ارسال به دیگران پرینت

بانک جهانی پیش‌بینی کرد : رشد 6.5 درصدی اقتصاد ترکمنستان در سال 2017

بانک جهانی رشد تولید ناخالص داخلی ترکمنستان در سال جدید میلادی (2017) را 6.5 درصد پیش‌بینی کرد.

بانک جهانی پیش‌بینی کرد : رشد 6.5 درصدی اقتصاد ترکمنستان در سال 2017

۵۵آنلاین :

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از دورنمای اقتصاد جهانی، میزان رشد تولید ناخالص داخلی ترکمنستان در سال جاری میلادی را 6.5 درصد پیش‌بینی کرد.

بر اساس گزارش بانک جهانی، رشد تولید ناخالص ملی ترکمنستان در سال گذشته 6.2 درصد بود که در سال جاری رشد چشمگیری خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، میزان رشد اقتصادی ترکمنستان که جمیعت آن بالغ بر 6 میلیون نفر است، در دو سال آینده حدود 7 درصد خواهد بود.

ترکمنستان با دارا بودن منابع عظیم نفتی و گازی، یکی از کشورهای منطقه با رشد اقتصادی بالا در جهان است، بطوری که تولید ناخالص داخلی این کشور هر ساله روند رو به رشدی را محقق کرده‌ است.

با توجه به درحال اجرا بودن پروژه‌های سرمایه‌گذاری وسیع ترکمنستان، از جمله ساخت تاسیسات جدید فرآوری نفت و گاز، انتظار می‌رود، روند رشد تولید ناخالص داخلی این کشور همچنان افزایش یابد.

از سوی دیگر، نمایندگان پارلمان ترکمنستان چندی پیش، لایحه بودجه حدودا 60 میلیارد دلاری سال جدید میلادی(2017) این کشور را در 2 بخش (درآمد و هزینه‏‌) با اکثریت آراء تصویب کردند.

صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، انرژی برق، ساخت و ساز، کشاورزی و ارتباطات و مالیات از مهم‌ترین منابع درآمد بودجه سال 2017 میلادی ترکمنستان تعیین شده‌‌ است.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه