ارسال به دیگران پرینت

پیشنهاد رشد 35 درصدی مالیات در لایحه بودجه 1400

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی از پیشنهاد برخی برای رشد 35 تا 40 درصدی درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال 1400 خبر داد.

پیشنهاد رشد 35 درصدی مالیات در لایحه بودجه 1400

محمود علیزاده  در مورد پیش بینی میزان افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ اظهارداشت: هنوز ارقام و پیشنهادات در این رابطه جمع بندی و نهایی نشده است. برخی معتقدند که برای سال بعد درآمدهای مالیاتی ۳۵ تا ۴۰ درصد رشد داشته باشد که این تحقق این میزان افزایش سخت است.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سوال که میزان رشد مطرح شده بر مبنای تورم بوده و طبیعی است، گفت: در مالیات مستقیم تورم کمترین اثر را روی سود دارد. چراکه به همان میزان که هزینه تولید بالا می‌رود بهای تمام شده نیز افزایش می یابد. در مجموع تورم روی درآمد مشمول مالیات اثر کاهنده دارد و نقطه سر به سر سود و زیان را بالا می برد.

این مقام مسئول تاکید کرد:‌ بیشترین و بهترین اثر تورم روی افزایش درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده است چرا که مبنای آن فروش بوده و هرچه قیمت بالاتر برود قطعاً درآمدهای مشمول مالیات نیز افزایش می یابد و می توان بر مبنای تورم مالیات وصول کرد. البته این مسئله هم آثار اقتصادی خود را دارد.

به گزارش فارس رقم مصوب درآمدهای مالیاتی در بودجه سال 99 حدود 180 هزار میلیارد تومان است که در شش ماهه امسال بیش از 85 هزار میلیارد تومان وصول شده و به نسبت مصوب نیم سال اول 94 درصد تحقق دارد.

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه