ارسال به دیگران پرینت

دلار در ایران به ۱۸ هزار تومان رسید

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هرگرم ۷۳۶ هزار تومان، قیمت دلار ۱۷هزار و ۹۴۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۷میلیون و ۵۲۵ هزار تومان است.

دلار در ایران به ۱۸ هزار تومان رسید

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۷۳۶ هزار تومان، قیمت دلار ۱۷ هزار و ۹۴۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۷ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۹۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۷۳۶ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۹۸۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۳ میلیون و ۱۹۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۷۲۴ دلار معامله می‌شود.

در حالی که بازار‌های بورس جهان پس از افزایش اخیر شاخص‌ها تا حدودی افت کرده اند و در حالی که در آستانه اتمام نشست ۲ روزه فدرال رزرو آمریکا میزان سوددهی اوراق قرضه این کشور کاهش یافته است، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد رشد به ۱۷۱۷ دلار و ۳۴ سنت رسید. دیروز قیمت طلا بیشترین رشد یک روزه طی یک ماه اخیر را تجربه کرده بود. قیمت فلز زرد برای تحویل در ماه اوت نیز امروز با رشدی ۰.۱۳ درصدی به ۱۷۲۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر شرکت دیلی اف ایکس در این باره گفت: «شاهد اجتناب سرمایه گذاران از ورود به بازار‌های پرریسک هستیم و من فکر می‌کنم این وضعیت به سود بازار طلاست، به خصوص که میزان سوددهی اوراق قرضه نیز طی ۲۴ ساعت گذشته کمتر شده است.»

پس از آنکه اکثر شاخص‌های بورس آمریکا شاهد خنثی شدن رشد ارزش‌های اخیر خود بودند و موجب کاهش سوددهی اوراق خزانه داری این کشور شدند، ارزش سهام در بازار‌های بورس آسیا نیز شاهد افت بود.

سرمایه گذاران رویکردی محتاطانه را اتخاذ کر ده اند و منتظر بیانیه پایانی نشست ۲ روزه فدرال رزرو آمریکا در اواخر امروز هستند. سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا همچنین قرار است اولین پیش بینی اقتصادی خود از زمان آغاز رکود اقتصادی این کشور در سایه بحران کرونا در ماه فوریه را منتشر کنند.

موسسه فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: «تجار بازار طلا به دنبال سرنخ‌هایی در بیانیه فدرال رزرو هستند تا ببینند واقعیت ترمیم ناگهانی شاخص‌های اقتصادی آمریکا چیست؟»

وی افزود: «اگر فدرال رزرو تصویری ترسیم کند که از نظر وال استریت منفی تلقی شود تقاضا برای خرید طلا بار دیگر افزایش خواهد یافت.»

افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر موجب شده است بار دیگر رکورد‌های بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود؛ قیمت‌های خرید و فروش ارز طی روز جاری نسبت به روز قبل افزایشی بوده و بر همین اساس هم‌اکنون قیمت دلار در بازار آزاد هم‌اکنون ۱۷ هزار و ۹۴۰ تومان و یورو ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان و درهم امارات ۴ هزار و ۹۸۵ تومان اعلام شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با افزایش ۲۷۰ تومانی نسبت به روز کاری قبل ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان خریداری می‌کنند، بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با ۲۵۰ تومان افزایش نسبت به دیروز ۱۸ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۸ هزار و ۷۵۰ تومان است.

منبع : شهرآرانیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مهرداد ارسالی در

      سلام به کوری چشم دشمنان می بینیم تحریم ها هیچ اثری نداشته فقط دلار شده ۱۸ هزار تومان و لپه ۳۰ هزار تومان و ... بهرحال اصلا به خایه های مسیولین و رهبر معظم هم اثر نداشته به کیرشون که مردم چه بدبختی میکشن اینا امدن که مملکت رو غارت کنن و موفق هم بودن تحریم یعنی چه؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه