ارسال به دیگران پرینت

آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت/ غیرمستقیم‌ها چه باید بکنند؟

معاون سازمان خصوصی‌سازی ضمن تشریح آخرین وضعیت بورسی شدن شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، گفت: موضوع آزادسازی سهام افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند مطرح است و در پروسه زمانی یک ساله نهایی می شود.

آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت/ غیرمستقیم‌ها چه باید بکنند؟

حسن علائی با اشاره به آزادسازی سهام عدالت، اظهار کرد: تا ۲۹ خرداد ماه به مشمولان سهام عدالت فرصت داده شد که نسبت به انتخاب روش مدیریت سهام خود تصمیم بگیرند. بر این اساس از میان بیش از ۴۹ میلیون نفر سهام‌دار، حدود ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: پس از آن، سازمان خصوصی‌سازی اطلاعات را بر اساس روش مدیریت، تفکیک استان و تفکیک پرتفوی سبد سهام بورسی طبقه‌بندی و به شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد. این شرکت در این مرحله، کارهای مقدماتی مربوط به ثبت پرتفوی افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند، انجام می دهد و متعاقبا روی روش مدیریت شرکت های سرمایه گذاری استانی کار می کند.

معاون امور سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی در ادامه با تاکید براینکه افرادی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده اند، نیازی نیست اقدام خاصی انجام دهند، توضیح داد: شیوه نامه و چارچوب بورسی شدن شرکت های سرمایه گذاری استانی درحال آماده سازی است و از آنجاکه دولت هم باید در این مورد نظر خود را اعلام کند، چارچوب‌ها آماده و به دولت ارائه شده است.

علائی افزود: در واقع این موضوع یک پروسه زمانی دارد و افزایش سرمایه شرکت های سرمایه‌گذاری استانی باید بر اساس پرتفوی افراد آن استان شکل بگیرد، ثبت و مجمع برگزار شود، درخواست پذیرش به سازمان بورس و اراق بهادار ارائه شود و زمانی که در سازمان بورس پذیرفته شدند، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بر اساس پرتفوی هر استان بین سهام داران آن استان تقسیم می شود.

وی با بیان اینکه برای بورسی شدن شرکت های سرمایه گذاری استانی جلسات کارشناسی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جلساتی به صورت کارشناسی بین سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس اوراق بهادار در سطوح مختلف برگزار و در نهایت به شورای عالی بورس ارجاع داده می شود. در واقع مرجع تصمیم گیری شورای عالی بورس است. به طور کلی سعی می شود این موضوع با کمترین چالش تا پایان سال اجرایی شود.

معاون امور سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی در پایان درمورد امکان فروش ۱۰۰ در صد سهام عدالت برای مشمولینی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند نیز گفت: این موضوع به شورای عالی بورس رفته است و منتظر ابلاغیه این شورا هستیم. موضوع آزادسازی سهام افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند مطرح است و در پروسه زمانی یک ساله نهایی می شود.

بر اساس این گزارش، ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت نهم اردیبهشت ماه از سوی مقام معظم رهبری صادر شد و مشمولان تا ۲۹ خردادماه فرصت داشتند نسبت به انتخاب روش مستقیم برای مدیریت سهام خود اقدام کنند. این افراد در حال حاضر می توانند ۳۰ درصد از سهام خود را از طریق بانک ها و کارگزاری ها به فروش برسانند.

افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند نیز سهام دار شرکت های سرمایه گذاری استانی شده اند و باید منتظر بورسی شدن این شرکت ها بمانند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه