ارسال به دیگران پرینت

رییس جمهور | آغاز پرداخت ودیعه مسکن به مستاجران از هفته آینده

رییس جمهور گفت: دولت تصمیم گرفته است که آن‌هایی که در مشاغل مختلف هستند و یک حقوق ثابت دارند و همچنین برای خانواده‌هایی که تحت حمایت هستند توسط کمیته امداد یا بهزیستی، این خانواده‌ها در تهران برای ودیعه‌ اجاره خانه‌ها بتوانند ۵۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان از بانک‌ها پول دریافت کنند.

رییس جمهور  |  آغاز پرداخت ودیعه مسکن به مستاجران از هفته آینده

حجت الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور در جلسه صبح امروز هیات دولت در سخنانی با اشاره به آغاز ماه مرداد، گفت: روزهای بسیار مهمی را در ماه ذی‌الحجه داریم که امسال این ماه مصادف است با ماه مرداد ماه که در همین ماه مرداد ما حوادث بسیار مهمی داشتیم، از پایان جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد که آخرین عملیات ما بود تا آزادی همه عزیزان ما که در عراق در بند اسارت بودند و تا پیروزی مشروطیت همگی در ماه مرداد اتفاق افتادند.

وی ادامه داد: اما امروز مصاف با روز ازدواج امیرالمومنین(ع) و فاطمه زهرا(س) است و  به همین مناسبت می‌توانیم این روز را روز ازدواج بدانیم، مساله ازدواج برای ما بسیار مهم است، چرا که ازدواج سرآغاز تشکیل خانواده به عنوان نهاد اصلی و مهم جامعه ما است و باید همواره مد نظر ما باشد.

روحانی در ادامه بیان داشت: امسال هم تاکید ما این است که علیرغم شیوع کرونا و ممنوعیت و محدودیت برگزاری مراسم‌های ازدواج، بازهم ازدواج باید انجام شود. به این دلیل که تشکیل خانواده برای ما بسیار مهم است و در همین راستا تلاش داریم که تسهیلاتی را در اختیار آن‌ها که ازدواج کرده‌اند و خانه اولی هستند قرار دهیم و این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اقدام دیگری که در این راستا انجام شد، مساله اجاره‌نشین‌ها و مستأجرین بود، معمولا آن‌ها که در آغاز زندگی هستند ناچار به اجاره مسکن برای شروع زندگی هستند، ما دو تصمیم در این خصوص داشتیم. تصمیم اول نسبت به افزایش اجاره‌بها بود که یک روند صعودی و غیرمنطقی پیدا کرده‌ بود و ما در ستاد ملی کرونا تصویب کردیم که حداکثر برای تهران ۲۵ درصد شهرهای بزرگ ۲۰ و در شهرهای کوچک بیشتر از ۱۵ درصد نباشد.

رییس جمهور در ادامه اظهار داشت: اقدام دیگری که امروز من اعلام می‌کنم و انشالله به زودی عملیاتی می‌شود دادن ودیعه اجاره از طرف بانک به مستاجرین است، معمولا مستاجرین ودیعه‌ای را نزد صاحب خانه قرار می‌دهند که البته این اعداد مختلف است. دولت تصمیم گرفته است که آن‌هایی که در مشاغل مختلف هستند و یک حقوق ثابت دارند و همچنین برای خانواده‌هایی که تحت حمایت هستند توسط کمیته امداد یا بهزیستی، این خانواده‌ها در تهران برای ودیعه‌ اجاره خانه‌ها بتوانند ۵۰ میلیون تومان، در شهرهای کوچک ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان از بانک‌ها پول دریافت کنند.

وی ادامه داد: این مبلغ با سود و بهره ۱۳ درصد به عنوان کمکی برای مستاجرین ما است که بتوانند از بانک‌ها قرض بگیرند و اجاره‌نامه شان برای بانک‌ها گواه برای پرداخت خواهد بود. این سود ۱۳ درصد را مستاجرین ماهیانه به بانک پرداخت می‌کنند و در پایان دوره هم وقتی که اجاره تمام می‌شود اصل پول توسط صاحب ملک به بانک پرداخت می‌شود و کمک خوبی به مستاجرین ما خواهد بود. این طرح از هفته آینده توسط وزارت راه و شهرسازی اجرایی و از طریق صداوسیما برای مردم تشریح خواهد شد و این گام جدیدی است که در این شرایط سخت کرونایی دولت برای مستاجرین برمی‌دارد.

منبع : ایلنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه