ارسال به دیگران پرینت

واکنش رییس بانک مرکزی اروپا به رکوردشکنی های یورو

کریستین لاگارد گفت: بانک مرکزی اروپا قصد دخالت در نرخ برابری ارز را ندارد.

واکنش رییس بانک مرکزی اروپا به رکوردشکنی های یورو

 از ابتدای ماه ژوییه تاکنون ارزش یورو در برابر دلار بیش از پنج درصد افزایش یافته و یورو با ثبت نرخ برابری ۱.۱۹ دلاری به بالاترین سطح امسال خود در مقابل اسکناس سبز رسیده است. برخی از تحلیل گران ارزی معتقدند روند صعودی یورو در برابر دلار در ماه های پیش رو نیز ادامه خواهد یافت چرا که وضعیت اقتصادی منطقه یورو از آمریکا در شرایط بهتری قرار دارد. 

کریستین لاگارد- رییس بانک مرکزی اروپا با اشاره به جلسه مدیران ارشد این بانک در خصوص صعودهای اخیر یورو گفت: ما به دقت اوضاع را زیر نظر داریم اما باید یک بار دیگر تصریح کنم که سیاست ما در دخالت نکردن در نرخ برابری ارزها، ثابت است.

وی هم چنین به نقش نرخ ارز روی تورم و انتظارات فعالان اقتصادی اشاره کرد و افزود: در مقایسه با چند ماه پیش، شاهد بهبود در سطح تولیدات ناخالص داخلی منطقه یورو هستیم اما این را نباید فراموش کنیم که نااطمینانی نسبت به چشم انداز اقتصادی باعث شده است تا مصرف کنندگان و سرمایه گذاران رفتار کاملا محتاطانه ای داشته باشند. 

بانک مرکزی اروپا برآورد قبلی خود از رشد اقتصادی منطقه یورو در سال جاری را تغییر داده و اعلام کرده است متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو برای سال جاری منفی هشت درصد و در سال آینده مثبت پنج درصد خواهد بود. این بانک هم چنین اعلام کرد با وجود قرار داشتن نرخ تورم در پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۰۱، نرخ بهره کنونی را تغییر نخواهد داد. 

در ماه ژوین بانک مرکزی اروپا در قالب برنامه محرک جدید خود متعهد به تزریق نقدینگی معادل ۱.۳۵ تریلیون یورو به بازارها شد که قرار است این روند دست کم برای یک سال ادامه داشته باشد. این بانک هم چنین بر حضور پررنگ خود در بازارها تا زمان پایان بحران فعلی تاکید کرده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه