ارسال به دیگران پرینت

درآمد 10 میلیارد دلاری چین در سه روز نخست سال 2017

چین با کسب 10 میلیارد دلار درآمد گردشگری در سه روز نخست سال نو میلادی رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

درآمد 10 میلیارد دلاری چین در سه روز نخست سال 2017

۵۵آنلاین :

سازمان گردشگری ملی چین اعلام کرد این کشور فقط در سه روز نخست سال 2017 میلادی موفق شد 10 میلیارد دلار از بخش گردشگری درآمد کسب کند. این رقم رکوردی جدید در صنعت گردشگری جهان به حساب می‌آید.

در سه روز نخست سال جدید میلادی میلیون‌ها سفر داخلی در چین به ثبت رسید که درآمد حاصل از آن کم‌سابقه بوده است.

با این حال در گزارش سازمان گردشگری ملی چین آمده است به دلیل کوتاه بودن زمان تعطیلات سال 2017 میلادی، فقط 112 میلیون سفر کوتاه مدت به ثبت رسیده است. اطلاعات رسمی نشان می‌دهد نزدیک به 27 میلیون نفر در سه روز نخست سال نو میلادی در چین با قطار سفر کرده اند.

در عین حال میلیون‌ها نفر از اتوبوس و خودرو برای سفرهای کوتاه استفاده کردند و سهم شرکت های هواپیمایی در این میان 2 میلیون و 600 هزار نفر بوده است.

دولت چین چندی پیش نیز از تبدیل کردن صنعت گردشگری به عنوان یکی از اصلی‌ترین موتورهای محرک اقتصاد کشور خبر داده بود و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است تا سال 2020 میلادی، 12 درصد از رشد تولید ناخالص داخلی این کشور از طریق صنعت گردشگری تامین شود.

سال نو چین طبق تقویم کشاورزی موسوم به "عید بهار" از 27 ژانویه آغاز می‌شود. انتظار می‌رود در آن زمان نیز میلیاردها سفر در کشور به ثبت برسد که برنامه سفر 6 میلیون شهروند چینی به خارج از کشور نیز شامل آن می‌شود.

گردشگران در سال 2015 بالغ بر 215 میلیارد دلار در چین هزینه کرده‌اند. چین هم‌اکنون بزرگترین اعزام‌کننده گردشگر به کشورهای دیگر و چهارمین مقصد بزرگ گردشگری جهان است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 میلادی در رده نخست قرار بگیرد.

منبع : چاینا دیلی نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه