ارسال به دیگران پرینت

اقتصاد جهان فاصله زیادی با سطح قبل از کرونا دارد

بانک مرکزی آمریکا با اشاره به تصمیمی برای اتخاذ رویکرد تورمی منعطف تر اعلام کرد: اقتصاد هنوز فاصله زیادی با سطح خود در زمان قبل از آغاز بحران کرونا دارد که سیاست فعلی را تا زمان ثبات بخشی به بازار ادامه خواهد داد.

اقتصاد جهان فاصله زیادی با سطح قبل از کرونا دارد

 بانک مرکزی آمریکا در نشست هفتگی خود همان طور که انتظار می رفت نرخ بهره را بدون تغییر در محدوده صفر تا ۰.۲۵ درصد فعلی حفظ و اعلام کرد اقتصاد هنوز فاصله زیادی با سطح خود در زمان قبل از آغاز بحران کرونا دارد. این بانک با اشاره به تحولات مثبت در بازار کار و میزان فعالیت های اقتصادی آن ها را برای احیای کامل اقتصاد حیاتی دانسته است.

جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا با اشاره به اقدامات انجام شده توسط فدرال رزرو برای حفظ و تقویت رشد اقتصادی معتقد است که کارهای زیادی وجود دارد که بانک مرکزی می تواند برای حمایت بیشتر از رشد اقتصادی انجام دهد. وی افزود: برخی می پرسند آیا ما تا آخرین گلوله را شلیک کرده ایم؟ به آن ها می گویم که خیر و ما هنوز کارهای دیگری می توانیم انجام دهیم. به بازارها این اطمینان را می دهم که با تمام توان در کنارشان خواهیم ایستاد تا بر این وضعیت دشوار غلبه کنیم.  

هر چند که بانک مرکزی آمریکا بزرگ ترین بسته حمایتی را در بین تمامی بانک های مرکزی جهان اجرا و از زمان آغاز بحران کرونا تاکنون حدود چهار تریلیون دلار به اشکال مختلف به بازارها تزریق کرده است اما برخی از کارشناسان این اقدامات را ناکافی دانسته اند. در سه ماهه سوم امسال اقتصاد آمریکا ۳۳.۱ درصد رشد کرد تا به بالاترین رشد فصلی ثبت شده تاریخی خود برسد اما بزرگ ترین اقتصاد جهان با وجود این رشد هنوز نتوانسته است به وضعیت قبل از کرونا باز گردد و مذاکرات بین دولت و کنگره برای اجرای یک بسته حمایتی دیگر تاکنون راه به جایی نبرده است.  

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه