ارسال به دیگران پرینت

رشد ۱۵درصدی درآمد دولت نسبت به ۹۸

عملکرد بودجه ای دولت در ۷ ماهه سال ۹۹ حاکی است، طی این مدت دولت بیش از ۳۰۳ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است که ۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

رشد ۱۵درصدی درآمد دولت نسبت به ۹۸

علیرغم کاهش درآمدهای ارزی دولت در سال جاری که از افت قابل توجه صادرات نفت حاصل شده و پیش بینی کاهش درآمدهای مالیاتی به ویژه ناشی از کرونا، ولی درآمد ریالی دولت طی 7 ماهه امسال نه تنها کاهش نیافته بلکه رشد 15 درصدی هم داشته است که یکی از دلایل عمده آن افزایش درآمد حاصل از فروش دارایی و سهام در بورس و فروش اوراق بوده است. البته افزایش نرخ ارز هم ممکن است در افزایش درآمد ریالی دولت اثرگذار بوده باشد.

 عملکرد بودجه ای دولت، طی 7 ماهه امسال بیش از 303 هزار میلیارد تومان درآمد نصیب دولت شده که بیش از 130 هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی و گمرکی بوده است.

دولت همچنین 33 هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام و دارایی و 90 هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق درآمد کسب کرده است. این در حالی است که درآمد ریالی دولت از محل فروش نفت که با ارز 4200 تومانی تسعیر شده، تنها 5700 میلیارد تومان اعلام شده است.

از مجموع درآمد 303 هزار میلیارد تومانی دولت در این هفت ماه، 86 درصد یعنی 260 هزار میلیارد تومان صرف بودجه جاری شده است. همچنین 29 هزار میلیارد تومان به تملک دارایی های سرمایه ای یعنی بودجه عمرانی اختصاص یافته است.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه