ارسال به دیگران پرینت

حمله ترامپ به برنامه های اقتصادی جو بایدن

رئیس جمهور آمریکا برنامه های اقتصادی رقیب انتخاباتی اش را برای طبقه متوسط این کشور مخرب خواند.

حمله ترامپ به برنامه های اقتصادی جو بایدن

 دونالد ترامپ که به طور رسمی نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان امسال شده است، بار دیگر از عملکرد دولتش در حوزه مقابله با کرونا دفاع و دموکرات ها را به فرافکنی متهم کرد. وی جو بایدن- نامزد حزب دموکرات در انتخابات را یک تهدید واقعی برای احیای اقتصاد آمریکا معرفی کرد و افزود: برنامه های بایدن فشار مالیاتی زیادی را متوجه شهروندان آمریکایی به ویژه طبقه متوسط خواهد کرد.

ترامپ با اشاره به برنامه تیم بایدن برای افزایش چهار تریلیون دلاری مالیات ها در این کشور گفت: او خود را نور نجات معرفی می کند اما در حقیقت کشور مان را تاریک خواهد کرد.

ادعاهای ترامپ در شرایطی مطرح می شود که برنامه دموکرات ها برای افزایش درآمدهای مالیاتی قرار است با تمرکز روی یک درصد ثروتمند جامعه و طی ۱۰ سال عملی شود و به همین دلیل این ادعاها مورد انتقادات برخی از اعضای دموکرات قرار گرفته است.

سیاست های مالیاتی، همواره یکی از اصلی ترین موارد اختلاف بین حزب دموکرات و جمهوری خواه در طول سال های اخیر بوده است. جمهوری خواهان طرفدار کاهش مالیات ها برای تقویت رشد اقتصادی هستند اما دموکرات ها معتقدند این کار باعث کاهش توان مالی دولت و افزایش کسری بودجه می شود.

دونالد ترامپ در برنامه انتخاباتی خود وعده ایجاد ۱۰ میلیون شغل را طی ۱۰ ماه پس از انتخاب شدنش به عنوان رئیس جمهور داده است. بخش بزرگی از این اشتغال زایی قرار است با ارائه مشوق های مالیاتی به بخش خصوصی در ازای اشتغال زایی صورت گیرد. ترامپ در دور اول ریاست جمهوری خود نیز لایحه جنجالی کاهش مالیاتی را عملیاتی کرده بود. تا پیش از شیوع بحران کرونا، بازار کار آمریکا در موقعیت بسیار مستحکمی قرار داشت و نرخ بیکاری آن به پایین ترین سطح خود در طول نیم قرن اخیر رسیده بود.

 

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه