ارسال به دیگران پرینت

کارت بازرگانی | کارت صادرکنندگانی که ارزهایشان را وارد نکنند تعلیق می شود

کارت بازرگانی | کارت صادرکنندگانی که ارزهایشان را وارد نکنند تعلیق می شود

رییس کارگروه پایش رفتار تجاری گفت: صادرکنندگانی که کمتر از ۷۰ درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند تا نیمه شهریورماه باید طبق دستور بانک مرکزی عمل کنند و در غیر اینصورت کارت بازرگانی این افراد تعلیق می‌شود.


 کارت بازرگانی   |    کارت صادرکنندگانی که ارزهایشان را وارد نکنند تعلیق می شود

رییس کارگروه پایش رفتار تجاری گفت: صادرکنندگانی که کمتر از 70 درصد تعهدات ارزی ۷خود را ایفا کرده‌اند تا نیمه شهریورماه باید طبق دستور بانک مرکزی عمل کنند و در غیر اینصورت کارت بازرگانی این افراد تعلیق می‌شود.

«حمید زادبوم» با اشاره به اتمام مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرات سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در پایان تیرماه سال‌جاری اظهار داشت: تمام صادرکنندگان موظف هستند به منظور جلوگیری از تعلیق کارت بازرگانی خود، بر اساس مصوبات کمیته اقدام ارزی تعهدات خود را طبق دستورالعمل بانک مرکزی ایفا کنند.

وی افزود: بر اساس مصوبات کارگروه پایش رفتار تجاری کارت‌های بازرگانی واحدهای صادراتی که کمتر از ۳۰ درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کردند در نیمه شهریورماه تعلیق می‌شود بر همین اساس این دسته از صادرکنندگان موظف هستند نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود و افزایش درصد بازگشت ارز حاصل از صادرات اقدام کنند.

رئیس کارگروه پایش رفتار تجاری تاکید کرد: در صورت عدم ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگانی که کمتر از ۷۰ درصد از تعهدات خود را ایفا کردند نسبت به تعلیق کارت بازرگانی در پایان شهریورماه اقدام خواهد شد.

معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از صادرکنندگان خواست تا نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود با هدف تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی جهت مواد اولیه، ماشین آلات و کالاهای واسطه ای اقدام کرده و مراتب را به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کنند.

کارگروه پایش رفتار تجاری از نمایندگان وزارت صمت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، گمرک ایران و اتاق تعاون ایران تشکیل شده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه