ارسال به دیگران پرینت

قیمت مرغ با نرخ مصوب عرضه می‌شود

نایب رییس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: با توجه به تامین نهاده‌های مورد نیاز واحدهای مرغداری انتظار می‌رود در روزهای پیش رو بازار مرغ به ثبات برسد و این محصول با نرخ مصوب عرضه می‌شود. وی همچنین گفت: به دلیل وضعیت تامین و توزیع نهادها با نرخ‌های مصوب، صنعت مرغ گوشتی با کاهش تولید و افزایش قیمت این محصول روبرو شده است.


قیمت مرغ با نرخ مصوب عرضه می‌شود

نایب رییس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: با توجه به تامین نهاده‌های مورد نیاز واحدهای مرغداری انتظار می‌رود در روزهای پیش رو بازار مرغ به ثبات برسد و این محصول با نرخ مصوب عرضه می‌شود.

حبیب اسدالله نژاد در گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت: هفته گذشته شاهد افزایش سهمیه اختصاصی به واحدهای مرغداری به میزان ۳۰ درصد بودیم و از طریق سامانه بازار گاه ۸۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز واحدهای مرغداری با همکاری وزارت صنعت و جهاد کشاورزی تامین شد.

وی افزود: این موضوع باعث می‌شود که انگیزه جوجه ریزی در بین واحدهای مرغداری افزایش یابد و تمام توان خود را برای تولید بیشتر به کار گیرند.

نایب رییس انجمن صنفی مرغداران گوشتی تصریح کرد: با ادامه روند تامین نهاده‌های مورد نیاز واحدهای مرغداری شاهد ثبات قیمت مرغ در بازار خواهیم بود و با تامین ۱۰۰ درصد مرغ مورد نیاز کشور، این محصول با نرخ مصوب عرضه شود.

اسدالله نژاد خاطرنشان کرد: اکنون مشکل اینجاست که پس از خرید نهاده‌ها از طریق سامانه بازار گاه توسط مرغداری‌ها، بارگیری و تحویل بار به این واحدها از طریق تجاری که مبادرت به واردات و فروش نهاده‌ها می‌کنند، با کندی صورت می‌گیرد که امید است این مشکل نیز سریعا برطرف شود و واحدهای مرغداری با آرامش بیشتری به تولید اهتمام ورزند.

وی همچنین گفت: به دلیل وضعیت تامین و توزیع نهادها با نرخ‌های مصوب، صنعت مرغ گوشتی با کاهش تولید و افزایش قیمت این محصول روبرو شده است.

به گزارش ایرنا، روزهای اول آذرماه قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار به بیش از ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده، همچنین در برخی استان ها با کاهش عرضه گوشت مرغ روبرو هستیم.

محمدرضا طلایی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در واکنش به این موضوع گفت: به دلیل کمبود نهاده ها و افزایش هزینه های تولید با کاهش رغبت تولیدکنندگان روبرو هستیم که همین امر موجب کاهش تولید مرغ شده است.

محمدعلی کمالی مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی نیز تاکید کرد مرغی که در بازار عرضه می شود، مربوط به جوجه‌ریزی مهرماه است که به حد نصاب نرسیده یعنی طبق پیش بینی ها باید ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می شد اما به دلیل کمبود نهاده ها نزدیک ۹۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: طبق تصمیم شرکت پشتیبانی امور دام، توزیع مرغ منجمد و گرم در سراسر کشور تا رسیدن قیمت مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ادامه خواهد داشت.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه