ارسال به دیگران پرینت

خروج ۹۹ میلیون چینی از فقر مطلق

اکنون تنها ۵.۵ میلیون چینی در وضعیت فقر مطلق هستند.

خروج ۹۹ میلیون چینی از فقر مطلق

 آخرین شهروندان استان جنوب غربی گیژو در چین از فهرست افراد فقیر در این کشور خارج شدند که در نتیجه این اتفاق، برنامه فقرزدایی در این استان یک ماه زودتر از برنامه ریزی قبلی این کشور به سرانجام رسید. 

از هفته گذشته تاکنون مقامات سایر استان های این کشور که با سطح از فقر درگیر هستند نیز اعلام کرده اند فقر مطلق در استان های آن ها بسیار کاهش پیدا کرده است. مناطق خودمختار ژین جیانگ، نینگ ژیا، گوانگ ژی ژوانگ، یونان، سیچوان و گان سو از جمله ایالت هایی هستند که تاکنون با موفقیت توانسته اند به فقر مطلق خاتمه دهند. در سال ۲۰۱۲ حزب حاکم کمونیست چین یک برنامه میان مدت را برای ریشه کنی فقر مطلق در این کشور تا پایان سال ۲۰۲۰ اعلام کرد. خط فقر مطلق در چین به داشتن درآمد کمتر یک دلار در رو اطلاق می شود. 

در سال ۲۰۱۲ حدود ۸۳۲ منطقه در چین دچار وضعیت فقر شدید بودند. در آن سال تنها دو منطقه بزرگ پکن و شانگهای به طور کامل از فقر مطلق عاری بودند اما این رقم اکنون به ۹ منطقه بزرگ افزایش پیدا کرده است. اکنون ۵۲ منطقه در چین با وضعیت فقر مطلق دست به گریبان هستند. 

طبق آمارهای منتشرشده توسط مرکز ملی آمار چین، در طول هفت سال اخیر به طور متوسط در هر سال ۱۰ میلیون شهروند چینی از فقر مطلق خارج شده اند و اکنون جمعیت در فقر مطلق این کشور به حدود پنج و نیم میلیون نفر کاهش پیدا کرده است در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۲ برابر با ۹۸ میلیون و ۹۹۰ هزار نفر بود. 

شکاف طبقاتی در چین کماکان رو به افزایش است تا جایی که طبق اعلام موسسه ول ایکس شمار چینی هایی که یک میلیارد دلار یا بیشتر ثروت دارند به ۸۷۸ نفر رسیده که این رقم ۹۰ نفر بیشتر از تعداد میلیاردرهای آمریکایی است. مجموع ثروت میلیاردرهای چینی نیز با ۱.۵ تریلیون دلار افزایش نسبت به قبل از همه گیری کرونا به چهار تریلیون دلار رسیده است.  

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه