات موجود در سیاست‌گذاری و تصمیمات دولت است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه