ارسال به دیگران پرینت

نظر وزیر اقتصاد در مورد وضعیت بورس

در پی روند نزولی بورس و کاهش‌ شاخص کل این بازار که امروز حدود ۳۷ هزار واحد کاهش یافت، وزیر اقتصاد از تلاش برای ایجاد پایداری در بازار سرمایه خبر داد.


نظر وزیر اقتصاد در مورد وضعیت بورس

روند ریزشی بازار سرمایه از مردادماه سال آغاز شد و تا اواسط آبان‌ماه ادامه داشت به طوری که شاخص کل این بازار از کانال دو میلیون واحد به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد کاهش یافت.

از اواسط آبان‌ماه تا اوایل دی‌ماه بازار روندی تقریبا صعودی به خود گرفت و شاخص کل دوباره وارد کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد شد اما ورق صعودی بورس از ابتدای دی‌ماه تاکنون برگشته و این بازار طی هفته‌های گذشته سراسر قرمزپوش بود به طوری که شاخص کل برای نخستین بار به کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد عقب‌گرد کرد.

این اتفاق در حالی رخ داده است که از ابتدای سال تاکنون شاهد این بودیم که دولت به بهانه‌های مختلف مردم را برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه دعوت می‌کردند.

در این راستا فرهاد دژپسند - وزیر امور اقتصاد و دارایی - در آخرین اظهارنظر خود در مورد وضعیت بازار سرمایه اعلام کرده است که همه تلاش مدیران بازار سرمایه این است که به پایداری سریع‌تر برسیم.

این سخن در حالی از سوی وزیر مطرح شده که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان براین باورند که سهامداران خرد اعتماد خود را به بازار سرمایه از دست داده‌اند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه