ارسال به دیگران پرینت

آخرین وضعیت شاخص های کلان اقتصادی آمریکا

حجم درآمدهای دولت آمریکا از سه تریلیون دلار گذشت.

آخرین وضعیت شاخص های کلان اقتصادی آمریکا

 میزان درآمدهای مالیاتی دولت این کشور تا پایان ماه نوامبر به سه تریلیون و ۴۶۰ میلیارد و ۳۷۷ میلیون دلار رسیده است.  میزان درآمد مالیاتی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه ۱۰ هزار و ۴۶۷ دلار اندازه گیری شده است.  از طرف دیگر میزان مالیات بر درآمد دولت آمریکا تا پایان ماه نوامبر به یک تریلیون و ۶۳۴ میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار رسیده است. این میزان درآمد برای مالیات ها بر درآمد شرکت های آمریکایی ۲۱۹ میلیارد و ۵۵۳ میلیون دلار بوده است.

در ماه نوامبر، بدهی ایالت های آمریکا یک تریلیون و ۱۹۳ میلیارد و ۵۵۸ میلیون دلار و سهم هر شهروند آمریکایی از بدهی های دولت این کشور معادل ۳۶۱۰ دلار بوده است. حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا در بازه ۱۲ ماهه منتهی به نوامبر به ۲۱ تریلیون و ۳۰۲ میلیارد و ۹۷۴ میلیون دلار رسیده که بدین ترتیب، آمریکا جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان حفظ کرده است.

جمعیت آمریکا در حال حاضر ۳۳۰ میلیون ۶۳۰ هزار نفر است که از این تعداد،   ۱۵۰ میلیون و ۹۲ هزار نفر در بازار کار مشارکت داشته اند. شمار جمعیت بیکاران آمریکایی تا پایان این ماه معادل ۱۰ میلیون و ۸۰۴ هزار نفر بوده است.

سهم بخش خصوصی از اشتغال کل، ۱۱۸ میلیون و ۱۵۵ هزار شغل و بخش دولتی ۲۳ میلیون و ۸۴۰ هزار شغل بوده است. هم چنین هشت میلیون و ۶۶۵ هزار آمریکایی نیز خوداشتغال بوده اند.

از بین کل شاغلین آمریکایی،  ۱۲۳ میلیون و ۷۱۳ هزار نفر به صورت تمام وقت و ۲۶ میلیون و ۱۲۲ هزار نفربه صورت پاره وقت مشغول به کار بوده اند.

تا پایان ماه نوامبر متوسط قیمت خانه در آمریکا ۳۲۴ هزار و ۸۳۵ دلار و متوسط درآمد سالانه ۳۴ هزار و ۶۰۲ دلار بوده است.

در شرایطی که تا پایان این ماه ۳۵ میلیون و ۴۱۲ هزار آمریکایی در فقر زندگی می‌کرده اند،   ۱۸ میلیون و ۳۴۹ هزار نفر یک میلیون دلار یا بیشتر ثروت داشته اند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه