ارسال به دیگران پرینت

۷۵ هزار میلیارد اوراق تا پایان مرداد منتشر شد

طبق اعلام وزارت اقتصاد طی پنج ماهه ابتدایی سال معادل ۷۵ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی شامل ۵۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق نقدی و ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق غیر نقدی (تحویل به طلبکار) برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی و کسری بودجه منتشر شده است.

 ۷۵ هزار میلیارد اوراق تا پایان مرداد منتشر شد

وزارت اقتصاد در قسمت دوم عملکرد سال گذشته معاونت نظارت مالی و خزانه داری این وزارتخانه، اعلام کرد: در پنج ماهه اول سال جاری با هدف تأمین مالی پروژه‌های عمرانی دولت و پوشش کسری بودجه، مبلغ ۷۵ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی شامل ۵۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق نقدی و ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق غیر نقدی (تحویل به طلبکار) از سوی معاونت نظارت مالی و خزانه داری وزارت اقتصاد منتشر شده است.

 

در ادامه این گزارش و در فصل «صدور اوراق تسویه خزانه» آمده است: در اجرای بند (و) تبصره‌ (۵) قانون بودجه از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۳۹۸، بدهی‌ها و مطالبات دولت در کل به مبلغ ۶۳ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان از طریق اسناد تسویه خزانه توسط معاونت نظارت مالی و خزانه داری وزارت اقتصاد تسویه و تهاتر شده است.

 

بنا بر این گزارش، رقم مذکور به ترتیب شامل مبلغ ۹ هزار و ۸۷ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۵، مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶، مبلغ ۳۵ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ و مبلغ ۱۳ هزار ۱۳۵ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به منظور تسویه مطالبات و بدهی‌های دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی و نهادهای عمومی غیر دولتی و ... صادر شده است.

 

همچنین، در چهار ماه اول سال جاری، مجموعا ۸ هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان صرف تسویه تعهدات اوراق منتشر شده قبلی شده است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه