ارسال به دیگران پرینت

برخورد با صادرکنندگان متخلف در بازگشت ارز آغاز شد

درحالیکه رئیس جمهوری و رئیس کل بانک مرکزی بازگشت ارزهای صادراتی را در التیام نابه‌سامانی‌های بازار ارز موثر می‌دانند و با صادرکنندگان متخلف در این زمینه به وسیله انتشار اسامی در رسانه‌ها و تعلیق کارت بازرگانی برخورد خواهد شد، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده که از امروز با هماهنگی بانک مرکزی، قوه قضائیه، وزارت صمت و نهادهای نظارتی، صادرکنندگانی که تاکنون تعهد خود را ایفا نکرده‌اند، در لیست‌های ۱۰ نفره برای توضیح درمورد نحوه ایفای تعهدات خود دعوت می‌شوند.

برخورد با صادرکنندگان متخلف در بازگشت ارز آغاز شد

 بانک مرکزی تا پایان تیرماه به صادرکنندگان فرصت داده تا نسبت به ایفای تعهدات ارزی صادراتی سال ۱۳۹۸ خود اقدام  کنند و در غیر این صورت، محدودیت‌های مندرج در بسته سیاستی بازگشت ارز حاصل از صادرات و نحوه رفع تعهد ارزی آن، برای این دسته از صادرکنندگان اجرا می‌شود. 

از آنجا که یکی از دلایل افزایش قیمت دلار  و نابه‌سامانی این بازار در روزهای اخیر، عدم بازگشت ارزهای صادراتی دانسته شده، عدم رفع تعهدات ارزی با دو نوع واکنش یا برخورد مواجه می‌شود که اولین مورد از سمت بانک مرکزی در جهت انتشار اسامی متخلفان در رسانه‌ها و دیگری تعلیق دارندگان کارت‌های بازرگانی است که نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود تاکنون اقدامی نکرده‌اند. 

با افزایش مجدد نرخ دلار که در معاملات روز گذشته به مرز ۲۳ هزار تومان نیز رسید، دوباره از سوی مسئولان چه رئیس جمهوری و چه رئیس کل بانک مرکزی برای بازگشت ارزهای صادراتی و نقش مهم صادرکنندگان در ارزآوری برای کشور تاکید شد.  

از آنجا که به گفته مسئولان بازگشت ارزهای صادراتی می‌تواند نابه‌سامانی‌ها و مشکل عرضه در بازار ارز را حل کند، همتی در جدیدترین اظهارات خود دوباره به صادرکنندگان زمان پایانی رفع تعهدات ارزی که تا پایان تیرماه است را، گوشزد و تاکید کرده که این فرصت در دو هفته آتی تمام و به هیچ‌وجه تمدید نمی‌شود.

علاوه بر این، این مقام مسئول اعلام کرده که از امروز با هماهنگی بانک مرکزی، قوه قضائیه، وزارت صمت و نهادهای نظارتی، صادر کنندگانی که تاکنون تعهد خود را ایفا نکرده‌اند، در لیست‌های ۱۰ نفره برای توضیح درمورد نحوه ایفای تعهدات خود دعوت می‌شوند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه