ارسال به دیگران پرینت

درخشش یوان

واحد پول ملی چین بهترین عملکرد فصلی ۱۲ سال اخیر خود را به ثبت رساند.

درخشش یوان

 پس از آن که در سه ماهه سوم امسال یوان بهترین عملکرد خود در مقابل دلار طی ۱۲ سال اخیر را به ثبت رساند، توجه معامله گران به این ارز به عنوان یک دارایی امن جلب شده است. ارزش یوان طی این مدت حدود چهار درصد در مقابل دلار تقویت شده است که بهترین عملکرد در بین ۱۰ ارز برتر جهانی مقابل اسکناس سبز محسوب می شود.  

به گفته تحلیل گران، موفقیت چین در مقابله با کرونا و جلوگیری از سقوط اقتصاد این کشور باعث جذب حمایت و سرمایه از طرف های خارجی شده است و این مساله می تواند به یوان کمک کند تا به یک دارایی ریسک گریز تبدیل شود.  

برد بچل-  مدیر بازار ارز در موسسه جفریز- گفت: یوان طی این دوره نسبت به دوره های قبلی خیلی کم نوسان تر ظاهر شد. چین کارهای زیادی را در دوره همه گیری کرونا انجام داد تا عملکرد بازار سرمایه خود را تقویت کند.  

ارزش یوان مقابل دلار اکنون در بالاترین سطح خود از ماه می سال ۲۰۱۹ قرار دارد. داده ها نشان می دهند که دارایی های خارجی صندوق بدهی چین در دوازده ماه منتهی به آگوست ۲۲ درصد رشد داشته است. طبق گفته بانک جهانی، اقتصاد چین امسال ۲.۱ درصد رشد خواهد کرد تا بدین ترتیب به تنها اقتصاد در بین ۱۰ اقتصاد نخست جهان تبدیل شود که امسال را با رشد مثبت پشت سر خواهد گذاشت. از سوی دیگر اقتصاد آمریکا امسال احتمالا ۴.۴ درصد کوچک خواهد شد.  

روند جهانی شدن یوان به سرعت ادامه دارد و میزان معاملات یوان در بازارهای جهانی به نسبت یک دهه قبل حدود ۴۴ درصد افزایش پیدا کرده است. یوان نقش مهمی را در گسترش نفوذ مالی چین در جهان ایفا می کند و برخی تحلیل گران آن را اصلی ترین رقیب دلار در آینده در بازار ارز می دانند.  

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه