ارسال به دیگران پرینت

نشست تخصصی ریشه‌های تورم و گرانی در اقتصاد ایران برگزار شد

گناوه - نشست تخصصی ریشه‌های تورم و گرانی در اقتصاد ایران به همت انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه پیام نور گناوه برگزار شد.

نشست تخصصی ریشه‌های تورم و گرانی در اقتصاد ایران برگزار شد

دکتر علی کیانی عصر دوشنبه در این نشست با تشریح مکاتب اقتصادی و اهمیت سیاست پولی عنوان کرد: علت اصلی افزایش تورم در کشور در حال حاضر افزایش حجم نقدینگی است و علت اصلی افزایش نقدینگی کسری بودجه، نا ترازی بانک‌ها و افزایش ذخایر خارجی بانک مرکزی است، گرچه دلایل ساختاری و تحریم‌ها و بیماری کرونا نیز باعث تورم شده است.

استاد اقتصاد دانشگاه پیام نور استان بوشهر ابراز داشت: تورم پدیده چند بعدی و چند علتی است لذا برای حل مشکل اقتصاد ایران نمی‌شود یک نسخه پیچید.

وی با اشاره بر اینکه مشکل اقتصاد ایران ساختاری است گفت: یک اقتصاد نفتی، رانتی، انحصاری، دولتی که در بخش‌های مختلفی مانند بخش بانکی و مالیاتی دچار مشکل بوده و سهم اقتصاد زیرزمینی نیز در آن بالاست که حل هر کدام از اینها نیازمند زمان و اولویت بندی و لذا یک شب قابل حل نخواهد بود.

پژوهشگر اقتصادی افزود: برای بهبود وضع اقتصادی؛ باید همه اقدامات در خدمت افزایش توان تولیدی کشور و افزایش قدرت رقابت تولید کننده داخلی در بازار خارجی باشد.

وی تصریح کرد: با عملی شدن این اقدام اتکا به نفت کاهش پیدا کرده و درآمدهای مالیاتی و ارزی دولت افزایش خواهد یافت و بدین ترتیب و با بهبود محیط کسب و کار، سرمایه گذاری و رشد اقتصادی و به دنبال آن اشتغال افزایش پیدا خواهد کرد.

عصمت السادات حسینی دبیر انجمن علمی حسابداری دانشگاه پیام نور گناوه در ابتدای این نشست گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی مردم مساله اقتصادی و گرانی و نگرانی‌ها از آینده اقتصادی است.

وی افزود: در این نشست به تحلیل این وضعیت اقتصادی کشور پرداخته می‌شود.

در پایان این نشست دکتر کیانی به سوالات دانشجویان پیرامون مسائل مختلف اقتصادی پاسخ داد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه