ارسال به دیگران پرینت

تزریق نقدینگی کم سابقه بانک مرکزی انگلیس به بازارهای مالی

بانک مرکزی انگلیس از اقدامات حمایتی گسترده جدید برای تقویت رشد اقتصادی خبر داد.

تزریق نقدینگی کم سابقه بانک مرکزی انگلیس به بازارهای مالی

در شرایطی که شمار مبتلایان و قربانیان در اروپا بار دیگر در حال نزدیک شدن به رکورد ثبت شده تابستان است بانک مرکزی انگلیس از برنامه ریزی برای تزریق ۱۵۰ میلیارد پوند نقدینگی به بازارهای مالی این کشور خبر داد. این بسته نقدینگی حمایتی کم سابقه در شرایطی اعلام می شود که نرخ بهره نیز در یکی از پایین ترین سطوح تاریخی خود قرار دارد و طبق اعلام بانک مرکزی انگلیس این نرخ در محدوده ۰.۱ درصدی فعلی حفظ خواهد شد. 

انگلیس در حل حاضر اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در اروپا و پنجمین کانون اصلی درگیر کرونا در جهان است و اقتصاد این کشور به ویژه حالا که در دوره گذار برگزیت به سر می برد کار سختی برای احیا شدن دارد. اندرو بیلی- رییس بانک مرکزی این کشور شرایط اقتصادی انگلیس را فردی تشبیه کرده که با یک دست با کرونا و با دست دیگر با ریسک های ناشی از برگزیت می جنگد. 

بانک مرکزی انگلیس با صدور بیانیه ای اعلام کرده است شرایط اقتصادی این کشور دشوارتر از چیزی خواهد بود که پیشتر تصور می شد و رسیدن به توافق تجاری با اتحادیه اروپا هم در حوزه رشد اقتصادی و هم در حوزه توازن بخشی بیشتر به تراز تجاری مفید خواهد بود. این بانک متوسط تورم انگلیس در فصل زمستان را ۰.۵ درصد پیش بینی کرده و افزوده است تحقق تورم دو درصدی هدف گذاری شده در سال جاری محقق نخواهد شد. 

در هشداری مشابه، کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه ای مشابه از تداوم شرایط دشوار اقتصادی کنونی خبر داده و افزوده است بازگشت میزان تولیدات ناخالص داخلی اتحادیه اروپا به سطوح پیش از بحران کرونا احتمالا تا سال ۲۰۲۳ به طول خواهد انجامید. والدیس دومبروفسکیس- نایب رییس کمیسیون اروپا گفت: باید توجه داشت که احتمال شروع موج جدید همه گیری کرونا کاملا جدی است و این ویروس اصلی ترین چالش بر سر راه اقتصاد ما در کوتاه مدت خواهد بود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه