ارسال به دیگران پرینت

باج‌خواهی برخی بنگاه‌های املاک از مردم

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان تخلف املاکی‌ها به دریافت حق کمیسیون‌های نجومی محدود نمی‌شود گفت:فعالیت برخی مشاوران املاک در خرید و فروش مسکن فسادزاست.

باج‌خواهی برخی بنگاه‌های املاک از مردم

پول و تجارت ، اقبال شاکری با اشاره به انتقادات مطروحه از سوی وزارت راه و شهرسازی نسبت به عملکرد دفاتر مشاوران املاک، اظهار کرد: فعالیت برخی دفاتر مشاوران املاک به واسطه خرید و فروش مسکن فسادزاست.

وی ادامه داد: یکی از عوامل بروز فساد و تخلف، فرآیند دریافت حق کمیسیون املاکی ها در قراردادهای خرید و فروش است،  مشاوران املاکی در هر قرارداد، درصدی از قیمت فروش را از خریدار و فروشنده دریافت می کنند، این مسئله موجب می شود که املاکی ها به افزایش قیمت مسکن ترغیب شوند، چون هر چه قدر قیمت ها بالا برود، حق کمیسیون آن ها بیشتر می شود.

وی افزود: به نظرم باید برای فعالیت دفاتر مشاوران املاک یک تعرفه ثابت مانند مشاغل دیگر ارائه خدمات همچون دفاتر پیشخوان دولت در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که تخلف املاکی ها تنها به دریافت حق کمیسیون نجومی محدود نمی شود، افزود:  برخی از این افراد به مالک می گویند که شما در موضوع قیمت فروش دخالت نکنید و وقتی ما مسکن مورد نظر را به هر میزانی فروختیم، سود آن نصف-نصف تقسیم شود.

شاکری به خانه ملت گفت: از سوی دیگر مشاهده شده که ملکی بدون خرید و فروش رسمی، چندین بار میان املاکی ها دست به دست می شود و در پایان، مسکن مورد نظر با قیمت چندین برابری به خریدار فروخته می شود.

وی همچنین از ورود نمایندگان مجلس به مسئله ساماندهی فعالیت دفاتر مشاوران املاک خبر داد و افزود: در روزهای اخیر نشست های متعددی را با مسئولان وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های مرتبط برگزار کرده‌ایم تا در نهایت به یک جمع بندی واحد برای ساماندهی حوزه مشاوران املاک برسیم.

 

منبع : مشرق
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه