ارسال به دیگران پرینت

هیچ کس نمی داند چه پیش خواهد آمد

در صورت بازگشت موج دوم کرونا انتظار می رود نرخ بیکاری در مناطق مختلف رکوردهای جدیدی ثبت کند.

هیچ کس نمی داند چه پیش خواهد آمد

 جیمی دیمون- مدیر عامل بانک جی پی مورگان با اشاره به مسیر مبهم پیش رو بر سر راه اقتصاد گفت: تلاش برای حدس این که چه اتفاقی می افتد خیلی است. مثل این است که دارید توی تاریکی قدم می زنید، کسی نمی داند چاه های عمیق در کجای این مسیر تاریک قرار دارد.

دیمون که بانک تحت رهبری وی با ۳.۲ تریلیون دلار دارایی، بزرگ ترین بانک آمریکا محسوب می شود و نیمی از شهروندان آمریکا جز مشتریان این بانک هستند، با اشاره به اینکه کووید-۱۹ فصل جدیدی از بحران اقتصادی را رقم زد افزود: نمی دانم باید انتظار چه چیزی را در سراسر جهان داشته باشیم. 

بانک جی پی مورگان در واکنش به پیامدهای کرونا، ذخایر اضطراری خود را ۶.۷ میلیارد دلار بیشتر کرده است. اکنون حدود ۲۵.۶ میلیون شهروند آمریکایی فاقد شغل هستند و برای امرار معاش به یارانه ۶۰۰ دلاری دولت وابسته هستند که سررسید آن به زودی سر می رسد و کنگره هنوز با تمدید یا افزایش آن موافقت نکرده است. 

دیمون با اشاره به ارایه تسهیلات حمایتی این بانک به ۱.۷ میلیون مشتری در ماه های اخیر گفت که با توجه به کرونا، تسهیلات اعتباری مخصوصی را برای مشتریان در نظر گرفته ایم. وی با ابراز نگرانی از بروز موج دوم کرونا در پاییز امسال گفت این مساله می تواند نرخ بیکاری را به ۲۳ درصد برساند و تاثیرات وحشتناکی روی جریانات سرمایه ای و الگوی مصرف خانوارها بگذارد. 

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا روز جمعه به ۷۰ هزار نفر رسید که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود. هر چند سرعت شیوع در ایالت های شرقی نظیر نیویورک کاهش یافته اما در جنوب و غرب آمریکا کرونا در حال تاخت و تاز است و این مساله می تواند به ویژه روی عملکرد ایالت کالیفرنیا اثر بگذارد که بیشترین حجم تولید ناخالص داخلی را در بین ۵۰ ایالت آمریکا دارد. 

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه