ارسال به دیگران پرینت

بریتانیا یک دهۀ بدون رشد را تجربه کرد

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد بریتانیا یک دهۀ بدون رشد را تجربه کرده است.

بریتانیا یک دهۀ بدون رشد را تجربه کرد

۵۵آنلاین :

نتایج تحقیقات یک موسسۀ اقتصادی نشان می‌دهد اقتصاد بریتانیا «یک دهۀ بدون رشد» را تجربه کرده و آیندۀ اقتصادی ناامیدکننده‌ای پیش رو دارد.

موسسۀ مطالعات مالی روز پنج‌شنبه به نقل از دفتر مسئول بودجه بریتانیا گزارش داد بریتانیا رشد تولید ناخالص داخلی ضعیف و نیز افزایش دستمزد ناامیدکننده‌ای را در 5 سال آینده تجربه خواهد کرد.

بر اساس اعلام دفتر مسئول بودجه، عدم رشد تولید ناخالص داخلی دلیل مهمی برای عدم افزایش حقوق در 10 سال گذشته است.

این تجزیه‌وتحلیل تصویری ناامیدکننده از اقتصاد بریتانیا را به تصویر می‌کشد و می‌افزاید بریتانیا به خاطر تأثیرات منفی خروج از اتحادیۀ اروپا (برگزیت)، تا سال 2020 سالانه 700 میلیون پوند کسری دریافت مالیات خواهد داشت.

پرچم بریتانیا در کنار پرچم اتحادیۀ اروپا

بریتانیا هم‌اکنون با بدترین دهه در زمینهٔ رشد پرداختی واقعی، از زمان جنگ‌های ناپلئونی تا حالا، 210 سال گذشته تاکنون، روبروست.

اقتصاد بریتانیا در سال 2016 نسبت به برآوردهای قبلی ضعیف عمل کرد و نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد همه‌پرسی خروج این کشور از اتحادیۀ اروپا این موضوع را تشدید کرده باشد.

کنفدراسیون صنایع بریتانیا، یکی از بزرگ‌ترین لابی‌های تجاری بریتانیا، هفتۀ گذشته هشدار داد اگر بریتانیا بدون توافق تجاری جدید از اتحادیۀ اروپا خارج شود، لندن «با عواقب اقتصادی پیچیدۀ بسیاری» روبرو خواهد شد.

اقتصاددانان اتفاق‌نظر دارند که خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا تأثیری بلندمدت برای اقتصاد این کشور خواهد داشت و موجب کاهش تولید، اشتغال و ثروت در بریتانیا خواهد شد.

منبع : پرس تی وی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه