ارسال به دیگران پرینت

سهم خراسان شمالی از آب انتقالی دریای عمان به شرق کشور باید مشخص شود

استاندار خراسان شمالی با انتقاد شدید از نادیده گرفته شدن این استان در طرح انتقال آب دریای عمان به استان های شرق کشور گفت: باید خراسان شمالی نیز سهمی از این آب داشته و سهم آن از این خط لوله انتقال آب مشخص شود.

سهم خراسان شمالی از آب انتقالی دریای عمان به شرق کشور باید مشخص شود

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی، روز پنجشنبه در نشست کارگروه استانی منطقه ۵ کشور که با حضور استانداران خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در چابهار تشکیل شد، تاکید کرد: اینکه طرحی برای توسعه منطقه ۵ برنامه ریزی شود اما خراسان شمالی مشمول آن نباشد قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه از این قبیل تصمیمات اشتباه تاکنون در کشور کم نداشته ایم که متاسفانه از آنها درس نگرفته ایم، افزود: وقتی ما ۶ استان در قالب یک منطقه لحاظ شده ایم، به این معناست که باید در تصمیم گیری ها کل این منطقه را  در نظر داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار داشت: انگار نقشه کشور در اتاق بعضی مسوولان تنها ۳۰ استان دارد و خراسان شمالی در آن گنجانده نشده است.

شجاعی افزود: گاه به دلیل عدم اطلاع درست مسوولان کشوری از وضعیت استان خراسان شمالی شگفت زده شده و از آنان می پرسم که مگر نقشه اتاق شما شامل تنها ۳۰ استان است؟

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه چرا نباید این استان از آب دریای عمان به استانهای شرقی بی نصیب بماند، تاکید کرد: طرح انتقال آب دریای جنوب با هدف توسعه سرمایه گذاری صورت گرفته است و غیبت خراسان شمالی در این طرح به معنای عدم امکان سرمایه گذاری در آن به دلیل کمبود آب و پیمودن دوباره چرخه فقر خواهد بود.

وی به موقعیت جغرافیایی این استان و وجود ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک آن با کشور ترکمنستان اشاره کرد و افزود: مدیران عالی کشور کی می خواهند متوجه شوند که این مرز روزی به درد کشور و به ویژه استان های منطقه ۵ خواهد خورد؟  

شجاعی در پایان با طرح این سوال که چرا خراسان شمالی در زمره مناطق هدف انتقال آب دریای عمان به دالان شرق کشور نیست؟، گفت: تصمیمات باید عاقلانه و جامع نگر باشد و حتی بانگاهی سطحی می توان دریافت که خراسان شمالی باید در طرح انتقال آب دریای جنوب دیده شود.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه